• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030805739
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خانه‌ جدید میراث اصفهان در دست مرمت

خانه‌ جدید میراث اصفهان در دست مرمت

ایسنا/اصفهان مدیر سابق دفتر مرمت و احیای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، درباره‌ مرمت ساختمان «هنر و پیشه» که قرار است در آینده محل استقرار همه‌ بخش‌های این اداره کل باشد، جزئیاتی را بیان کرد.

حسین یزدانمهر به ایسنا گفت: ساختمان «هنر و پیشه» به‌عنوان یکی از بهترین بناهای تاریخی اصفهان در حال مرمت است و قرار است در آینده از آن به‌عنوان دفتر اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان استفاده شود.

وی ادامه داد: روی مرمت این بنا خیلی ویژه کارشده، چراکه بحث نفوذ رطوبت به آن مطرح بود و اقدامات مقاوم‌سازی در آن ضرورت داشت. در حال حاضر نیز تقریباً آماده است و مراحل آخر مرمت را طی می‌کند، آسانسور آن نصب‌شده و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در حال نصب است.

مدیر سابق دفتر مرمت و احیای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان یادآور شد: اداره کل میراث اصفهان در طول زمان در سه محل مستقر بوده است. ما ابتدا در خانه قزوینی‌ها واقع در خیابان شهشهان بودیم، بخش گردشگری در خیابان حکیم بود و بعد صنایع‌دستی اضافه شد. سپس همه به خیابان مشتاق منتقل شدند، اما ما از همان زمان نظرمان اسکان در ساختمان هنر و پیشه بود.

یزدانمهر تصریح کرد: این ساختمان در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و چون میراث فرهنگی اصفهان چشم‌وچراغ این شهر است، فکر می‌کنم بهترین مکان برای استقرار اداره‌ی میراث همین ساختمان باشد که در مجاورت چهارباغ، هتل عباسی، سی‌وسه‌پل، زاینده‌رود و استانداری قرار دارد.

 وی افزود: پشت ساختمان «هنر و پیشه» یک‌تکه زمین بود که به این بخش اضافه شد، چون تعداد کارکنان فعلی زیاد است و ساختمان قبلی فقط برای بخش صنایع‌دستی بود. با ادغام میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و بخش گردشگری دیگر این ساختمان گنجایش نداشت به همین دلیل بخش جلویی را حفظ کرده و آن را به‌عنوان یک پروژه‌ی مرمتی تعریف کردیم که در دوطبقه مرمت و استحکام‌بخشی آن انجام شد و در بخش پشت نیز که یک زمین خالی بود، تقریباً با همان سبک و سیاق، یک ساختمان جدید ایجاد کردیم که خیلی زیبا شده است.

رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی نطنز در پاسخ به این سؤال که مرمت ساختمان هنر و پیشه چه زمانی به اتمام می‌رسد؟ گفت: مرمت این ساختمان اواخر سال ۱۳۹۵ شروع‌شده و احتمالاً اگر اعتبارات تأمین شود شاید تا شهریورماه و پایان کار دولت آماده‌ی بهره‌برداری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha