• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400031007604
  • خبرنگار : 50184

جذب 36 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های ورزشی کرمانشاه

جذب 36 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های ورزشی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از جذب 36 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های ورزشی استان خبر داد.

صابر رحیمی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه، خبرنگاران ورزشی را حامیان ورزش استان دانست و اظهارکرد: باتوجه به نقشی که خبرنگاران ورزشی در توسعه ورزش استان دارند، همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات آنها برای رشد بیشتر این حوزه هستیم.

وی در ادامه به فضای همدلی ایجاد شده بین جامعه ورزش استان طی چندسال اخیر اشاره کرد و افزود: همین همراهی و همدلی باعث شده تا طی این مدت بتوانیم کارهای خوبی را برای توسعه ورزش استان انجام دهیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان یکی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این مدت را توسعه زیرساخت های ورزشی دانست و افزود: علاوه بر پروژه هایی که تاکنون به بهره برداری رسیده، تعدادی پروژه هم داریم که درتلاشیم پیش از پایان این دولت آنها را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال برای این پروزه ها حدود 36 میلیارد تومان اعتبار جذب شده، اعلام کرد: یکی از مهمترین این پروژه ها سالن شش هزار نفری دهکده المپیک است که حدود 20 میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفته ایم.

رحیمی به کلنگ زنی پروژه مجتمع ورزشی محله محروم "آقاجان" کرمانشاه هم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری وزارت نفت هشت ماه پیش کلنگ زنی شد و قرار بود دوساله به اتمام برسد، اما اکنون با صرف حدود 10 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح است که در سفر وزیر نفت به کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

به گفته این مسئول، پروژه محله آقاجان اولین پروژه ورزشی استان است که وزارت نفت در آن سرمایه گذاری کرده است.

وی در ادامه از اختصاص حدود شش میلیارد تومان اعتبار برای تعدادی پروژه جدید و نیمه کاره ورزشی دیگر در استان خبرداد و گفت: پیست کانوپولو، پیست اسکیت، اسکواش، دیواره صخره نوردی، میدان سوارکاری،  گلف و دوچرخه سواری از جمله این پروژه ها هستند که پروژه ای مانند پیست کانوپولو با توجه به مشکلاتی که قایقرانان کرمانشاهی برای تمرین داشتند، عملیات احداث آن آغاز شده و تمام شاخص های بین المللی را دارد و در آینده می تواند میزبان مسابقات بین المللی این رشته هم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اجرای این پروژه ها تا حدود زیادی مشکلات زیرساختی تعداد قابل توجهی از رشته های ورزشی استان را کاهش می دهد، اعلام کرد: البته همواره این نقد به اداره کل ورزش جوانان وجود دارد که تنها به بحث توسعه زیرساخت های ورزشی توجه کرده، درحالیکه در سایر حوزه ها و از جمله در حوزه جوانان هم فعالیت های قابل توجهی داشته ایم، بگونه ای که از نظر شاخص های عملکردی بین استان های کشور رشد چشمگیری را برای استان شاهد بوده ایم.

درخواست ورودی رایگان به امکان ورزشی برای خبرنگاران ورزشی استان

در ادامه این نشست، فاطمه احمدیان رئیس هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه نیز گزارشی از عملکرد فعالیت های سه ماهه این انجمن ارائه کرد و گفت: فرآیند عضوگیری اعضا از همان روزهای ابتدایی شروع کار به انجمن با اعلام فراخوان هایی آغاز شد که حدود 40 نفر از  خبرنگاران متقاضی عضویت در انجمن مدارک و آثار خود را ارسال کردند.

وی تصریح کرد: با بررسی مدارک و ارزیابی آثار ارسالی، مدارک و آثار 34 نفر از متقاضیان تکمیل بود که در نهایت لیست تائید شده در استان را به تهران ارسال کردیم و در آنجا هم این لیست مورد تائید قرار گرفت تا سایر فرآیندهای ثبت نام اعضا انجام گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان از تشکیل کمیته های تخصصی در انجمن نیز خبرداد و گفت: طی این مدت کمیته های روابط عمومی و ارزیابی، آموزش، پیشکسوتان و عکاسان را تشکیل دادیم تا هرکدام در راستای حوزه خود فعالیت هایی را در جامعه خبرنگاران ورزشی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سختی های شغل خبرنگاری، اعلام کرد: خبرنگاران ورزشی از سخت کوش ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه به شمار می روند و می توان گفت به نوعی آنها طلایه داران توسعه فرهنگ ورزشی هستند که در راستای ارتقاء سلامت جامعه قدم بر می دارند، اما علیرغم همه تلاش هایی که در این راه دارند، چندان زحمات آنها دیده نمی شود و مورد حمایت قرار نمی گیرند.

احمدیان تاکید کرد: بنا داریم تا با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان و برخی دیگر از دستگاه ها بتوانیم حمایت هایی را برای خبرنگاران ورزشی بگیریم، ازجمله ورودی اماکن ورزشی را برای آنها رایگان کنیم.

پیشنهاد برگزاری جشنواره مطبوعات ورزشی در استان

درادامه این نشست، مسعود اسماعیلی نایب رئیس اول انجمن ورزشی نویسان استان نیز ضمن قدردانی از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان، پیشنهاد برگزاری یک جشنواره مطبوعاتی ورزشی را داد و اعلام کرد: سالهاست که جای خالی جشنواره های ورزشی بویژه جشنواره مطبوعات ورزشی در کرمانشاه خالی است.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند قابلیت های بالای ورزشی نویسان استان را معرفی کرده و انگیزه و رغبت آنها را برای ادامه کار بیشتر می کند.

این پیشنهادات با استقبال مدیرکل ورزش و جوانان استان همراه شد.

مریم قوی نائب رئیس دوم انجمن ورزشی نویسان استان نیز در این نشست خواستار حمایت مسئولین استانی برای رفع مشکلات خبرنگاران حوزه ورزش شد.

مهدی حشمتی دیگر عضو انجمن ورزشی نویسان استان هم بااشاره به حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان از خبرنگاران ورزشی، خواستار تداوم این حمایت ها شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha