• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1400031108320
  • خبرنگار : 71424

ورود نیروهای جدید به تامین اجتماعی تا ۱.۵ ماه آتی/سفارش در انتصابات کارساز نیست

ورود نیروهای جدید به تامین اجتماعی تا ۱.۵ ماه آتی/سفارش در انتصابات کارساز نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروز این موضوع که سفارش در مقوله انتصابات در سازمان تامین اجتماعی دیگر کارساز نخواهد بود به یک باور تبدیل شده است گفت: اگر در گذشته انتصابات در سازمان متاثر از سلایق شخصی و سیاسی و غیره هم بوده اما امروز متمرکز بر یکسری فرایندها و تعاریف شده است.

به گزارش ایسنا، هادی زبده شیرکوهی در نشست دوم از سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر با موضوع شایسته گزینی و شایسته سالاری در تامین اجتماعی (طرح مدیران آینده) با بیان اینکه شایسته گزینی، در واژه یک شعار است اما اینکه چگونه محقق می شود به ورود عوامل توسعه دهنده این شعار به عرصه عملیاتی باز می گردد گفت: تامین اجتماعی به عنوان حوزه ای فراگیر که سطوح جمعیتی متعدد دارد باید یکی از سازمان هایی باشد که این شعارها را عملیاتی کند و این حرکت باید از درون خودش آغاز شود.

وی افزود: اگر قرار است سازمانی در اجرای راهبردهایش موفق شود حتما باید از نیروی انسانی دانا، کارآزموده و توانمند استفاده کند. طرحی نظیر مدیران آینده و انتصاب شفاف مدیران در معدود سازمان ها اجرایی شده است. اجرای این دیدگاه نیازمند طی فرایندهایی بود تا بتوانیم اقدام مستقل و بدون حاشیه ای داشته باشیم.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اجرای طرح مدیران آینده، تجربه اول سازمان بود و باید فرایندها را به طور دقیق تعریف می کردیم گفت: این فرایند اینگونه تعریف شد که منابع لازم را از حوزه های تخصصی دریافت و در کمیته ای بررسی و نهایی کردیم. می توانستیم آزمون را در مجموعه سازمان برگزار کنیم اما برای جلوگیری از هرگونه تشکیک، آزمون را از طریق سازمان سنجش برگزار کردیم. این کار نیازمند کیفیت و سرعت لازم برای اجرا بود.

زبده ادامه داد: در مرحله اول تعدادی از همکاران در آزمون شرکت کردند اما خیلی ها چون تصور نمی‌کردند که این روش نهادینه شود آن را جدی نگرفتند تا اینکه در مرحله دوم تعداد بیشتری متقاضی شرکت در آزمون شدند. اگر در گذشته انتصابات در سازمان متاثر از سلایق شخصی و سیاسی و غیره هم بوده اما امروز متمرکز بر یکسری فرایندها و تعاریف شده است. مهمتر از همه اینکه مدیرعامل سازمان علیرغم فشارهای بیرونی به این قاعده تعریف شده پایبند مانده و ما در عمل به شایسته گزینی پایبند هستیم. 

وی با بیان اینکه امروز این موضوع که سفارش در مقوله انتصابات در سازمان تامین اجتماعی دیگر کارساز نخواهد بود به یک باور تبدیل شده است گفت: از سال ۹۶ آزمونی در سازمان تامین اجتماعی نداشتیم. طی سه سال ۹۶ تا ۹۹ افت نیرو و خروج نیرو داشتیم و لازم بود در جذب نیرو اقدام کنیم که در سال ۹۹ آزمونی برگزار شد و ۸۵ هزار نفر ثبت نام و حدود ۷۰ هزار نفر شرکت کردند که نمرات از حیث حدنصاب قابل قبول نبود. باید تمهیدی می اندیشیدیم تا در حوزه درمان نیروهای لازم را جذب کنیم. در نهایت مصوبه دیگری را از هیئت مدیره گرفتیم.

زبده افزود: اکنون طیفی از پذیرفته شدگان در آستانه جذب هستند و گروه دوم هم در حال انجام مصاحبه هستند و امیدواریم تا آخر ماه جاری مصاحبه ها را به اتمام رسانده و نیروهای مورد نیاز را ظرف یک تا یک و نیم ماه آینده جذب و وارد سیستم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha