• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400031209363
  • خبرنگار : 71219

شکایت وکیل خواهر "بابک خرم‌دین" از نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

شکایت وکیل خواهر "بابک خرم‌دین" از نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

وکیل خواهر مرحوم بابک خرم‌دین از کسانی که به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم‌ و مستند بدون دستور مقام قضائی اقدام کرده‌اند،شکایت می‌کند.

مهدیه درویش‌وند - وکیل آزیتا خرم‌دین (خواهر بابک خرمدین)- در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده ضمن تاکید بر تخطی از قوانین و مقررات ، نسبت به انتشار اطلاعات در فضای مجازی و در مراحل تحقیقات مقدماتی اعلام کرد، از کسانی که به نشر اکاذیب درباره این پرونده پرداخته‌اند، شکایت خواهد کرد. 

او در این یادداشت نوشته است: «پرونده‌های کیفری که در فضای مجازی و در میان عامه مردم انتشار می‌یابند بسیار در معرض آسیب و خروج از چهارچوب قانونی و مدار طبیعی سیر تکوین و تکامل دادرسی قرار می‌گیرند. روایت‌های گوناگونی که اغلب بدون هیچ شناختی دهان به دهان نقل می‌شوند و اکاذیبی که نشر داده می‌شوند و به جهت کثرت استعمال توسط عامه مردم واقعیت را جعل می‌کنند، ممکن است موجب تضییع حقوق متهم یا خانواده ایشان گردد.

بله! خانواده متهم!

در پس هر ارتکاب جرمی، زنجیره‌ای از افراد درگیر می‌شوند که دستگاه قضا می‌بایست برای پایش حقوق ایشان تلاش کند؛ شخص بزهدیده - قربانی، شخص بزهکار، خانواده بزهدیده و خانواده بزهکار...

بعد از اتفاق ناگوار قتل بابک خرم‌دین و مطرح شدن پرونده مربوط به آن در فضای مجازی، بسیار شاهد تخطی از قوانین و مقررات بودم. اسامی و تصاویر و حتی مصاحبه متهمین این پرونده در همان مراحل تحقیقات مقدماتی در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ در حالی که تحقیقات مقدماتی در دادسرا باید محرمانه باشد. نگهبان ساختمان محل اقامت متهمین، فیلم بُرش داده شده از دوربین مدار بسته آسانسور را با صداگذاری خودش انتشار عمومی می‌دهد، درحالی که طبق درخواست مأمورین آگاهی مکلف بوده این فیلم را به صورت محرمانه و فقط به مأمور مربوطه تحویل دهد.

خانمی ناشناس خودش را دوست چندین و چندساله آرزو خرم‌دین معرفی کرده و به داستان‌سازی‌ها و قصه پردازی‌های بلاوجه از تجاوز پدر به دخترش می‌پردازد، درحالی که خانواده و دوستان آرزو اساسا چنین شخصی را ندیده و نمی‌شناسند و بررسی‌ها برای پیدا کردن این خانم یا تیم مصاحبه کننده بی‌نتیجه می‌ماند. همینطور بازیگران بسیاری که به اظهار نظرهای خام و بی‌منطق در این خصوص پرداخته و بر شایعات دامن می‌زنند.

همه و همه به حقوق و حریم شخصی خانواده بزهکار که در این پرونده خانواده بزهدیده هم هستند تعرض می‌کند. در این مدت از نزدیک شاهد فشارهای روانی متعدد وارد شده به خواهر و برادر بابک خرم‌دین بوده‌ام، در حالی که برادر و خواهر خود را به نوعی و پدر و مادر خود را به نحوی دیگر از دست داده‌اند، آماج انواع و اقسام هجوم‌های مجازی قرار گرفتند و باید پاسخگوی این می‌بودند که آیا تجاوزی در کار بوده؟ آیا پدر و مادر علائم جنون داشته‌اند؟ آیا پیگیر مفقودی خواهر خود نشده‌اند؟ و پرسش‌هایی که برای هزاران نفر در طول روز باید پاسخ دهند.

انتشار اخبار کذب و ساخت شایعات بیش از هرچیز تجاوز به حقوق خانواده بزهکار - بزهدیده است و به عنوان وکیل آزیتا خرم‌دین اعلام می‌کنم پیگیر شکایت از کسانی که نسبت به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم‌ها و مستندها و... در این خصوص بدون دستور مقام قضائی هستند، خواهم بود.»

بابک خرم‌دین کارگردان 47 ساله سینما بود که 27 اردیبهشت‌ماه خبر کشف جسد مثله شده او منتشر و پس از تحقیقات پلیس اعلام شد که پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌اند. چند روز بعد هم خبری دیگر منتشر شد مبنی براینکه پدر و مادر بابک به قتل دختر و داماد خود در چند سال قبل اقرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۸

اگر از ما شکایت نمی‌کنید، آیا واقعا پیگیر خواهرشان بوده‌اند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۸:۴۰

واقعا گل گفتید ؟ حرف حق در یک جمله ، به این میگن

avatar

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب شادی برای روح آن جوان، بسیاری از هموطنان آگاه و محترم نیز از جهت آزرده خاطر شدند و ابراز تاسف دارند و حقوق خانواده ایشان و ان مرحوم را محترم شمرده و خواستار پیگیری و شکایت از افراد حقیقی و حقوقی که به نشر توهین و افترا و هتاکی و شایعات بی اساس و جزییات پرونده شده اند،بوده و در کنار خانواده ایشان تا پایان کار خواهند بود،و حمایت همه جانبه خود را اعلام میدارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۵:۵۳

روح بابک شاد،و خداوند به خانواده ایشان صبر عطا کند،خیلی زودت از این منتظر شکایت و پیگیری این عزیزان بودیم،و ما نیز خواهان چنین کاری هستیم،لطفا در اینباره کوتاهی نکنید تا ما نیز که به نوعی متاثر از این حادثه هستیم،دلگرم باشیم که دیگر چنین ناحقی صورت نگیرد و این موضوع افترا و تهمت و بازتاب اطلاعات خصوصی پرونده عادی نشود.حمایت و همدردی ما را بپذیرید.در پناه خداوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۳:۱۶

آره باید همه چی سر پوشیده باشه که فساد و تو مملکت نبینیم نه که وجود نداشته باشه فقط نبیمیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۱۸

سپاس کاملا درست و بجا گفتین و حتما پیگیر برخورد قضایی با افراد خاطی در این خصوص باشید. علاوه بر خانواده ایشان ، خود مقتول هم که شخصی سرشناس و آبرودار بوده، با این تخلفها وجهه و شان انسانی اش خدشه دار شده است .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۵۳

تنها یک لحظه فقط یک لحظه خودتون رو بگذارید جای بازماندگان این پرونده،دوست دارید زندگی و آبروی شما و عزیزان شما لغ لغه دهان همه باشه؟اون هم وقتی از نظر حقوقی و قضایی پرونده هنوز در جریان هست، چرا باید همون اول کار انقدر ساده جزییات پرونده در اختیار روزنامهونگار و خبرگزاری های رسمی و غیر رسمی باشه تا هرکسی حتا دور افتاده ترین جاهای کشور و خارج از کشور بدون اشراف به موضوع هرچه به فکرشون میرسه بگن نه حرمت میت رو نگه دان و نه خانواده اش رو.ما حامی بابک و آبروی بابک و خانواده اش هستیم همه ما خانواده ی بابک هستیم مایی که قضاوت نکردیم ولی بسیار هم متاثر شدیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۲۰

دوست عزیز فرض کن شما خواهر بابک،تحمل رنج خود حادثه از یک سو و تحمل پیامدهای بازتاب غیر حرفه ای و غیر قانونی ماجرا در سطح بسیار وسیع،که تو را مورد انواع قضاوت و بازخواست و اتهام کند،ساده است؟تحمل شخص شما چقدر است اگر جای ایشان بودید؟ما که در زندگی گذشته آنها نبودیم ،چرا فکر میکنیم بابت حریم شخصی خود باید به همه پاسخ داد؟!شما برای شخص خودتان میپسندید،پرونده هنوز تکمیل نیست و شما داغدار و بهت زده اید و همه شما را قضاوت میکنند خیلی ساده است؟!اگر احساسات ما جریحه دار شده پسندیده تر بود به طلب امرزش برای این جوان بسنده کنیم.خدا داور بهتری است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۵

خوب ببخشیدا ..یک فاجعه بزرگی مثل این احساسات مردمو آنچنان جریحه دار کرده که تا ده روز همه در بهت وناراحتی واندوه وغم غرق بوده اند ..اگر خانواده خرمدین واقعا ناراحت میشوند بجای شکایت از این وآن درست وحسابی بیایند ودر مورد روحیات پدر ومادرشان ومقتول یا مقتولین با مردم حرف بزنند ...البته اینجور مواقع شایعه سازی هم خیلی زیاد میشود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۱۷

مگه بدهکارتونن خودشون تو شوک هستند بیان جواب فضولیای شماروهم بدن دنیا برعکس شده شماباید رعایت حال اونا رو کنید اونا بیان شما رو آروم کنن؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۶

وکیل محترم واقعااینکاروبکنیدکه بعضی اینقدربی پرواازشایعه پراکنی کاسبی نکنن.کنجکاوی مردم طبیعیه ولی اگراین کنجکاوی باشایعات جواب داده بشه نظم اجتماع بهم میریزه.ضمن اینکه این خانواده هابازماندگانی دارندکه قراره مثل عموم مردم زندگی کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۱۹

به نظرم شما باید عذر خواهی کنید که با این خانواده تون روح و روان میلیون ها انسان رو جریحه دار کردید ،دیگه طلبکار نباشید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۳۹

واقعا باید شکایت کنن مخصوصا از اون خانم لیلا اوتادی که گفته دلیل درگیری تجاوز پدر به دنشجو بابک بوده باید بفهمن این خانم اونجا بوده دیده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۰۰

آقای محسن اگر هم از شمای نوعی شکایت به قانون نکنند ،شکایت به خدا خواهند کرد،خدا بهترین داوران است،خانواده بابک عزیز لطفن از حق قانونی خود در این باره کوتاهی نکنید،بله من هم تکرار میکنم مثل باقی هموطنان محترم ،از شما پشتیبانی میکنیم و شما را تنها نمیگذاریم.خدا پناه شما باشد و روح عزیزان شما شاد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۴۳

سلام روح اقای بابک شاد ولی باید قانون بر خورد خیلی جدی با کسانی که وقتی حادثای پیش میاد فوران کلیب میسازن ودر فضای مجازی بخش میکنن و با ابروی بازماندگان حادثه میشوند برخورد جدی شود انشالله که قانون جلوی این چرت وپرتها یی که مردم کلیب میسازن بگیرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۴۹

یک خانم نوشته خوب خواهر برادر بابک بیان درست توضیح بدن اخه این چه حرفیه خانم که بیان توضیح بدن قانون لازم باشه حقایق را مینویسن به من شما ربطی نداره خانم محترم خدا بیامرزه اقای بابک به خواهر وبرادر عزیزش تسلیت میگیم انشالله هرچه ارامش داشته باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۰۸

بهرحال مظلومانه بدست پدرومادرش کشته ومثله شده..برای همه دردناک بوده.بج خدابیامرزدش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۵۳

دوست عزیز همه ما هر لحظه از عمر در معرض آزمایش الهی هستیم،دیگران را " من" نکن،شاید خانواده خودت هم به امری آزمایش شود که اصلن انتظارش رو نداری،کسی از یک لحظه بعد خودش خبر نداره،کمی منصف باشیم مبادا با کدام خود دلی را بشکنیم و خاطری را آزرده کنیم هیچکس نمیدونه خدا براش چه چیز مقدر کرده نه من و نه شما و نه بابک خرم دین که روحش شاد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۳

کدام‌خانواده‌ماشالا‌پدر‌مادرش‌همه‌شونو‌به‌قتل‌رسوندن‌وتکه‌تکه‌کردن.واقعا‌که....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۹

این خیلی عجیبه که مردم بهت زده و متوهش از این خواهر و برادر سوال کنند چرا ٤ سال پیگیر فقدان خواهر بزرگ تر خود که بیمار بوده نشده اند!!!!!قوه قضاییه با محاکمه و مجازات سریع قاتلین باید افکار عمومی و‌احساسات زخمی ملت را التیام دهد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۴۷

خانم محترم برای خدای بزرگ هیچ کاری نداره و اصلا سخت نیست که شما و خانواده شما رو هم به همین امر امتحان کنه،امیدوارم متوجه منظور من شده باشید،اگر از رعب و ترس حرف میزنید و نگران بنیان خانواده خود هستید،بگردید ریشه مشکلات درون خانواده خودتان را هم پیدا کنید مبادا با سرگرم شدن در تفتیش زندگی دیگران از خود و خانواده محترمتان غافل شوید شیطان همیشه در کمین کسانی است که خود را از خطا مبرا میبینند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۷

باید این ترس و وحشت رو ازبین مردم بردارین داعشیا ازابرو حرف نزنین رعب و وحشت انداختین در بین مردم و والدین عجب خانواده بی دروپیکری سجده میکنن در درگاه خدا فرزند مثله میکنن حتی دفن نمیکنن داخل سطل زباله میریزن ازابرو حرف نزنین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۸:۴۶

والا ، یه چیزی هم بدهکار شدیم به اینا گویا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۷

براشون مهم نبود, همانطور که بابک خبر داشت و براش مهم نبود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۴۹

دختره از پدر ومادر خودش شاکیه نمیشه ک چرا برادر و خواهرو شوهرخواهرش رو کشته از مردم میخواد شاکی بشه ک چرا فهمیدن و ناراحت هستن آخه ای اتفاقی کوچیکی نبود همه در شوک هستن ک چرا اینقدر پدرو مادر بی انصاف تشریف داشتن فرزند کشی چ جماعت ظالمی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۹:۵۲

به نظر بنده این خانم باید خون خواه برادر و خواهر و شوهر خواهرش باشه.حالا نتنها از این قاتلین سنگدل شاکی نیست که از ذهن پرسشگر مردم طلبکارن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۸:۵۴

دقیقا. انگار اینا مسخ شدن تو خانوادشون . این وسط هم یه سری والدین خودمحور و دگم ، وازه قصاوت نکنید رو کردن علم و با ربط و بی ربط همه جا بکار میبرن . ما هنوز فرق بین تحلیل و بررسی و همدردی و اظهارنظر رو نمیدونیم ، فقط تیریپ روشنفکری سطحی برداشتیم که قصاوت نکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۵۲

قتل زنجیره ای است شوخی نیست خواهرش اگه خواهر بود قبلش دنبال خواهرش وپسر دایی اش میگشت قاتل زنجیره ای رو کجا حفظ میکنند که در فرهنگ ما حفظ بشه جنایته شدید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۸:۵۷

خودتو خسته نکن خواهر من ، الان حرف بزنیم میگن قصاوت نکنید . تازگی ها لالمونی گرفتن و بی خیال بودن شده روشنفکری . حرص نخور . وقتی مردم و حتی خواهرش عین خیالشون نیست ، ما واسه چی حرص بخوریم ؟ لابد باباشو دوست داره !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۵۵

چرا نظرمو به اشتراک نمیگذارید کار این پدر و مادر قاتل را میخواید ماس مالی کنید؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۵

چییییی؟😂😂😂😂 قتل کردن اونم بدترین کارین اونم پسر و دختر و خواهر زاده شو کشته الان خانواده قاتل شاکین چون براش شایعه درست کردن والا جای تعجب داره تو قتل میکنی بعد شاکی هم میشی بدترین گناه رو کردی الان ناراحت آبروت هستی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۸:۰۵

مگه خواهره قتل کرده؟ واقعا ماجرای اینا به ما چه ربطی داره که همه جا جار میزنن؟ فکر کن اینا میخوان توی این جامعه زندگی کنن. چه آبرویی ازشون رفته!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۹:۰۲

الان بهت میگن قضاوت نکنید. خودتو خسته نکن ، گویا خانه از پای بست ویران است . یه سری که نمیدونم چه حس همذات پنداری با این مثلا پدر و مادر دارن که روشون نمیشه بگن خوب کردن کشتن ، فقط بی ربط میگن قضاوت نکنید . اینم از خواهرش . خدا بیامرز راحت شد از دست همچین خانواده ای

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۳

نگوییم قاتل سریالی، بگوییم مظلوم مامانی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۲۶

سلام ،،هم وطن،،من نیز رو انسان هستم،وقتی چنین حادثه ی را میخوانم، ،از خودم بیزارمیشوم،،بجای اینکه به شایعات مردم اندوهگین بشوند،،بروند،،تحقیقات بکنند،،که چرا پدرشان و مادرشان خودشان اقرارکردند،،ما ملت اسلامی هستیم ،،خوب یک ما نیز اولیا هستیم برایمون جای سوال است که چرا ؟؟و دلمون هم مثل اقوام خانواده خادمین سوخته و نگران و ناراحت هستیم،،لطف بکنند،پیگیری کنند،،دراجتماعی وقتی این نوع خبرپخش میشود،مردم هم از اعصاب روان هم آسیب می بینند،،چونکه ما یک هم وطن هستیم وسلام،با عرض تسلیت،به خانواده شان

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۲۶

روح بابک خرمدین شاد..ولی چرا شما نمیگید احساسات عموم جریحه دار شده...پدر و مادرشما این عمل واقعا انجام داده اند بوی از انسانیت نبردن..خودشون اعتراف کردن...میرفت از بابک شکایت میکرد از خونه بیرونش میکرد.نه اینکه وحشیانه تیکه تیکش کنن...لعنت بر همچین پدرو مادری....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۲۹

لطف بکنید انانی که به شایعات بیشتر می پردازند،،جلوی گیری کنید،،این دور از حق انسانیت میباشد،،با عرض تسلیت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۳۱

ببخشید میشه بگید کجای این ماجرا شایعه است قتل پسرودختری به دست پدرومادر خود،قتل داماد ومفقود شدنش،اعتراف پدرو مادر جلوی دوربین بدون ابراز پشیمانی ،حمل جنازه در آسانسور جلوی دوربین،دقیقا کدامشان شایعه است تا ما هم بدونیم،بسه اینقدر مردم رو مقصر ندونید و حواس مردم رو به سمت دیگه پرت نکنیدخدا بخواد دست کسی رو رو کنه اینجور رو میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۱

چندقتل انجام شده الان دیگه هیچ بچه ای به پدرو مادرش اطمینان نداره هنوزم می گین ابروشخصیت بالای والا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۷

اول بایدازپدرومادرتون طشاکی باشیدکه علاوه برقتل به آن۳مرحوم زودتراهمه افتراح وتهمت زدن ودیگه ازمردم چه انتظاری دارید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۲

سلام حالاواقعا داماد و دخترش راهم کشته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۴

فقط ملت همین رو کم داشتن به جای تهدید، بیایید حرف بزنید خانواده شما ذهن جامعه رو بهم ریخته و آدمها رو بهم بی اعتماد کرده آیا ما هم باید از شما بابت این شکایت کنیم؟ معلومه وقتی شما حرفی نمی زنید و خودتون رو قایم کردید و پلیس اطلاع رسانی رو قطع کرده، جامعه شروع می کنه به تخیل کردن. اتفاق کمی نیفتاده. بابک خرمدین کارگردان این جامعه بوده و مردم حق دارند بدونند چی به سرش اومده. مردم هم سوال بیخود نمی پرسند کل ذهن جامعه رو به بازی گرفتید. پس به جای تهدید، حرف بزنید ببینیم توو اون خانواده چه خبر بوده که چنین فاجعه ای درست شده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۰۶

خانم ولی خانی مگه به مردممربوط میشه که بیان توضیح بدهند این چه فرمایشی است شما میفرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۳۰

قبول ندارم این حرفها رو. مردم خیلی ناراحتن و وحشت زده هستن از این اتفاق فجیع. من که خودم خیلی وحشت کردم و مدام مراقبه میکنم که به این اتفاق فکر نکنم. این والدین خوناشام خودشون گفتن که قرار بوده دو فرزند دیگرشون هم به قتل برسونن. این خواهر برادر که زنده هستن واقعا پدرمادر خبیث و حیوون شونو هنوز میخوان؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۳۴

همه رو توی یک گور نمیگذارند یا گویند پدر تورا بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل پدر ومادر شما خوب یابد ویا نوشته ها درست یا غلط کاری اشتباه صورت گرفته به عمد یا غیر عمد به خودتان مربوط میشود ولی این وقتی است که ما در احتماع زندگی نکنیم وتحتتاثیر قرار نگیریم واین خود الگوی منفی برای دیگران است که بخواهیم مخفی بماند وپدر شما شخصا به مثله کردن اعتراف کردن شما دوستدار پدر ومادر بمانید ولی نمیتوانید بازتاب عقاید مردم را اشتباه بدانید زیرا ممکن بود این تفاق ب ای خانواده دیگری میفتاد که شما هم صدر در صد اظار نظر میکردید ما همه مثل هم هستیم وارامش را دوست داریم واین صحبت ها به شما وخانواده صدمه ای نمیزند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۹:۱۰

کاملا با حرفتون موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۴۲

به نظر من دختری که اینقدر در این مدت عذاب کشیده نمی تواند دنبال شکایت از افراد باشد چون روحش خدشه دار شده /این هم از آ ن دست کارها به اصطلاح مبارزه با نشر اکاذیب است ‌...‌‌‌

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۴۶

لطفا مصرانه پیگیری کنید چنانچه به طور قانونی با این افراد خاطی بر خورد کنید هم جمع کثیری از مردم حمایت میکنند و هم حجت بر عده ای سو استفاده گر تمام میشود که دیگر کسی به خودش جرئت چنین کاری را ندهد،حریم همه افراد قابل احترام است و خانواده ایشان پس از این در اجتماع میخواهند زندگی کنند،و حق ان مرحومان نیز باید احقاق شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۰۵

اعترافات اکبر خرمدین و همسرش در چگونگی بقتل رساندن بچه و جیگر گوشه خودشان واقعا همه ی خانواده های ایران را ناراحت وجریحه دار کرد آیا پدر و مادر میتواند؟باشد فرزند فساد اخلاقی بالایی دارد مگر قانون نبود! خلاصه .....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۱:۰۵

خانم بدرالسادات،شایعات یعنی همین که گفتید شخص من شخص شما و باقی مردم در منزل این خانواده حضور نداشتیم و به چشم خودمون چیزی رو ندیدیم ،بعد از اعلام خبر قتل و پخش صحبتهای اولیه متهمان،همه به خودمان اجازه دادیم درباره مقتول قضاوت کنیم و او نبود که از خودش دفاع کنه،بعد از اعتراف به قتل دو نفر دیگه باز به خودمون اجازه دادیم قضاوت کنیم که فلان و بهمان،د حالیکه ما شاهد عینی نبودیم ،تهمت ها زده شد ناسزا ها به زبان امد حرمتها شکسته شد و حقوقی ضایع شد که نباید،این موضوع کاملا مجزا از خود ماجرای قتل هست متوجه شدید؟خدا رو خوش نمیاد وقتی چیزز رو نمیدونیم مدام تکرار کنیم و دیگران رو هم به شک و قضاوت بیجا دچار کنیم در حالیکه هنوز پرونده تکمیل نشده خواهرم متوجه باش که چه بر زبان می اوری در برابر خدا مسئول هستیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۲۵

در شگفتم که چطور خانواده ای دو تا از عزیزانش در طول هفت سال مفقود الاثر بشوند و نزدیکترین آنها اعم از پدر مادر خواهر و برادران و بستگان داماد به این راحتی با این قضیه کنار بیایند و اگر خارج از کشور رفتند از پلیس بین الملل درخواستیگیری نباشند و خود مرحوم بابک بابک با گفت اینکه چرا از آرزو خبری نیست ؟ با این جمله خودش را راضی کر ه باشه hashemi

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۲۹

نشر اکاذیب را در یک طرف و تکه تکه شدن مرحوم بابک خرمدین توسط پدر و مادرش را در طرف دیگر بگذارید خواهر بابک خرمدین از کدام طرف باید شاکی باشد هرچند نشر اکاذیب کار بسیار ناپسندی است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۱:۱۷

جنایتی رخ داده و همون ابتدا در حالیکه هنوز برایرپلیس و قاضی و بازپرس ابعاد ماجرا مشخص نیست عامدانه یا سهل انگارانه اطلاعات اولیه پرونده در سطح وسیعی به بیرون درز میکنه،که پیامدهای ناگواری داره پیشداوری و هتک ابرو و....واقعا برای بازماندگان قابل تاب اوردن نیست و به اندازه داغداری ایشان ازار دهنده است،من چرا باید فکر کنم دیگری " موظف" به ارضای حس کنجکاوی من درباره شخصی ترین مسایل زندگی اش است به حریم و حقوق هم انگونه احترام بگذاریم که از دیگران نسبت به خودمان توقع داریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۹:۱۹

وقتی دادستان محترم امور جنایی صلاح دیده خبرنگار ها بیان و با پدر و مادرش مصاحبه کنن ، شما و خواهرش در چه جایگاهی ۶ستید که بگیر رسانه ای نشه . نامه وکیلش عملا برای دادستان امور جنایی هم خط و نشان کشیده که چرا رسانه ای کردید و خبرنگارها رو مطلع کردید! دادستان محترم ۴۰ دقیقه جهت تنویر افکار عمومی با رسانه ها مصاحبه کرد . اونوقت یه سری میگن باید پرونده محرمانه بمونه . پس چرا وقتی حکومت یه سری از پرونده ها رو میخواد محرمانه بمونه سریع صداتون درمیاد که آقا دیکتاتوریه و چرا برای مردم روشنگری نمیکنید. خوب از این به بعد هم حکومت میتونه بگه برای حفطابرو و اینکه مردم قضاوت نکنن تشخیص میدیم همه مسائل مملکت محرمانه بمونه ، دوست دارید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۱:۲۲

همدردی ما رو بپذیرید و حتما پیگیر شکایت باشید ،ما کنار بازماندگان بابک خرم دین هستیم و حمایت میکنیم از احقاق حق ایشان.روح عزیزان شما در ارامش،لطفن همه را مثل هم نبینید، ما از قضاوت کننندگان ناجوانمرد و ناشران اکاذیب پرونده خانواده خرم دین حمایت نمیکنیم.لطفن در پیگیری این قضیه کوتاهی نکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۱:۵۶

خدا برا کسی نخاد خیلی سخته و دردناک

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۰۸

خانواده خرمدین باید به جامعه پاسخگو باشند تا شایعه پراکنی نشه .شوک بزرگی به مردم وارد شده وقبح خانواده کشی ریخته شده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۲۳:۵۸

کدوم ابرو باباشون گفته بود ازاد شه اینارم میکشه به نظرم ازشون خبری نزارین بهتره بیشتر ارامش دارن چون خبری نباشه نظر و اظهار نظریم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۲۹

مردم هنوز معنی نشر اکاذیب رو نمیدونن! متهم اقرار به قتل کرده و انگیزه را فلان چیز گفته هنوز برای قاضی مشخص نشده واقعا چنین امری انگیزه قتل بوده یا چیز دیگری؟خبر این بازجویی منتش میشود و سیل تهمت و افترا به آن مرحوم که نیست از خودش دفاع کند که اتهامات پدرش درباره او درست است یا نه! لطفن با تفکر نظر بدهید ،مقامات قضایی و پلیس نباید پیش از تکمیل شدن پرونده و روشن شدن تمام جزییات ان بدای خودشان متن و فیلم بازجویی را نشر میکردند و در اختیار خبر گذاریها میگذاشتند تا عده ای از این بابت سود جویی کنند، و شایع پراکنی که بله مرحوم به این علت بهقتل رسیده،عده از شما دوستان حتا همین خبرها را هم درست و کامل نخوانده اید وهنوز میپرسید چرا خانواده داماد پیگیر نبود و.... خب دیگر چه انتطاری باید داشت که نشر اکاذیب را بدانیم چیست هر کس از زاویه دید خودش ماجرا را تحلیل کرده در حالیکه فقط خدا و متهمان از اصل ماجرا خب دارند تا زمانیکه تحقیقات کامل شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۳۴

کسی که فوت کرده نمی تواند وکیل داشته پاشد .شما در اصل وکیل پدر ازاده هستی . ... پدر را صریحا لاپوشان میکنید . از کجا میدانید قاتل( پدر ) ازاده ... نکرده ؟ حقی نداری شکایت کنی .صدای عدالت خواهی را خفه نمیتوانید بکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۳۸

از وکیل محترم خانواده خرم دین تقاضا داریم طی یک پیام تصویری از یک منبع خبری موثق برای عموم معنی تصمیم خود مبنی بر شکایت علیه ناشران اکاذیب،را توضیح بدهند چون متاسفانه همینطور که مشاهده میشود همینجا هم هنوز عده ای منظور نظر شما را درنیافته اند و همین خودش دوباره طیف وسیعی از اظهارنظر های ناسنجیده را در پی خواهد داشت که جز درد و رنج برای این بازماندگان پیامدی ندارد.سپاسگزاریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۴۳

واقعا درست است. این خانواده. متلاشی. و آسیب دیده نباید. انگشت نمای خلایق شوند زیرا هر جرمی جزایی دارد و این حوادث. در کمین هر شخص و خانواده ای نشسته است بنا بر این نباید با آبروی خانواده ها بازی شود هر چند که این جرم و جنایت ها بسیار تکان دهنده باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۱:۲۱

واقعا به معنای واقعی کلمه خدا صبر بده بعضیا دیگه شورش رو در اوردن به کامنتها که نگاه میکنی ادم در تعجب هست که عده ای بر مسند قضاوت نشستن و چه جور دارن میتازن و بازجویی میکنن و تازه میگن شکایت از نشر اکاذیب دیگه چه حرفیه ،شما باید به ما توضیح بدید!!خواهر و برادر گرامی شما خودتون دارید،آزار میدید این خانواده رو با قضاوتهاتون ،شما به کسانی که از نزدیک نمیشناسید رحم ندارید چرا هنوز متوجه نشدید شکایت این بندگان خدا از چه کسانی و به چه دلیل خواهد بود،تو رو به خدا انصاف داشته باشید، چرا مدام هجوم میارید دیگران رو با گفتارتون له کنید،برید ببینید منطور چی هست ،متن رو با دقت بخونید هنوز پرونده در جریانه،هنوز چیزی صد در صد مشخص نیست ،دو متهم داریم و سه قتل و ادعاهایی مبنی بر انگیزه قتل ها،انقدر فهمش سخته واقعا؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۷:۱۰

خدا جای حق نشسته ولی خانم خرم دین قبول کنید که اعصاب برای من یکی نمونده. اصلا نمیدونم کدوم حرف و باور کنم در این مورد. به نظر من شکایت نکنید بهتره صبر کنید ببینید بالاخره چی میشه. هر چه سکوت کنید به نفع شماست.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۷:۳۷

از بازیگران بی هنر که دهانشون بی موقع باز میشه و تو هر چیزی یاد گرفتند سرک بکشند و از اسم مقدس هنر سو استفاده ها کردند شروع کنید و بیارمشون پای میز محاکمه تا بقیه شون یاد بگیرند در جاهایی که سواد ندارند اظهار نظر غلط نکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۸:۲۸

مردم به کجا شکایت کنند با این اخبار ناهنجار ؟ مثله شدن پسر به دست پدر ومادر؟ این که دروغ نبود .چقدر احساسات مردم جریحه دار شد بواسطه رفتار واکنش زشت این خانواده .خوب طبیعیه کنار این خبر وحشتناک واقعی اخبار جعلی هم به گوش برسه اگر این خانم از اخبار جعلی شکایت داره ما از اخبار واقعی به کجا شکایت کنیم با این همه درگیری ذهنی و عاطفی که درگیرمون کرد؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۰۸:۴۷

کاملا کار درستیه و امیدوارم پیگیریهاشون به جواب برسه تا درس عبرتی باشه برای بقیه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۰۵

نمیخواد از ملت شکایت کنید...میخواست چند ساله خواهرتون نیست اونو پیدا کنید...وااااللللا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۱۳

واقعا دست مریزادخوب کاری کردید یه عده میشینن فقط نظر میدن ان شاالله خیلیاشون روزی درجایگاه این خانواده قرار بگیرن که دیگه بفهمن خاله زنک بازی تو زندگی بقیه چه فجایایی به بار میاره . غم از دست دادن یه طرف قضاوتهای نابخردانه یه طرف درد رو چندین برابر میکنن.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۵۶

توزندگی کسی دخالت نکنین شماقاضی هستین رای صادرمیکنین بازپرسین نظرمیدین به شماچه مربوط یکی بیادراجع به خونوادتون نظربده دخالت کنه چکارمیکنین بس کنین به ماهاربطی نداره بنزین نیس که همه دارین نظرمیدین گرون شدن کالا نیس این حرفابه شماچه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۱:۰۹

من به جای آن ها بودم شکایت نمی‌کردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۲:۳۴

واقعا جای خجالت داره از چی میخوای شکایت کنه من جای خواهر بابک بودم دنبال سوراخ موش میگشتم که نفر چهارم نباشم جامعه ما یک جامعه اگاه هستش چیزی از چشم کسی پوشیده نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۳:۱۳

واقعا چه خواهر دلسوزی متاسف هستیم برات

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۳:۲۱

خانواده شما روح و روان ما را جریحه دار کرده فرزندان به والدین اعتماد ندارند میفهمی یعنی چه؟ چرا وقتیکه خواهرت یا دامادتون را پدرمادرت تکه تکه کرد گزارش ندادی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۴:۱۰

خدا بیامرزه برادرتون رو ولی اگر شما این همه پی گیر هستید چرا چند سال پیگیر خواهر بیمارتون نشدید و دست روی دست گذاشتید تا برادرتون هم از بین بره روجیه ی مردم از این اتفاق جریحه دار شده ا...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۸

چه چیزا