• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1400030806076
  • خبرنگار : 71498

پیش‌راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه اصفهان

پیش‌راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه اصفهان

پیش راه‌اندازی طرح بهبود فرآیند و کیفیت گازوئیل پالایشگاه اصفهان انجام شد که طبق گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان هدف از اجرای این طرح افزایش چندین برابری کیفیت گازوییل تولیدی پالایشگاه و کاهش غلظت گوگرد آن بوده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی ابراهیمی امروز در مراسم پیش‌راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه اصفهان با بیان اینکه طرح بهبود فرآیند و کیفیت گازوئیل پالایشگاه اصفهان با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیون یورو و ۳۷ هزار میلیارد ریال به مرحله پیش راه‌اندازی وارد شد، اظهار کرد: طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه سازی شرکت پالایش نفت اصفهان دارای ۵ پروژه است.

وی با بیان اینکه در مجموع هزینه های این پنج بسته ۵ هزار میلیارد ریال و ۲۵۳۷ میلیون یورو برآورد شده است، گفت:بسته B۲ متعلق به واحد بنزین سازی است که سال ۸۵ شروع و سال ۹۲ پایان یافته و بسته B۱ شامل پروژه تقطیر سوم و گاز مایع در سال ۱۳۹۸ بهره برداری شده و هم اکنون با ظرفیت کامل در سرویس است.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان پروژه تصفیه هیدروژنی ته مانده برج تقطیر سال ۹۸ شروع شده و سال ۱۴۰۴ به پایان می رسد، همچنین  درخصوص طرح گوگرد زدایی از ته مانده برج تقطیر از دیگر طرح های زیر مجموعه پروژه بهبود  باید گفت که هدف از اجرای آن  ته مانده تولید شده در برج های تقطیر پالایشگاه به میزان ۸۱ هزار بشکه در روز  تصفیه می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده ۱۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۶۸۳ میلیون یورو در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌راه‌اندازی طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیون یورو و ۳۷ هزار میلیارد ریال، با هدف کاهش میزان گوگرد تا زیر ۵۰ppm درحال انجام است و این اقدام سبب می‌شود تا روزانه ۳۰۰ تن گوگرد آلاینده از ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل تولیدی این پالایشگاه حذف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha