• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400030806081
  • خبرنگار : 71442

چرا مرتضی حیدری باز هم مجری مناظره ها شد؟

چرا مرتضی حیدری باز هم مجری مناظره ها شد؟

طبق انتظارها مرتضی حیدری برای سومین دوره پیاپی به عنوان مجری مناظره های انتخاباتی معرفی شد تا در نهایت تلویزیون ریسک انتخاب مجری دیگری را نپذیرفته باشد.

به گزارش ایسنا، مرتضی حیدری از همان ابتدا در فهرست گزینه های اصلی برای اجرای مناظره های انتخاباتی قرار داشت و اسمش در کنار نام هایی چون رضا رشیدپور، مهدی مهدی قلی، المیرا شرفی‌مقدم و محمدرضا شهیدی‌فر دیده می شد؛ اما با توجه به حساسیت بالای این ساختار تلویزیونی پربیننده، همان طور که پیشی بینی هم می شد، تلویزیون در نهایت سکان اجرای این مناظره ها را بار دیگر به حیدری سپرد که در دو دوره گذشته نحوه اجرایش، تلویزیون را با حاشیه، چالش یا انتقاد تاثیرگذاری مواجه نکرده بود. ضمن اینکه حیدری در این سال ها تا حدودی تلاش کرده است، موضع سیاسی خود را حداقل مانند دیگر همتایانش به صورت مستقیم بروز ندهد.

با این همه در سال ۹۲ و پس از معرفی حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، وقتی صداوسیما بر اجرای نخستین گفتگوی تلویزیونی دکتر روحانی با مرتضی حیدری تاکید داشت، مشاور رسانه ای رییس جمهور این انتخاب را به دلیل آنچه پرهیز از روند یکنواخت گفت وگو می خواند، نپذیرفت و در نهایت پافشاری ها، باعث شد که در آخرین لحظات، عبدالرشیدی به جای حیدری بر صندلی گفت وگو بنشیند.

هر چند پس از آن، مرتضی حیدری بار دیگر به جایگاه قبلی اش، یعنی مجری گفت و گوی ویژه رییس جمهور با مردم بازگشت و چند باری هم مقابل حسن روحانی نشست.

در مناظره های ۱۴۰۰، مثل سنوات گذشته، یک مجری اصلی که همان مرتضی حیدری است اجرا را بر عهده دارد و در کنار او، یک مجری رزرو هم حضور خواهد داشت.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امروز ـ شنبه ـ و در فاصله ۱۰ روز مانده به آغاز مناظره ها، از  مرتضی حیدری به عنوان مجری این برنامه نام برده و این در حالی است که هنوز اعلامی رسمی از سوی سازمان صداوسیما در این زمینه صورت نگرفته است.

اعلام شده است که تعداد مناظره های تلویزیونی نامزدها در انتخابات ۱۴۰۰ همانند دو دوره قبل، به عدد سه می رسد؛ ضمن اینکه این سه مناظره با مدت زمان حداقل ۱۸۰ دقیقه، علاوه بر شبکه اول از رادیو هم پخش خواهد شد.  

تلویزیون تاکنون سه دوره تولید و پخش مناظره های انتخاباتی را تجربه کرده است و در انتخابات ۱۴۰۰، با هفت نامزد نهایی چهارمین دوره از این ساختار تلویزیونی را پشت سر می گذارد؛ ضمن اینکه به نظر نمی رسد در مجموع در ساختار این برنامه، تغییرات چندانی نسبت به دوره های گذشته مشاهد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۳۲

چون یادگرفته چطور ازکاندیدها سئوال کنه چیزهایی را که میپرسه اصلآ حرف دل مردم نیست سئوالات اساسی که به درد مردم بخوره پرسیده نمیشه.دراصل اصالت صدا وسیما راحفظ کرده وسانسورچی خوبی همین افراد به درد صداوسیما میخوره.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۰۳

حلقه به گوش است