• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400031209287
  • خبرنگار : 71496

تظاهرات ساکنان شمال سوریه علیه قسد

تظاهرات ساکنان شمال سوریه علیه قسد
قسد

ساکنان شهر منبج در اعتراض به نحوه تعامل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در این شهر تظاهرات کرده و دفتر این نیروها را آتش زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ساکنان روستای الدناقزه در حومه منبج، با راه‌اندازی تظاهراتی علیه نیروهای قسد، اقدام این نیروها در ممنوعیت رفت‌وآمد در روستا را محکوم کردند.

معترضان در مخالفت با اقدامات نیروهای قسد، مسیرهای روستای الدناقزه را مسدود کرده و دفتر نیروهای قسد در این روستا را به آتش کشیدند.

طبق آمارهای اولیه‌ای که از قبایل شرکت کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز ساکنان منبج به دست آمده، در تیراندازی‌های دو روز اخیر این نیروها دستکم هشت تن کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.

تظاهرکنندگان در منبج محاکمه تروریست‌هایی که به سمت غیرنظامیان تیراندازی کرده بودند و نیز لغو استخدام اجباری در این نیروها، آزاد شدن واردات سیمان و افزایش سهمیه سوخت این شهر را خواستار شدند.

قسد دختران و پسران متولد سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ ساکن شهرهای عین العرب، قامشلی، المالکیه، الدرباسیه، حسکه، رقه و دیرالزور را مجبور به پیوستن به این نیروها می‌کند.

همچنین خبرها حاکی از این هستند که این نیروها بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز را نیز بازداشت کردند و این در حالی است که تظاهرات در این شهر ادامه دارند و ده‌ها تن از نیروهای یاد شده به سمت منبج گسیل داده شدند.

از سوی دیگر یک هیات از نیروهای وابسته به روسیه و هیاتی دیگر متعلق به دولت بشار اسد برای مذاکره با شیوخ قبایل به مرکز شهر منبج رفته و در آنجا با ابراهیم سیلاش، رئیس قبیله ابوسعید و نیز روسای چهار قبیله دیگر دیدار کردند. نیروهای قسد نیز با روسای قبایل منطقه دیدارهایی داشت.

در ادامه دایره تظاهرات گسترده شده و به روستاهای حومه شهر منبج که شاهد اعتصاب عمومی بودند، کشیده شد.

نیروهای قسد چهارشنبه گذشته نیز در مناطق تحت کنترل خود در سوریه با بستن گذرگاه‌ها، به رای‌دهندگان اجازه رفتن به مناطق تحت کنترل دولت سوریه و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندادند.

مناطق تحت کنترل نیروهای قسد همواره شاهد تنش‌هایی میان این نیروها و ساکنان هستند و آخرین مورد آنها اواسط مه گذشته در شهر حسکه رخ داد که در اثر تیراندازی در میان جمعیت تظاهرکننده، دو تن کشته شده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۴:۵۱

تظاهرات مسالمت آمیزی که مقر نیروهای قسد را آتش زدند. فکر نمی کنید یک مقداری جمله تون متناقضه!!؟ سربازی بردن جوانان هم که اونجا ظلم و جرم نیروهای قسد حساب می شه ولی در کشور خودمون خدمته. رسالت شما اطلاع رسانیه نه القای اطلاعات از دید خودتون به خواننده