• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400031007400
  • خبرنگار : 50271

نخیلات تنگستان در انتظار آب با کیفیت و پایدار

نخیلات تنگستان در انتظار آب با کیفیت و پایدار

ایسنا/بوشهر با اجرای آخرین لایه هسته رسی سد خاییز، پیشرفت فیزیکی بدنه این سد به ۹۴ درصد رسید تا زمان انتظار نخیلات تنگستان برای آبی با کیفیت و پایدار به حداقل برسد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر در جریان بازدید استاندار از روند ساخت سد خاییز اظهار کرد: برای تکمیل این سد بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده، از تمام ظرفیت‌های تیم اجرایی استفاده می‌شود.

علی محمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون بدنه سد خاییز ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خرداد ماه تکمیل خواهد شد.

وی افزود: کل حجم خاکریزی این سد ۱ میلیون مترمکعب است و تنها ۳۰ هزار مترمکعب از این حجم باقی مانده است.

مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر با اشاره به مشخصات فنی این سد اظهار کرد: سد خاییز تنگستان با حجم مخزن ۱۶ میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که به منظور تامین حقابه های کشاورزی و زیست محیطی ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: کل هزینه ساخت این سد یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و تا کنون یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال در پروژه هزینه شده است.

محمدی اظهار کرد: این سد علاوه بر کنترل سیلاب شاخه شیرین رودخانه اهرم، موجب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی خواهد شد.

استاندار بوشهر نیز ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت تکمیل این سد جهت رونق کشاورزی تنگستان تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: سرعت مناسب پیشرفت این سد نشانگر اراده شرکت اب منطقه‌ای بوشهر در تکمیل به موقع این پروژه مهم است.

در این بازدید، معاون عمرانی استاندار بوشهر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر و فرماندار تنگستان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است عملیات اجرایی سد خاییز تنگستان در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در سفر وزیر نیرو به استان بوشهر آغاز شد و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha