• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400030906390
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

عادی‌انگاری در تعطیلات پیش‌رو زنگ خطر پیک پنجم را به صدا در می‌آورد

عادی‌انگاری در تعطیلات پیش‌رو زنگ خطر پیک پنجم را به صدا در می‌آورد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه انجام مسافرت‌های بین استانی به ویژه در تعطیلات پیش‌رو می‌تواند منجر به انتشار بیماری کرونا به کل کشور شود، گفت: همچنین شکل‌گیری تجمعات انتخاباتی برای تبلیغات کاندیداها در انتخابات پیش‌رو نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

مجید شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اگر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و بالتبع آن چهارمحال و بختیاری کاهش پیدا کند، احتمال ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست، اظهار کرد: ساده‌انگاری، سهل‌انگاری، دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت‌های مردم باتوجه به اینکه در برخی شهرها و استان‌های کشور سویه‌هایی از نوع ویروس جهش‌یافته هندی و آفریقایی شناسایی شده، بسیار خطرناک و نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه انجام مسافرت‌های بین استانی به ویژه در تعطیلات پیش‌رو می‌تواند منجر به انتشار بیماری کرونا به کل کشور شود، گفت: همچنین شکل‌گیری تجمعات انتخاباتی برای تبلیغات کاندیداها در انتخابات پیش‌رو نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: در حال حاضر واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است، از خانواده‌ها درخواست می‌شود نسبت به آگاه‌سازی سالمندان توجه لازم را داشته باشند.

شیرانی افزود: ایمنی‌بخشی مطلوب واکسیناسیون کرونا دو هفته پس از تزریق دز دوم واکسن یعنی حدود یک و نیم ماه بعد از انجام اولین مرحله تزریق واکسن ایجاد می‌شود، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن هم‌چنان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری طبق برنامه زمانبندی در حال انجام است، توضیح داد: پیش بینی می‌شود، واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال به بالا طی ۱۰ روز آینده در استان به اتمام برسد، تسریع واکسیناسیون بستگی به تامین واکسن دارد و در صورت ورود قسمت‌های جدید قطعا این روند تسریع پیدا خواهد کرد.

وی توصیه کرد: مردم در تعطیلات پیش‌رو از مسافرت‌های بین شهرستانی، استانی و ترددهای غیر ضرور جدا خودداری کنند، همچنین پروتکل های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری  اجتماعی، پرهیز از برگزاری دورهمی، برپایی مراسمات عزا و عروسی و مهمانی های خانوادگی در دستور کار قرار بگیرد و مردم هم‌چنان رعایت بهداشت تنفسی و شست و شوی دست‌ها را در اولویت داشته باشند.

شیرانی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند نزولی شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد، عنوان کرد: باید تداوم اعمال محدویت‌ها، برخورد با متخلفان و ناقضان دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha