• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400030907069
  • خبرنگار : 71511

راهکار رضایی برای تقویت پول ملی

راهکار رضایی برای  تقویت پول ملی

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی به این پرسش که پول ایران چگونه قوی ترین پول منطقه خواهد شد پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی نوشت:
در مصاحبه با خبرنگاران گفتم که می خواهم پول ملی ایران را در شمار قدرتمندترین پول های منطقه دربیاورم. این موضوع نیاز به درک تعریف «ارزش پول» و «قدرت پول» دارد که به زبان ساده آن را شرح می دهم.

در علم اقتصاد، قدرت پول ملی با ارزش پول ملی متفاوت است. قدرت پول ملی به این معناست که واحد پول ملی یک‌کشور، نزد کشورهای دیگر و همسایگان به صورت ذخیره ارزش دربیاید و در جهان به آن اعتماد شود.  

هم اکنون در جهان قیمت «ین» ژاپن، در حدود یک صدم دلار است و پول یک کشور عربی دوبرابر دلار، قیمت دارد. قدرت یِن اما بیشتر از آن پول عربی است. قدرت یک پول، مهمتر از نرخ برابری آن است. تقویت ارزش پول البته در راستای تقویت قدرت پول قرار می گیرد.

به بیان دیگر، اگر بجای حذف چهار صفر، هفت صفر از پول ملی مان کم کنیم، بدون هیچ تلاشی صاحب یکی از با ارزش ترین پول های ملی در جهان می شویم اما این ارزش، قدرت پول ما را افزایش نمی دهد. قوی بودن یک پول ملی، بر اساس اعتماد سایر کشورها به آن پول در مبادلات و ذخایر است.

همچنین افزایش ارزش برابری در یک فرایند طبیعی در نتیجه افزایش تولید و افزایش صادرات یک کشور در طول زمان و تقویت آن واحد پولی، در قدرتمندی پول تاثیرگذار است.

این اقتداربخشی به پول ملی، به دیپلماسی ما و تقویت مناسبات و روابط تجاری کشورمان با همسایگان و اقتصادهای همجوار و کشورهای آسیای جنوب غربی هم مرتبط است.

ما با تقویت تولید ملی و صادرات و ارتباطات گسترده تر با همسایگان و ایجاد اتحادیه کشورهای آسیای جنوب غربی و پذیرش بیشتر توسط سایر کشورها و تقویت ارزش پول ملی، می توانیم صاحب یکی از قوی ترین پول های منطقه باشیم.

در مورد قدرت پول ملی می گوییم "می توانیم"، زیرا تخصص و برنامه داریم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۹ ۲۲:۵۳

سلام.بله کاملا درست است اما خواستن توانستن است.باید رییس جمهور اقتصاد وبیزینس بلد باشد .بقول شاعر: توانا بود هرکه دانا بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۹ ۲۳:۳۲

درود بر دکتر رضایی.معلومه برنامه و تیم بسیار قوی دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۹ ۲۳:۵۱

اگر بجای حذف چهار صفر، هفت صفر از پول ملی مان کم کنیم، بدون هیچ تلاشی صاحب یکی از با ارزش ترین پول های ملی در جهان می شویم یعنی این موضوع تا حالا به ذهن هیچ کس نرسیده؟ من توی شوکم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۰:۴۸

پول‌کویت‌پول‌‌بحرین‌‌پول‌عمان‌پول‌اول‌جهان

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۰:۵۱

اینکه پسرش خارج خودکشی کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۶

سلام اگرنظریه جناب دکتر رضایی‌کارساز وعملی است چرا تابحال انجام نشده یامنوط به این‌است که حتمادرپست ریاست جمخوری عملی بشود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۲:۳۴

سلام به علت تصادف پسرم کمک مالی شماره ۰۹۱۵۹۴۴۵۹۴۳

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۳:۴۴

چهل وپنج سال فقط شعاروتعریف وتوضیح میدهید؛بایدگفت:بزک نمیربهارمیاد؛کومبزه باخیارمیاد!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۴:۴۳

در حال حاضر که اقتدار ما افتاده دست چینیها با این قرارداد ۲۵ ساله وبه احتمال زیاد روسیه هم میاد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۸:۰۶

انشاالله اینبار مردم به ایشون اعتماد کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۴

انشالله

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۸:۵۳

شما پول ایرانیان را خرج حزب الله لبنان و محور مقاومت - سوریه و یمن و عراق نکنید ، پول ایران تقویت می گردد ! ثروت ایران و دسترنج زحمت ۸۵ میلیون ایرانی را آقای رضایی به گفته خودتان خرج ۳۰۰ میلیون نفر مفت خور نکنید !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۹

برادر ما نمیدونیم با خودمون چند چند هستیم شما حرف از تقویت پول ملی میزنید لازمه اول اقتصاد قوی و ثبات سیاسیه ،ما الان ثبات اقتصادی نداریم هر روز یه قانون جدید