• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400031007244
  • خبرنگار : 50167

رئیس پلیس فتای استان زنجان هشدار داد

جولان کلاهبرداران در سایت‌های شرط‌بندی آنلاین

جولان کلاهبرداران در سایت‌های شرط‌بندی آنلاین

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند تا در دام لینک‌های جعلی گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و قمار نیفتند و از ارائه هرگونه اطلاعات مالی و هویتی خودداری کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کلاهبرداری با ارسال لینک‌های جعلی در سایت‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین، اظهار کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران، کلاهبرداران با توسل به شیوه‌های تبلیغی فریبنده، سعی در جذب مخاطبان مختلف دارند که راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و قمار از این دست اقدامات آنان است.

وی با بیان اینکه صاحبان سایت‌های شرط‌بندی و قمار در خارج از کشور مستقر هستند، افزود: گردانندگان این سایت‌های مجرمانه با معرفی تعدادی از افراد فعال در زمینه قمار و شرط‌بندی آنلاین، اشتراک‌گذاری زندگی لاکچری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و با ارسال لینک‌های این سایت‌ها اقدام به ترغیب کاربران برای فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی می‌کنند.

این مسئول انتظامی گفت: مجرمان سایبری با تحریک عواطف و احساسات کاربران به بهانه برنده شدن مبالغ بالا، آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشنیگ) هدایت کرده و با ورود کاربر به درگاه جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی مورد دستبرد واقع می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان در رابطه با نحوه کلاهبرداری از طریق سایت‌های قمار و شرط‌بندی، گفت: درگاه‌های جعلی طوری طراحی شده‌اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه جذابیت این‌گونه سایت‌های مجرمانه و تبلیغات گسترده برای کسب درآمدهای بالا و زندگی‌های مجلل عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید در خصوص فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند و به آن‌ها آموزش دهند که این دست تبلیغات که از سوی گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی ارائه می‌شود دروغ بوده و هیچ‌کس در قمار برنده نیست.

وی با بیان اینکه کاربران می‌توانند با افزایش دانش و سواد رسانه‌ای و نیز افزایش بینش و اعتقادات مذهبی، از وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha