• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400031209148

فرماندار لارستان:

رسانه فاقد مجوز، اجازه فعالیت ندارد

رسانه فاقد مجوز، اجازه فعالیت ندارد

ایسنا/فارس معاون استانداری و فرماندار ویژه شهرستان لارستان با تاکید براینکه رسانه‌های فاقد مجوز فعالیت، باید به دنبال طی روند قانونی برای دریافت مجوز رسمی باشند، خاطرنشان کرد که رسانه فاقد مجوز به لحاظ قانونی اجازه فعالیت ندارد و از ادامه کار آنها جلوگیری می‌شود.

جلیل حسنی چهارشنبه ۱۲ خرداد در کنفرانس خبری از فعالان خبری در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خبری بدون مجوز خواست تا نسبت به نهایی کردن روند قانونی اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند و با بیان اینکه اگر اقدامات و فعالیت‌ها قانونی باشد، هیچ کس ضرر نخواهد کرد، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان هرچه سریعتر در راستای ساماندهی رسانه های غیر مجاز اقدام و بستر مجوز دار کردن این رسانه‌ها را فراهم کنند.

حسنی در این نشست خبری که با حضور دادستان و روسای اداره ارشاد و پلیس فتا شهرستان و معاونان فرمانداری لارستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ها در شهرستان می خواهند خودسرانه اقدام به اطلاع رسانی کنند که این خلاف قانون است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه فعالیت رسانه‌های فاقد مجوز مصداق جعل اخبار قلمداد می‌شود، افزود: این تصمیم صرفا در راستای صیانت از حقوق، بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ می شود.

حسنی بیان کرد: برای اینکه آرامش و آسایش مردم و فعالان رسانه‌های دارای مجوز رسمی، حفظ شود و برای اینکه امنیت انتخابات تضمین شده و حاشیه ای برای انتخابات ایجاد نشود، باید رسانه های غیر مجاز، مجوزدار شوند؛ لذا اولویت اول برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این باشد که این مهم را به جد پیگیری و در محدوده زمانی مشخصی آنها را ساماندهی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: فرمانداری، دادستانی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه احترام قائل اند، اما قانون، ملاک و معیار فعالیت همه ماهاست و رسانه ای که با اخبار غیر واقعی، تنش و تشویش اذهان عمومی را در پی داشته باشد، طبیعتا باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

حسنی با یادآوری اینکه شهروندان لارستان، مردمی با فرهنگی غنی و شعور اجتماعی بالا هستند، تاکید کرد: به همان نسبت، رسانه ها باید این مهم را در فعالیت خود مورد توجه قرار دهند و در این راستا رسانه های مجاز و قانونی، خوب فعالیت می‌کنند، اما حقیقتاً دغدغه اصلی ما در این حوزه، رسانه های غیر مجاز است که گاها چارچوب و قاعده اطلاع رسانی را رعایت نمی کنند و در مقاطع حساس نیز باعث بروز مشکل می شوند.

فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در امر انتخابات مشارکت جدی داشته باشند و در راستای مشارکت حداکثری مردم و اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای باعث عزتمندی و اقتدار نظام و انقلاب می‌شود، قلم بزنند.

وی گفت: امروز اقتدار و عزتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی اولویت همه کارهای ماست، چرا که در این کشور زندگی می کنیم و اقتدار ما در در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی مطرح می‌شود، لذا نیازمند این هستیم که پشتوانه قدرت نرم که آن هم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است؛ را داشته باشیم و انتظار این است که رسانه‌ها  همچون همیشه در این ایام فعال‌تر عمل کنند.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: ما هم به عنوان مجریان انتخابات تلاش شبانه روزی می‌کنیم که انتخاباتی سالم، قانونمند و دارای ضوابط و چارچوب معیارهای قانونی برگزار کنیم.

 وی ادامه داد: عدم مشارکت مردم در انتخابات، یعنی عدم برخورداری خود از تأثیرگذاری در آینده کشور است و قهر کردن با صندوق رای قطعا به ضرر این کشور و مردم خواهد بود.

حسنی در خاتمه بار دیگر به رسانه ها تاکید کرد: رسانه‌هایی که در حمایت از کاندیداها می‌خواهند تلاش کنند، مسائل قانونی را رعایت کنند و تبلیغاتی را مغایر با قانون انتشار ندهند که حساسیت ایجاد کند و خدایی نکرده فعالیت ها در راستای تخریب و یا توهین به دیگر نامزدها نباشد  و در این خصوص کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا، نظارت کلی بر فعالیت های رسانه ها داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha