• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400030906860
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۹ خرداد

تازه‌ترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰

تازه‌ترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰

بررسی علل خاموشی‌های اخیر/ انتخابات ۱۴۰۰ از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، دیدار و گفت و گوی سعید محمد با سید ابراهیم رئیسی که مدت دو ساعت به طول انجامید، در صدر اخبار پربازدید انتخاباتی امروز قرار گرفت.

در این دیدار سعید محمد به ارائه گزارشی از روند شکل گیری و ساماندهی ستادهای مردمی، برنامه های تدوین شده برای دولت آینده و همچنین ظرفیت های فعال شده از شبکه جوانان مومن و انقلابی سراسر کشور پرداخت و از آمادگی کامل این ستادها برای فعالیت در حمایت از سید ابراهیم رئیسی خبر داد.

سعید محمد از داوطلبین کاندیداتوری‌ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان مورد تائید قرار نگرفته است، همچنین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از طرفداران خود خواست تا با انگیزه و نشاط و ‎مشارکت حداکثری در روز انتخابات، حماسه‌ای بزرگ و افتخارآفرین را رقم بزنند.

امروز همچنین شاهد ادامه مناظره توییتری زاکانی و همتی با هشتگ های «پنج به یک عادلانه نیست‬⁩» و «بانیان وضع موجود‬⁩» بودیم.

تحلیل‌های ابراهیم نکو درباره ترکیب کاندیداهای موجود در انتخابات پیش رو هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود که معتقد است، آقایان زاکانی، جلیلی و قاضی زاده هاشمی در یک زمانی به نفع آقای رئیسی کنار  بکشند و ما در نزدیک روز رای گیری با آقایان رضایی و رئیسی رو به رو می شویم. البته آقای مهرعلی‌زاده هم اگر بتواند با چیدمان خاصی و به شرط حمایت اصلاح طلبان در مناظرات اول درخششی داشته باشد یقینا می تواند پدیده ای باشد. 

کناره گیری برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از پیش بینی های بیژن مقدم فعال سیاسی اصولگرا بود که در توضیح این تحلیل خود گفت: برخی از این ۷ نفر کاندیدای اصلی نبودند و برای رقابت آمده بودند و در روزهای آینده احتمالا برای رای آوری فردی که به آن علاقه مند هستند کنار می روند. من فکر می کنم با نزدیک شدن به روزهای رای دهی، با انصراف تعدادی از این کاندیدها که قصد رقابت با آقای رئیسی را نداشتند مواجه خواهیم بود.

محمدرضا عارف هم با انتشار بیانیه‌ای در انتقاد به نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم با یادآوری تجربه قریب به ۴۰ سال حضور در عرصه مدیریتی کشور و با تصریح بر این‌که «به عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران  ایران هستم» ابراز عقیده کرده است که «هرگونه ایجاد محدودیت برای یاران انقلاب و کسانی که دل در گرو ایران عزیز دارند» اقدامی ناصواب و مغایر اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

برای خشکاندن ریشه فساد وارد صحنه شده ام

نتیجه انتخابات در مرحله اول مشخص خواهد شد

مسیر تجارت بین‌المللی را می‌گشاییم

واکسیناسیون مجریان انتخابات در دستور کار قرار دارد

مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده امنیت و آینده مردم است

حمایت جبهه پایداری از رئیسی به عنوان «نامزد اصلح انتخابات»

نمایندگان خود را به نامزدهای انتخاباتی آلوده نسازند

سیاستی در کشور مردم را به عدم حضور در انتخابات دعوت می‌کند

کاندیداها از هیجانات و طرح وعده های بدون پشتوانه پرهیز کنند

واکنش قاضی‌زاده هاشمی به اظهارات سردار شکارچی

بهترین راه هشیاری و شرکت گسترده مردم در انتخابات است

نگران حضور مردم در انتخابات نباشیم

تضعیف شورای نگهبان یا توهین به آن امری خطرناک برای کشور است

***

تشکر محمدباقر قالیباف از مقام معظم رهبری به علت برگزاری جلسه مشترک با مجلس یازدهم هم از خبرهای پرمخاطب بود که در اظهارات خود خطاب به ملت و مقام معظم رهبری گفت: فرامین و رهنمودهای رهبری را چه حوزه‌ای در حوزه فردی و نمایندگی و چه به عنوان قوه مقننه، رعایت کرده و آنها را به کار خواهیم بست. این رهنمودها را در گفتار و عمل اجرا خواهیم کرد.

خاموشی های اخیر در کشور و بررسی علل آن از دیگر موضوعات خبرساز امروز بود که وزیر نیرو با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی در این باره پرداخت.

رضا اردکانیان افزایش دما و تولید رمزارز را دو علت اصلی خاموشی‌های اخیر عنوان کرد و توضیح داد که براساس گزارش مراجع جهانی ۱۰ درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها مربوط به ایران است و از طرف دیگر  زودتر گرم‌شدن هوا موجب شده دستگاه‌های سرمایشی هم زودتر به کار بیفتند و نیروگاه‌ها نیز توان خروجی اندک‌تری داشته باشند

در همین ارتباط رییس مجلس از دولت خواست که هرچه سریع‌تر دولت لایحه‌ای برای نظام‌مند کردن تولید و استخراج رمزارزها برای خارج کردن چهار وزارتخانه از سردرگمی ارائه کند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) نهم خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا و دیگر اخبار مربوط به خاموشی های اخیر را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

افزایش قیمت برق مصرفی قابل قبول نیست

۲۶ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق نیروگاه های برق بخش خصوصی است

استفاده بیشتر از انرژی‌های نو در دستور کار قرار گیرد

انتقاد سلیمی از گزارش وزیر نیرو درباره دلایل خاموشی‌ها

وضعیت کنونی تامین برق نتیجه سوء‌مدیریت در سالیان گذشته است

مردم با توجه به کمبود برق، مصرف‌شان را بهینه کنند

استخراج رمزارزها باید نظام‌مند شود

امیدواریم برنامه‌ای برای جلوگیری از قطعی برق داشته باشید

***

ارزیابی دیاکو حسینی از روند مذاکرات احیای برجام هم از خبرهای پربازدید امروز بود که معتقد است با توجه به تفاهم‌هایی که انجام شده امروز مانع اصلی و غیرقابل عبور برای احیای برجام نداریم.

عماد آبشناس هم در تحلیلی درباره فضای انتخاباتی ایران و تاثیر نتایج انتخابات ایران در تصمیم گیری آمریکایی ها گفت: دولت آمریکا نه تنها منتظر نتایج انتخابات در ایران است بلکه تلاش می کند تا از دولت آقای روحانی و در واقع دولت میانه رو ایران امتیاز بگیرد تا دست دولت بعدی را ببندد اما یک احتمال دیگر هم وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکایی ها منتظر هستند ببینند با مشخص شدن نتایج انتخابات اوضاع داخلی ایران چگونه است و آیا می توانند با رئیس جمهور بعدی تعامل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha