• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030906334
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان:

گمانه‌زنی‌های انتخاباتی مبنای تحلیلی قوی ندارد

گمانه‌زنی‌های انتخاباتی مبنای تحلیلی قوی ندارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: اینکه برخی می‌گویند از هم‌اکنون مشخص است چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود تحلیل درستی نیست و گمانه‌زنی که چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود مبنای تحلیلی قوی ندارد.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند "مردم باید انتخابات را از آن خودشان بدانند چراکه تأثیر انتخاب آگاهانه سال‌ها در کشور باقی می‌ماند." اما به هر حال عده‌ای به دلیل عملکرد ضعیف برخی مسئولان در چند سال گذشته نسبت به حل شدن بسیاری از امور مأیوس هستند و به همین دلیل معتقدند اگر در انتخابات هم شرکت کنند چیزی عوض نمی‌شود.

وی افزود: مردم با شور و اشتیاق در انتخابات گذشته شرکت کردند، اما امروز از نظر معیشتی وضعیت خوبی ندارند و تحت فشار هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: عده‌ای از مردم کاندیداهای خاصی مدنظرشان بود که تأیید صلاحیت نشدند به همین دلیل ممکن است جامعه دچار یک شوک اولیه شده باشد. اما این عامل فرع بر موضوع است چراکه آن کاندیداهایی هم که احراز صلاحیت نشدند آن چنان بدنه رأی قوی نداشتند که البته معتقدم برخی از کاندیداها خوشحال هستند که احراز صلاحیت نشدند چراکه در صورت احراز صلاحیت باید پاسخگوی عملکرد خود می‌بودند.

شاکران با بیان اینکه وظیفه نخبگان جامعه است که شرایط را تبیین کنند، تصریح کرد: معتقدم با آغاز مناظرات بسیاری از مردم خواهند دید که برخی کاندیداها به سلایق آن‌ها نزدیک‌تر هستند و به مشارکت در انتخابات ترغیب خواهند شد.

وی با اشاره به دلایل اهمیت مشارکت پرشور مردم در انتخابات، گفت: یکی از دلایلی که باید مشارکت مردم در انتخابات حداکثری باشد این است که هم‌اکنون کشورمان در شرایط بسیار خاصی قرار گرفته است و از نظر وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی همه این کشورها منتظر هستند که چه گفتمانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پیروزی می‌رسد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان، افزود: هر دولتی با هر سلیقه‌ای که سر کار بیاید باید با پشتوانه محکم مردمی انتخاب شود تا بتواند در جامعه بین‌الملل هدف خود را پیش ببرد، بنابراین انتخابات امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و جامعه نخبگانی کشور باید مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کنند تا یک دولت با پشتوانه قوی مردمی سر کار بیاید و بتواند مشکلات را کاهش دهد.

شاکران ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند از هم‌اکنون مشخص است چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود تحلیل درستی نیست و این استدلال به نظرسنجی‌های انتخاباتی بر می‌گردد و گمانه‌زنی که چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود مبنای تحلیلی قوی ندارد. با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که برخی کاندیداها در فضای مجازی دارند شور انتخاباتی لازم در جامعه شکل خواهد گرفت و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha