• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400031007459

بهره‌برداری از ٧٣ میلیارد تومان پروژه گردشگری در فارس با حضور مونسان

بهره‌برداری از ٧٣ میلیارد تومان پروژه گردشگری در فارس با حضور مونسان

ایسنا/فارس با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۲۴ پروژه گردشگری در فارس با اعتباری بالغ بر ٧٣ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

استاندار فارس دوشنبه ١٠ خرداد در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی و تعدادی از پروژه‌های میراث فرهنگی فارس، گفت: وجود داشته‌های فراوان در فارس اعم از مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در بعد معنوی، وجود شهروندانی متدین، فرهنگی و فرهنگور و آثاری چون تخت جمشید، پاساردگاد، نقش رستم، محور هخامنشی و ساسانی داشته‌های برجسته و ارزشمندی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

عنایت‌الله رحیمی افزود: در بعد فرهنگی نیز وجود مشاهیری همچون سعدی، حافظ و سیبویه و ملاصدرا و ... داشته‌هایی معنویست که باید به آن بالید و آنها را هرچه بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی کرد و یکی از راه‌های چنین اقدامی، پذیرش گردشگر است.

او ادامه داد: در بعد طبیعی نیز وجود پارک‌های متعدد و حفاظت شده گویای توانایی بسیار بالای این استان است. فارس در بعد علمی و پزشکی، توریسم درمانی و اکوتوریسم نیز مورد توجه استان‌ها و کشورهای همسایه قرار دارد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: تکلیف داریم که زیرساخت‌های لازم در قالب مجازی و واقعی، کالبدی و فرهنگی و شکلی فراهم کنیم که علی‌رغم تحریم‌ها و بیماری فراگیر کرونا اما فعالیت‌هایی که در زمینه توسعه صنعت گردشگری مورد نیاز بوده در دولت تدبیر و امید به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا در این مراسم، مجموعه فرهنگی سعدی، موزه نورآباد، درگاه ورودی بیشاپور، سایت موزه دروازه پردیس تخت جمشید و ۲۴ پروژه گردشگری به صورت وب کنفرانس توسط وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، هتل‌آپارتمان، سفره‌خانه سنتی، طرح گردشگری کشاورزی و اردوگاه گردشگری است که در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، پاسارگاد، آباده، نی‌ریز، سپیدان، فیروزآباد و مُهر قرار دارد.

حجم سرمایه‌گذاری این ۲۴ طرح گردشگری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال است و برای ۲۵۶ نفر اشتغال‌زایی شده است که با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس اضافه خواهد شد. 

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، شامگاه یکشنبه 9 خرداد و با هدف شرکت در مراسم بهره‌برداری از پرژه‌های فرهنگی و همچنین شرکت در برنامه‌هایی نظیر "شهر خاتم و ادب"، به شیراز سفر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha