• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400030906879
  • خبرنگار : 71415

نخستین میزبانی نیوزیلند از نخست وزیر استرالیا از زمان شیوع کروناویروس

نخستین میزبانی نیوزیلند از نخست وزیر استرالیا از زمان شیوع کروناویروس
جاسیندا آردرن

نخست وزیر استرالیا در حالی وارد شهر توریستی کوئینزتاون به جهت یک بازدید شبانه طی امروز یکشنبه شد که از جاسیندا آردرن، همتای نیوزیلندی خود با سنت مائوری "هونگی" که در آن پیشانی و بینی را به یکدیگر می‌چسبانند، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسائلی شامل اختلافات فزاینده با چین و چگونگی بازگشایی مرزها بعد از همه گیری احتمالا جزو عناوینی خواهد بود که از سوی رهبران استرالیا و نیوزیلند در نخستین دیدار رودرروی آنها از زمان شیوع کروناویروس که دو کشور را به بستن مرزهایشان وا داشت مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اولین رهبر جهان است که از زمان اقدام دو کشور در بستن مرزهایشان با هدف مهار ویروس، به نیوزیلند سفر می‌کند. ماه گذشته میلادی این کشورهای همسایه اقدام به گشایش یک حباب مسافرتی بدون قرنطینه کردند، هر چند که شیوع اخیر ویروس در ملبورن، نیوزیلند را وادار به معلق ساختن این سازوکار با استرالیا کرد.

این سفر موریسون در حالی انجام می‌شود که نیوزیلند اخیرا در پی بارش سنگین باران درگیر سیل گسترده در منطقه کنتربری شده است.

انتخاب کوئینزتاون برای این دیدار یک اقدام عمدی است همچنان که نیوزیلند در تلاش برای احیای صنعت آسیب دیده گردشگری خود است. کوئینزتاون مشخصا درگیری شدیدی با همه گیری پیدا کرده اگرچه فعالان گردشگری می‌گویند حالا که این حباب مسافرتی شروع شده است، انتظار تقویت سفر گردشگران استرالیایی در جریان فصل اسکی پیش رو را دارند.

مساله تغییر در تحولات مربوط به چین نیز یکی از عناوین مهم در هر دو کشور بوده است.

روابط استرالیا با چین به میزان چشمگیری وخیم شده است. چین بعد از آن که استرالیا شرکت مخابراتی هوآوی چین را از شبکه نسل پنجم تلفن همراه خود کنار گذاشته و خواهان تحقیقات مستقل درباره منشا کروناویروس شد، اقدام به بلوکه کردن برخی از اقلام صادراتی استرالیا کرد.

نیوزیلند همچنین در ماه‌های اخیر با لحن صریح‌تری در قبال یک سری مسائل علیه چین صحبت کرده هر چند که تاکنون به نسبت استرالیا سطح بهتری از روابط را با این ابرقدرت حفظ کرده است.

آردرن بیان داشت، با موریسون درباره بازیابی از همه گیری و همچنین یک سری مسائل امنیتی و چالش‌های منطقه‌ای کلیدی صحبت خواهد کرد.

آردرن به خبرنگاران گفت: روابط ما با استرالیا مهمترین و نزدیک‌ترین روابط بوده و این موضوع در این روزهای سخت برای دنیا آشکارتر از هر زمان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha