• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400030906809
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

قامت ملی به ورشو بروجرد داده شود

قامت ملی به ورشو بروجرد داده شود

ایسنا/لرستان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: قامت ملی به ورشو بروجرد داده شود.

علی اوسط هاشمی در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای بروجرد که امروز نهم مردادماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رویکرد اصلی فنی و حرفه‌ای در راستای تخصصی کردن مهارت‌ها است و بحث‌های آموزشی به روش جامع محوری ایفا شود.

وی تصریح کرد: بروجرد در حوزه ورشو معروفیت و پتانسیل بالایی دارد و به این پتانسیل باید قامت ملی داده شود و با ایجاد مرکز تخصصی در حوزه به تدوین استانداردهای این رشته ورود پیدا خواهد شد.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: باید تجهیز کارگاه‌ها به‌گونه‌ای باشد که برای جوانان و دانشجویان اشتیاق داشته باشد و در آینده یک رشته مهارتی باشد.

توسط هاشمی اضافه کرد: در کنار این موارد باید به استارت‌آپ‌ها پرداخت که راه ورود به بازارهای مختلف و بین المللی و برندسازی و نگاه مشتری را فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: بازارها باید متناسب با نگاه مشتری باشد که در بخش‌های  تنوع‌زایی، بازار رقابت و نظر مشتری موثر است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: این مرکز تخصصی در قامت ملی است و اگر قرار باشد این نوع مشاغل را ملی کنیم و به عنوان ظرفیت ملی پشتوانه آن‌ها باشد این چنین مراکزی به عنوان پایلوت انتخاب می‌شوند و سپس از این مرکز به مناطق دیگر تکثیر داده می‌شود.

اوسط هاشمی عنوان کرد: در سطح کشور در طول این ۴۰سال‌ ۱۷ تا دپارتمان ایجاد شده اما در این دوره ایجاد ۶۰ مرکز تخصصی و دپارتمان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد سه دپارتمان در لرستان است.

وی اظهار کرد: تلاش سازمان این است که در استان‌هایی که نرخ بالای بیکاری و نرخ مهارتی ضعیفی دارند بیشتر مورد توجه قرار داشته باشند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: در لرستان سه دپارتمان ملی مهارت عشایر، فناوری و آی تی که جزء مشاغل نو و بازار مطالبه آن را دارد و ورشو در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از مراکز فنی و حرفه‌ای، سماور ورشو و پروژه عمرانی فنی حرفه‌ای بروجرد بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha