• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400030906795
  • خبرنگار : 71605

ابراز تمایل پاکستان و عراق به تقویت بیشتر روابط دوجانبه

ابراز تمایل پاکستان و عراق به تقویت بیشتر روابط دوجانبه

پاکستان و عراق ضمن تأیید مجدد روابط دیرینه و دوستانه‌ای که ریشه در اعتماد، ارزش‌ها و فرهنگ مشترک دارد، تمایل خود به تقویت بیشتر روابط دوجانبه را ابراز کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیوپاکستان، این موضوع در نشستی بین "شاه محمود قریشی"، وزیر امور خارجه پاکستان و همتای عراقی او "دکتر فوآد حسین" در بغداد مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان حمایت این کشور از تمامیت سرزمینی و حق حاکمیت عراق را تکرار کرد و موفقیت عراق و مردمش در جنگ علیه تروریسم را مورد تصدیق قرار داد.

وی بر اهمیت همکاری بین‌المللی در نجات جان‌ها و معیشت تأکید کرد و به بیان استراتژی پاکستان برای مدیریت همه‌گیری کرونا پرداخت.

قریشی بر اهمیت گسترش تجارت دوجانبه و رابطه اقتصادی بین پاکستان و عراق از طریق افزایش‌ ارتباطات و تقویت پیوندهای بین مردم دو کشور، تأکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد همکاری دوجانبه در سازمان‌های چندجانبه، به ویژه در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی، صحبت کردند.

قریشی ضمن ابراز رضایت از همکاری موجود، تمایل پاکستان به تشکیل شراکت نزدیک‌تر در سازمان‌های چندجانبه کلیدی به منظور تقویت حمایت متقابل را ابراز کرد.

وی به همتای عراقی خود در مورد وضعیت جامو و کشمیر "تحت اشغال غیرقانونی هند"، اطلاع‌رسانی کرد. وی همچنین به ارزیابی حمایت مداوم پاکستان از روند صلح افغانستان پرداخت.

شاه محمود قریشی طی سفر خود به عراق، از وزارت کشور عراق نیز بازدید کرد و با "عثمان الغنیمی"، وزیر کشور عراق دیدار کرد.  

وی در این دیدار گفت پاکستان در حال ایجاد "سیاست مدیریت زیارت" است تا تسهیلاتی را برای مقابله با دشواری‌های سفر فراهم کند.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد این کشور اهمیت ویژه‌ای به روابط دوجانبه خود با عراق می‌دهد و اسلام‌آباد نیازمند حمایت دولت عراق برای اجرای مؤثر سیاست مدیریت زیارت است.

وی گفت، هرساله بیش از ۲۰۰ هزار پاکستانی از همه اقشار، به حرم‌ها و اماکن مقدس در عراق سفر می‌کنند.

وزیر کشور عراق ضمن استقبال از قریشی، از رهبری پاکستان و مردم این کشور برای حمایت از برادران عراقی خود در جریان همه‌گیری کرونا قدردانی کرد.

وی اطمینان داد، دولتش تمام همکاری‌های ممکن را در مسائل دارای نفع مشترک برای طرفین، ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha