• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400030906848
  • خبرنگار : 50167

‌فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

۶۰۰۰ نیرو مسئول تامین امنیت انتخابات در زنجان

۶۰۰۰ نیرو مسئول تامین امنیت انتخابات در زنجان

ایسنا/زنجان ‌فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۶۰۰۰ نیرو مسئول تامین امنیت پای صندوق‌های رای استان زنجان هستند و پلیس از شش ماه گذشته، مسئولیت خود را در حوزه انتخابات آغاز کرده است.

سردار رحیم جهانبخش ظهر امروز (۹ خردادماه) در نشست خبری که در محل سالن بقیه‌الله اعظم برگزار شد، با بیان اینکه چهار مرجع در بحث استعلام‌های بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شامل قوه قضاییه، ثبت‌احوال، وزارت اطلاعات و پلیس دخیل هستند، اظهار کرد: پلیس علاوه بر مسئولیت حفظ امنیت مراکز انتخابات، همگام با ارگان‌های مذکور پاسخ‌گوی ‌استعلام شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی باشد که مسئولیت خود را از شش ماه گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینکه پلیس بیش از ۱۳۰ ماموریت مانند مقابله با نزاع، قاچاق، سرقت، پرخاشگری و خشونت دارد که در دوران شیوع بیماری کرونا بیشتر شده است، البته تحرک نیروها سبب خوشحالی است، زیرا کم شدن تکانه‌های پلیس سبب رسوب می‌شود و رسوب زمینه تهدیدهای اجتماعی را فراهم می‌کند.

این مسئول، از افزایش ۴۰ درصدی جرائم فضای مجازی در سال گذشته در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: پارسال ۱۶۴۴ پرونده در حوزه فضای مجازی که عمده آن پرونده‌های مالی اعم از کلاهبرداری، فیشینگ و غیره بودند و حدود ۵۵۷ نفر در جرایم فضای مجازی به ویژه در مسائل مالی دستگیر شدند.

‌فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه اکنون ارزش ریالی کالاها و اموال مسروقه در فضای مجازی از فضای واقعی پیشی گرفته است، گفت: ارزش ریالی کالاها و اموال مسروقه در فضای مجازی، ۱۳ میلیارد تومان و ارزش ریالی کالاها و اموال مسروقه در فضای واقعی یک میلیارد تومان بوده و ۱۳ درصد افزایش داشته است.

جهانبخش با بیان اینکه استان زنجان در خصوص نزاع ۲۶.۹ واحد پایین‌تر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: پلیس در زمینه نفوذ و اخلال در تامین مایحتاج مردم شوخی ندارد و امسال پلیس استان به صورت جدی به مسئله کمبود روغن و نهاده‌های دامی ورود پیدا کرده است؛ بنابراین با سوداگران از فرد توزیع‌کننده تا مدیری که مشکل داشته باشد، برخورد قاطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که ترویج خشونت می‌کنند را به هیچ عنوان برنمی‌تابیم، زیرا اگر جلوی ترویج خشونت گرفته نشود، بانوان و کودکان امنیت نخواهند داشت، افزود: طبق آمار، خوشبختانه مواردی چون چاقوکشی و قمه‌کشی در استان افزایش پیدا نکرده ولی بالا رفتن آمار نزاع فردی طی دو ماه اخیر افزایش ملموسی داشته است. همچنین آماری چون فرار دختران زنجانی صفر بوده و خشونت خانگی نیز در استان زنجان بسیار کم است.

این مقام انتظامی، از افزایش ۱۱ درصدی کشفیات موادمخدر در سال گذشته و نیز افزایش ۱۵ درصدی این مواد طی دو ماه اخیر خبر داد و تصریح کرد: بیش از یک تن و ۶۰۶ کیلوگرم موادمخدر در استان زنجان کشف شده و بیش از ۳۰۰۰ توزیع‌کننده دستگیر و ۲۴۲۷ معتاد جمع‌آوری شده‌اند که این میزان ۵۷ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است. علاوه بر این ۱۸۸۳ مرحله طرح پاک‌سازی در این حوزه داشتیم که از این تعداد بیش از ۴۰۰ نفر در کمپ‌ها هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰ هزار فقره جریمه در راه‌های مواصلاتی بین استانی اعمال شده است، گفت: استان زنجان در بحث اعمال محدودیت ترددهای کرونا رتبه اول کشور را دارد.

جهانبخش با بیان اینکه ۶۰۰۰ نیرو، مسئول تامین امنیت پای صندوق‌های رای در استان زنجان خواهند بود، خاطرنشان کرد: از ۱۸ خردادماه نیز سفر نامزدهای ریاست‌جمهوری احراز صلاحیت شده به استان زنجان آغاز می‌شود و پلیس، مسئولیت تامین امنیت نامزدها و مراسم‌ برگزاری در این خصوص را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha