• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400030907030
  • خبرنگار : 71145

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند

"دولت تغییر" لاپید و بنت احتمالا چهارشنبه نتانیاهو را از کرسی قدرت پایین بکشد

"دولت تغییر" لاپید و بنت احتمالا چهارشنبه نتانیاهو را از کرسی قدرت پایین بکشد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، حزب "آینده‌ای هست" به ریاست یائیر لاپید احتمالا ظرف روزهای آینده تشکیل دولت ائتلافی جدید با مشارکت "حزب یمینا" به ریاست نفتالی بنت را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کردند، حزب "آینده‌ای هست"، "دولت تغییر" جدید را روز چهارشنبه، دوم ژوئن در آخرین روز مهلت ماموریت واگذار شده به یائیر لاپید برای تشکیل دولت اعلام کند.

انتظار می‌رود لاپید و بنت به صورت تناوبی پست نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی را بر عهده بگیرند.

این در حالی است که رسانه‌های عربی گزارش دادند، بنت امروز، یکشنبه در نشستی با اعضای فراکسیون "یمینا" در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به اعضای حزبش تصمیم خود را برای تشکیل دولت ائتلافی با "اردوگاه تغییر" یعنی مخالفان بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود اطلاع داده است.

بنت به اعضای حزبش گفت، به این نتیجه رسیده که نتانیاهو قادر به تشکیل دولت جدید حتی با حمایت یمینا نیست.

او تصریح کرد، او بین پیوستن به "دولت راست‌گرا" و "دولت تغییر" یکی را انتخاب نمی‌کند، بلکه بین ائتلاف با لاپید یا رفتن به سمت پنجمین انتخابات طی دو سال انتخاب می‌کند.

از این رو حزب یمینا بعد از این نشست در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای حزب به اجماع، حمایت خود را از تلاش‌های بنت با هدف تشکیل دولت کارآمد و اجتناب از رفتن به انتخاباتی دیگر ابراز کردند.

یمینا عصر امروز هم بیانیه‌ای تلویزیونی صادر خواهد کرد.

امیخای شیکلی، از اعضای هفت‌ نفره یمینا امروز در نشست حاضر نبود. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیر اورباخ عضو دیگر حزب نیز در حال بررسی استعفا از کنست است تا از اردوگاه تغییر حمایت نکند.

این رویداد در حالی است که منابع خبری عبری از آخرین تلاش‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تشکیل دولت توسط اردوگاه چپ و پیشنهاد وی به رئیس حزب امید نو برای تشکیل دولت چرخشی پرده برداشتند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، حزب لیکود به تلاشش تا آخرین لحظه برای جلوگیری از تشکیل دولت توسط نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" با یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست" ادامه داد.

این رسانه فاش کرد که طی شنبه دیداری میان رابط نتانیاهو و گدعون ساعر، رئیس حزب امید نو انجام شد و رابط نتانیاهو به ساعر پیشنهاد تشکیل دولت ائتلافی را داد که ابتدا رئیس حزب امید نو حدود ۱۵ ماه نخست‌وزیر شود و پس از او نتانیاهو دو سال در راس قدرت قرار بگیرد و پس از گذشتن این دو سال نیز نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا یک سال و نیم نخست‌وزیر شود.

یدیعوت به نقل از منابع لیکود نوشت که اطرافیان ساعر اعتمادی به نتانیاهو ندارند و به همین دلیل وی پیشنهاد نتانیاهو را رد کرده است.

در صورت توافق ائتلافی یمینا با لاپید اردوگاه تغییر به ۵۷ کرسی کنست دست می‌یابد و حمایت خارج از ائتلاف از سوی لیست یکپارچه عربی برای دستیابی به ۶۱ کرسی هموار خواهد شد و این یعنی اکثریت مطلوب برای تشکیل دولت حاصل می‌شود اما اعتراضات و اختلافات احتمالی بین اعضای یمینا و امید نو احتمالا همه این تلاش‌ها را از بین ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha