• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400030906242
  • خبرنگار : 30058

یک مدیر مدرسه مطرح کرد؛

کرونا فرصتی برای آشنایی با انواع متدهای تدریس در فضای مجازی

کرونا فرصتی برای آشنایی با انواع متدهای تدریس در فضای مجازی

ایسنا/اردبیل مدیر نمونه استان اردبیل در سالتحصیلی 1400 – 1399 گفت: کرونا فرصتی برای آشنایی با انواع متدهای تدریس در فضای مجازی بود.

سیده‌ شیما سیدحاتمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همه مدیران در جهت پیشبرد اهداف مجموعه تحت مدیریت خود در تلاش هستند، با اشاره به انتظارات اولیای دانش‌آموزان از مدیران و کادر مدارس، گفت: انتظارات اولیا شامل طیف گسترده‌ای از انتظارات می‌باشد که از فردی به فرد دیگر برحسب نگرش‌ها و ارزش‌های هر فرد کاملا متفاوت است، ولی در حالت کلی اولیا خواهان محیطی آرام، امن، دارای بار علمی زیاد، رسیدگی و دقت نظر در تربیت و آموزش، برخورد صحیح و آموزش اعتماد به نفس به کودکان و علاوه بر آموزش دروس، آموزش انواع مهارتها به دانش‌آموزان هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که تا چه حد توانسته‌اید انتظارات دانش‌آموزان، کادر مدرسه و اولیا را برآورده کنید، افزود: در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته‌ام و حتی خارج از ساعات کاری تا دیروقت نیز انجام وظیفه نموده‌ام.

سیدحاتمی با اشاره به ملاک‌های یک معلم و مدیر خوب، تصریح کرد: علاوه بر حساسیت در روند اصولی و قانونی امور آموزشی و تربیتی، در نظر گرفتن تمام جوانب روحی، عاطفی و مشکلاتی که پیش روی همکاران و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، از مهمترین این ملاک‌ها است.

این مدیر نمونه استان اردبیل به ضرورت آشنایی معلمان با روحیات، عواطف و علایق دانش‌آموزان تاکید و خاطرنشان کرد: بهترین پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و معلمان پل عاطفی است.

وی در خصوص تحصیل دانش‌آموزان به نحو مطلوب نیز گفت: آموزش نباید تک‌بعدی باشد و فقط بر آموزش دروس مدرسه تکیه شود، دانش‌آموزان باید علایق هنری و ورزشی خود را در کنار درس ادامه دهند تا باعث ایجاد انگیزه پیشرفت در آنها شود.

سیدحاتمی به ضرورت در اختیار گذاشتن تجهیزات مناسب از قبیل لپ تاپ، تبلت و برد هوشمند جهت بهره‌برداری از آموزش‌های مجازی در مدارس تاکید و تصریح کرد: در این خصوص ما در دوران کرونا نه تنها با تلاش مضاعف، بلکه چندین برابر تلاش کردیم تا در آموزش‌هایمان نقصان پیش نیاد.

عضو قشر فرهنگیان اردبیل با بیان اینکه رضایت اولیا و دانش‌آموزان نشانگر موفقیت مان است، ادامه داد: از بابت تولید انواع محتوای آموزشی برای هر درس حتی برای دروس آزمایشگاهی و آشنایی با انواع متدهای تدریس، در فضای مجازی و بکارگیری بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها می‌توان گفت که کرونا یک فرصت بود.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه در جامعه بیشتر مطرح است که کرونا ضربه سنگینی به حوزه آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان وارد کرده و آموزش مجازی چندان موفق نبوده و ضربه سنگین کرونا در این دو سال بعد از چند سال خود را نشان خواهد داد، گفت: از بابت عدم حضور دانش‌آموزان و ارتباط چهره به چهره عاطفی معلم و دانش‌آموز در دوران کرونا که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود، به خصوص در مقطع ابتدایی که این ارتباط بسیار قوی است، بله، ولی در زمینه آموزش با توجه به تماس‌هایی که با اولیا داشتیم و بازخوردی که از اولیا گرفتیم مبنی بر این بود که اکثرا معتقد بودند که ما اصلا احساس نکردیم که امسال مدرسه نیست، جدیت و پیگیری دانش‌آموزمان مانند سال‌های قبل است، چون تمامی پرسش‌ها و پاسخ‌های شفاهی مدرسه ما به صورت تماس تصویری انجام می‌گرفت .

گفتنی است سیده‌ شیما سیدحاتمی فعالیت‌های آموزشی خود را از سال ۱۳۷۶ در دبیرستان دخترانه سما شروع کرده و در حال حاضر مدیر دبستان دخترانه سمای اردبیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.