• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400031108733
  • خبرنگار : 71567

از سوی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت انجام شد

ابلاغ تمهیدات لازم برای ارتقاء نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها

ابلاغ تمهیدات لازم برای ارتقاء نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها

دکتر حسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت طی نامه‌ای تمهیدات لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی به منظور ارتقاء نشاط سیاسی دانشگاه‌ها را با توجه به در پیش بودن انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، هدف از ابلاغ این تمهیدات ارتقای سطح نشاط سیاسی و اجتماعی و تقویت بنیه فکری و بینش سیاسی دانشجویان و مشارکت موثر ایشان در فرآیندهای سیاسی بوده است که با توجه به محدودیت‌های پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا و عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها لازم است از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.

از این رو با توجه به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این تمهیدات از سوی اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شد تا به منظور تحقق اهداف ذکر شده از فضای مجازی استفاده حداکثری صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت(مفدا)،تمهیدات ابلاغ شده به شرح زیر است:

برگزاری منظم جلسات هیات نظارت و کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه و بررسی فوری مجوزهای درخواستی به منظور ایفای نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی بر نهادهای دانشجویی. همچنین در این جلسات علاوه بر بررسی درخواست‌ها، در خصوص چگونگی اعتلای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بحث و تبادل نظر به عمل آید.

استفاده از ظرفیت صدا و سیما استان‌ها برای حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در برنامه‌های مرتبط با انتخابات پیش رو.

با توجه به اهمیت حفظ استقلال و کرامت دانشگاه، شایسته است هیات نظارت دانشگاه به عنوان متولی حفظ آن ضمن تعامل و مشورت با سایر مجموعه‌های مرتبط مانع از دخالت افراد و نهادهای غیرمسئول در تصمیمات هیات نظارت شده و از استقلال دانشگاه صیانت کنند.

اطمینان بخشی به دانشجویان فعال تشکل‌ها برای مصون ماندن از نگاه خاص نهادهای امنیتی در صورت رعایت چارچوب‌های قانونی با مذاکره و رایزنی با کمیسیون دانشجویی استانداری‌ها و استقبال از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با در نظر گرفتن امکان طرح دیدگاه‌های متنوع.

فعال کردن ظرفیت اعضای هیات علمی موجه برای تبیین مشارکت سیاسی جامعه دانشگاهی و پیگیری حداکثری از سوی دانشگاه‌ها برای برگزاری جلسات گفتگو و پرسش و پاسخ با چهره‌های مظرح سیاسی در بستر فضای مجازی.

بهره‌گیری از ظرفیت پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی (مفدا) برای انعکاس اخبار مرتبط با انتخابات و انجام مصاحبه با فعالات دانشجویی بدون سوگیری و با حفظ تنوع سلایق سیاسی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha