• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1400030806111
  • خبرنگار : 71548

انتشار فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی

فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیرخانه ستاد اجرایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی ششمین نمایشگاه لباس های عاشورایی را در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، بزرگداشت شعائر دینی و احیای فرهنگ عاشورا در راستای وظایف محوله به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور عنوان شده است.

ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس‌های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا و نیز استفاده از علایم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی، عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی، از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه لباس عاشواریی عنوان شده است.

بخش‌های اصلی این نمایشگاه شامل:

۱- بخش‌های مسابقه: پوشاک آقایان، پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان

۲- بخش رقابتی مجموعه‌سازان: طراحی پارچه و لباس تولید شده کاربردی در بخش پوشاک آقایان، پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان با محوریت و الویت موضوعاتی چون لباس عزاداری اقوام استان‌ها در ماه محرم و صفر، لباس‌های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت‌ها و مورد استفاده در ایام محرم و صفر، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا، لباس مناسب راهپیمایی اربعین، طراحی لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا، طراحی پارچه با مضامین و اشعار مرتبط با موضوع عاشورا، طراحی داستان‌های وقایع عاشورا بر روی لباس، استفاده و به کارگیری اشعار محتشم کاشانی، عمان سامانی و ...، در طراحی لباس و پارچه و دیگر مضامین نوآورانه مرتبط با موضوع است.

همچنین بخش جنبی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی شامل سه بخش زیر است:

الف: نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی

ب: مسابقه زنده ایده تا محصول

ج: مسابقه زنده طراحی تصویرگری لباس عاشورایی و برگزاری کارگاه سه روزه (ورکشاپ) گرافیک 


علاقه‌مندانان برای حضور در این نمایشگاه از روز دوشنبه (۱۷خرداد ماه) تا چهارشنبه (۶ مردادماه) فرصت دارند آثار خود را بر اساس ضوابط اعلام شده به نشانی تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک ۶ کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارسال کنند. 

این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۴ مرداد برگزار و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha