• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400031108355
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

اجرای طرح راهداری محوری در ۱۳ هزار کیلومتر از راه های گیلان

اجرای طرح راهداری محوری در ۱۳ هزار کیلومتر از راه های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از اجرای طرح راهداری محوری در وسعت ۱۳ هزار کیلومتر از راه های استان خبر داد و گفت: با توجه به نوع اقلیم و وضعیت جغرافیایی استان گیلان راهداری محوری یکی از الزامات این استان است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، از اجرای طرح راهداری محوری در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با ابلاغ سازمان راهداری طرح راهداری محوری از ابتدای اردیبهشت‌ماه در محورهای شریانی و پرتردد شهرستان‌های استان گیلان شروع شد.

وی با بیان اینکه طرح راهداری محوری در وسعت ۱۳ هزار کیلومتر از راه های استان انجام می شود، ادامه داد: در همین خصوص ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با توجه به امکانات، نیروی انسانی و ماشین‌آلات راهداری موجود در هر منطقه این طرح را وارد مرحله عملیاتی کردند که اجرای آن همچنان ادامه دارد و امید داریم تا پایان خردادماه بتوانیم این طرح را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح راهداری محوری، تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار و ۸۱۲ مترمربع لکه‌گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، ۳۰۸ هزار و ۸۲۶ متر تصدیع حریم و اصلاح شیب شیروانی راه، ۴۰۵ کیلومتر پاک‌سازی شانه و حاشیه راه، ۳۰ هزار و ۸۱۱ متر شانه‌سازی، تعریض و اصلاح افتادگی شانه راه و ۲۷۸۰ مورد اصلاح، تعمیر و رنگ‌آمیزی پایه تابلوها انجام شده است.

مرادی، تجهیز روشنایی مصنوع و حذف تابلوهای نادرست و غیرضرروی، ۷۸ مورد اصلاح و تخلیه قنوها و مصالح از حاشیه، کنار راه و پشت دیوارهای حائل و ۱۰۳۹ مورد شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ابنیه فنی موجود از جمله دیوارهای حائل، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها، دیواره تونل‌ها، حفاظ‌های بتونی و... را از دیگر اقدامات دانست و گفت: ۲۱۰ کیلومتر خط‌کشی با اولویت خطوط میانی که ۵۱ کیلومتر آن در راه‌های شریانی بود نیز اجرایی شد.

وی همچنین از اجرای ۱۳ کیلومتر روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها، اصلاح و تعمیر ۳۷ مورد روشنایی نقطه‌ای و ۶۶۵ مترمربع رنگ‌آمیزی سرعتگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: این اقدامات در راستای طرح راهداری محوری در اردیبهشت‌ماه در استان گیلان انجام شده و هم‌اکنون هم در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به کمبود نیروی انسانی به ویژه راهدار و عمر بالای ماشین‌آلات راهداری، عنوان کرد: با توجه به نوع اقلیم و وضعیت جغرافیایی استان گیلان راهداری محوری یکی از الزامات این استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha