• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400030805819
  • خبرنگار : 30054

سنگ گرانیت بهترین گزینه برای استحکام و زیبایی ساختمان

سنگ گرانیت بهترین گزینه برای استحکام و زیبایی ساختمان

انتخاب سنگ مناسب برای تزیین و استحکام خانه مساله ی مهمی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سنگ شهریار ، اگر برای انتخاب سنگ برای ساختمان خود سخت‌گیر هستید یا برای شما استحکام مهم تر از زیبایی یا ظرافت است پیشنهاد می کنم سنگ گرانیت را بیشتر بشناسید.

سنگ گرانیت چیست ؟

سنگ گرانیت یکی از انواع پرکاربرد سنگ در ساختمان است که در کف، دیوار، پله کاربرد دارد.

سنگ گرانیت یکی از گونه های سنگ آذرین درونی بوده که به سنگ خارا نیز مشهور می باشد. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت بوده و با وجود این که کانی های موجود در آن ، به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود. لازم است بدانید گرانیت جزو سنگین‌ترین سنگ‌ها به شمار می رود که با این حال دارای استحکام و مقاومت زیادی می باشد. با این وجود لازم است بدانید این سنگ نه تنها می‌ تواند در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی ایفا کند بلکه به دلیل تنوع رنگ، به عنوان عنصری جهت زینت بخشیدن به بناهای مختلف نیز کاربرد دارد.

شناخت انواع سنگ گرانیت در ایران :

گرانیت سفید نطنز :

زمینه‌ای طوسی یا خاکستری رنگ دارد و دانه های سیاه و خاکستری تیره (فلفلی) در تمام سطح آن به طور یکنواختی گسترده شده است. به این نوع سنگ گرانیت گل پنبه‌ای گفته می‌شوند. اما این سنگ دارای درجات پایین‌تری نیز هست که لکه های مشکی (غده) و هاله‌ای از رنگ خاکستری در آن به چشم می خورد معادن این سنگ در شهر نطنز استان اصفهان قرار گرفته است.

گرانیت مشکی نطنز :

همان گونه که از نامش مشخص است دارای زمینه  مشکی یا دودی است که در سورت‌های مختلف رنگ زمینه کمی متفاوت به همراه خطوط محو سفید رنگ بلند است. این سنگ در برابر سرما، گرما، هوازدگی، نور آفتاب و محیط کاربری سخت بسیار مقاوم، سرسخت و با ثبات است. امروزه برای یک دست کردن و جلوه بیشتر این سنگ از مواد اپوکسی استفاده می شود.

سنگ گرانیت سبز بیرجند:  

بدون شک یکی از زیباترین سنگ‌های گرانیت در دنیا است. این سنگ دارای رنگ و طرح منحصربفرد به همراه ویژگی های ساختاری و فیزیکی عالی است.همچون  جذب آب ناچیز و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی سرد و گرم، مقاومت فشاری بالا و ثبات رنگ کاربرد زیادی در قسمت های مختلف ساختمان و محوطه سازی دارد. گرانیت سبز بیرجند در انواع دانه اناری، جنگلی، آبرنگی و اسپایدر استحصال می‌گردد که در آن‌ها تفاوت در بافت کلی طرح وجود دارد.

سنگ گرانیت قرمز یزد:

 از با کیفیت‌ترین و مرغوب ترین انواع سنگ در ایران است. طیف رنگ در آن بسیار گسترده و از تیره تا روشن متفاوت است. نوع قرمز آن به گوجه ای و تیره آن به سماقی شهرت دارد. کسانی که به دنبال سنگ با رنگ قرمز هستند سنگ گرانیت قرمز یزد گزینه مناسبی برای آن‌هاست.

گرانیت نهبندان :

گرانیت نهبندان دارای سه نوع آستان(توسی)، کرم و پرتقالی است و به آن گل پنبه ای اطلاق می شود. این نوع دانه بندی درشتی نسبت به انواع دیگر داشته و دارای کیفیت متفاوتی است. این سنگ مقاوم در درجات پایین دارای لکه های مشکی و خاکستری است. معادن سنگ آستان در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان واقع شده است.

سنگ گرانیت مروارید مشهد 

گرانیت مروارید از جمله سنگ هایی است که به گل پنبه ای شهرت دارند. رنگ آن ها بیشتر در تم های خاکستری و دانه بندی آن نیز بسیار ریز و به رنگ سفید و مشکی صدفی است. در برخی سورت های این سنگ دانه های رنگی مشکی یافت می‌شود. این نوع سنگ در کشور ایران در گروه پرفروش ترین گرانیت دسته بندی می شود.

سنگ گرانیت خرم دره

از چندین معدن استخراج می گردد که هر کدام دارای طیف رنگی خاص خود می باشند. این سنگ در رنگ های شکلاتی، طلایی و فیلی در بازار وجود دارد. گرانیت خرمدره به صورت سابیده، فلیم شده، کوبیک و جدول سنگی فرآوری میگردد. این نوع از سنگ گرانیت درجه بندی زیادی ندارد.

گرانیت بروجرد

 زمینه رنگی خاکستری دارد که با نام گرانیت جوکار نیز شهرت دارد. سنگ ساختمانی گرانیت بروجرد به رنگ خاکستری روشن و تیره است و در ترکیب رنگی آن رنگ مشکی، سفید، و خاکستری دیده می شود.سنگ گرانیت بروجرد شباهت زیادی به گرانیت سفید نطنز و گرانیت مروارید مشهد دارد و با توجه به قیمت مناسب آن  استقبال زیادی از آن می شود.

گرانیت زاهدان

 با تم رنگی روشن و دانه های خاکستری گل پنبه ای است. این سنگ به واسطه رنگ آن به یکی از پرمصرف ترین سنگ های گرانیت بعد از گرانیت نطنز تبدیل شده است.به دلیل رنگ سفید و دانه های خاکستری موجود در این سنگ، کنار کابینت هایی به رنگ تیره،جلوه شیک و مدرنی به آشپزخانه شما می بخشد.

گرانیت شهریار

 با داشتن بیش از یک قرن تجربه در زمینه گرانیت ، 3 معدن فعال ، 5 کارخانه توانسته هزینه  تولید سنگ های گرانیت را کاهش داده ، شما نیز میتوانید سوالات خود در زمینه خرید و فروش ، صادرات ، تولید و غیره با شماره های 33147000-051 تماس حاصل فرمایید ، کارشناسان معدن و کارخانه در زمینه تولید و فروش باسخگوی شما هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی