• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400030906379
  • خبرنگار : 71234

انتقاد سلیمی از گزارش وزیر نیرو درباره دلایل خاموشی‌ها

انتقاد سلیمی از گزارش وزیر نیرو درباره دلایل خاموشی‌ها

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که ایران تنها ۶۰۰ مگاوات برق برای تولید رمزارز مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه و قطعی برق را به گردن همه چیز غیر از مدیریت خود می‌اندازید.

fه گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی علل خاموشی های اخیر در کشور در تذکری با استناد به مواد ۴۴ و ۴۸ برنامه ششم گفت: این سبک ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو به مجلس بسیار شگفت‌آور بود.

وی ادامه داد: ماده ۴۴ قانون برنامه درباره ایجاد نیروگاه‌هایی با بازدهی ۵۵ تا ۶۰ درصد است، همچنین ماده ۴۸ قانون برنامه به تولید برق هسته‌ای تا ۲۰ هزار مگاوات و سرمایه گذاری موسسات امور غیردولتی، تعاونی و خصوصی برای تولید برق اشاره دارد، وزیر توضیح دهد که در این باره چه اقداماتی صورت گرفته است.

سلیمی خاطرنشان کرد: این چه سبک مدیریتی در دولت است که برق با مشکل مواجه می‌شود می‌گویند باران نیامده، هوا آلوده شود می‌گویند باد نیامده، مردم گوشت برای خوردن ندارند می‌گویند آبزی بخورند. الان هم وزیر نیرو چنین رویکردی را در پاسخ به مجلس پیش گرفته است؛ این به سخره گرفتن مجلس نیست؟

وی با اشاره به میزان مصرف برق رمزارزها گفت: کل مصرف برق رمزارزها در دنیا ۳۰ هزار مگاوات است که سهم ایران بین ۴ تا ۵ درصد یعنی ۱۵۰۰ مگاوات است که این را هم می توان مدیریت کرد البته که رییس جمهوری گفته فعلا تولید رمزارز متوقف شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرف دیگر تولید برق هسته‌ای ۸ برابر ارزان‌تر است که در این مورد هیچ اقدامی انجام ندادید؛ وزیر نیرو درباره معاهده پاریس توضیح دهد که چقدر در عدم توسعه نیروگاه با سوخت هسته‌ای موثر بوده است.

سلیمی در پایان اظهار کرد: تولید برق هسته ای را هم با برجام متوقف کردید، اقدامات آقایان باعث این مصیبت برای کشور شده است؛ ایران تنها ۶۰۰ مگاوات برق برای تولید رمزارز مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه و قطعی برق را به گردن همه چیز غیر از مدیریت خود می‌اندازید. این بدان معناست که همه چیز آب، خاک، خورشید و فلک مقصرند غیر از مدیریت آقایان. پس درباره نحوه مدیریت تان توضیح دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha