• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400031208911
  • خبرنگار : 50088

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد مطرح کرد

پروژه ناتمام کتابخانه روستای جوزقان تایباد همچنان در انتظار اعتبار

پروژه ناتمام کتابخانه روستای جوزقان تایباد همچنان در انتظار اعتبار
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: پروژه ساخت کتابخانه روستای جوزقان از توابع بخش میان ولایت این شهرستان از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم تامین اعتبار ناتمام مانده است.

حسن سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اتمام این پروژه فرهنگی، بالغ بر ۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است؛ ساخت و تکمیل این ساختمان در دست بنیاد مسکن قرار دارد و پس از اتمام، تحویل نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

وی با اشاره به نیاز روستاها به کتابخانه دائمی افزود: با وجود اینکه ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان مرزی در ۳۸ روستا ساکن هستند اما فاقد کتابخانه روستایی می‌باشد و تنها کتابخانه روستایی آن به صورت ناتمام منتظر تامین اعتبار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ روستای این شهرستان توسط یک کتابخانه سیار پوشش داده می‌شود که از زمان شیوع ویروس کرونا فعلا تعطیل است، با پیگیری‌های انجام شده و نیاز مردم روستا به کتاب به زودی یک دستگاه پراید وانت برای پوشش ۱۰ روستای دیگر به سهمیه شهرستان افزوده خواهد شد و در برنامه آتی این اداره، اضافه کردن یک واحد سیار دیگر برای روستاهای باقیمانده است.

وی مطرح کرد: شیوع ویروس کرونا حضور افراد در کتابخانه را کاهش داده، اما همچنان امانات و عضوگیری در کتابخانه‌های شهرستان تایباد در حال انجام است، ماهانه تعداد ۷۰۰ نفر به کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد، ۴۵۰ نفر کتابخانه مولانا در تایباد و کتابخانه‌های شهرهای کاریز و مشهدریزه هر کدام به ترتیب ۴۰۰ و ۲۰۰ نفر مراجعه می‌کنند.

سالاری ادامه داد: از سال گذشته تا کنون تعداد ۱۷۰۰ جلد کتاب با موضوعات علوم اجتماعی، تاریخ، کمک درسی و سایر موضوعات به قفسه‌های کتاب این مرکز فرهنگی افزوده شده است.

وی در ادامه از آغاز به کار محفل ادبی "نسیم طیبات" در این شهرستان خبر داد و افزود: این انجمن فرهنگی در راستای حمایت از شاعران و نویسندگان راه‌اندازی شده و روند کار آن به صورت جلسات هفتگی است که در این جلسات شاعران و نویسندگان مطالب خود را ارائه داده تا توسط اساتید مورد نقد و بررسی قرار گیرد، همچنین از آثار برگزیده برای انتشار در سطح شهرستان استفاده خواهد شد.

سالاری گفت: اکنون ۶۰ درصد از دانش آموزان، ۱۲ درصد دانشجویان و ۲۸ درصد از دیگر گروه‌های مردمی این شهرستان عضو کتابخانه‌های منطقه هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

جمعیت شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد متشکل از سه شهر تایباد، مشهدریزه و کاریز در ۲ بخش میان ولایت و مرکزی از خدمات چهار کتابخانه عمومی، ۲ واحد مشارکتی و یک کتابخانه سیار بهره‌مند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha