• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400031209439

بزرگداشت ناجی شاعر شهیر بافق

بزرگداشت ناجی شاعر شهیر بافق

ایسنا/یزد به مناسبت بزرگداشت شاعر شهیر شهرستان بافق، مرحوم «میرزا محمدجواد وکیلی بافقی» متخلص به (ناجی)، محفلی شاعرانه با حضور شاعران، ادیبان، هنرمندان و مسولان شهرستانی و استانی در خانه فرهنگ شهرداری برگزار شد.

«مهدی طلائی مقدم» فرماندار و رئیس ستاد سازماندهی جوانان بافق نیز در مراسم بزرگداشت ناجی بافقی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و تاثیر آن در نشاط اجتماعی و تقویت هنر و ادبیات، با اشاره به توجه به مفاخر و مشاهیر عنوان کرد: مرور و خواندن زندگی مفاخر، پیوند نسل جوان را با افتخارات گذشته تاریخی ایجاد می‌کند و می‌تواند فرهنگ و هویت آن نسل را محکم و منسجم برای توجه به آینده کند.                                                                                              

وی با بیان اینکه در حوزه مفاخر دست شهرستان بافق پر است، تصریح کرد: از شاخصه مفاخر فرهنگی پیوند عمیق آن‌ها با جامعه است که نسل جوان به آن نیاز دارد و شناساندن اندیشه و آثار آن‌ها می‌تواند در توسعه فرهنگی شهر تاثیر گذار باشد و فرمانداری در این زمینه همکاری و مساعدت خواهد کرد و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.          

اولویت بزرگداشت مفاخری چون ناجی

«حسین ارجمند» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق، ضمن بزرگداشت ناجی بافقی به عنوان یکی از شعرای شهرستان بافق از انجمن ادبی پژواک و فرمانداری تشکر کرد و اظهار کرد: بزرگداشت مفاخری مانند ناجی بافقی برای ما به عنوان یک اولویت اساسی اهمیت دارد و تمام تلاش وجدیت اداره فرهنگ و ارشاد این است که در ارتقای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان به شکل مناسب عمل کند.

وی ضمن تشکر از مساعدت فرماندار بافق در برگزاری مراسم تصریح کرد: ضرورت بزرگداشت یاد و خاطره مفاخر شهرستان باید مورد توجه واقع شود چرا که شهرستان بافق هنرمندان و مفاخر مطرحی دارد که نباید به دست فراموشی سپرده شود، بلکه باید جایگاه و شخصیت این مفاخر به همه معرفی شود و با برگزاری محافل ادبی و هنری یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته و جایگاه و ارزش مفاخر فرهنگی شهر حفظ شود.

برگزاری جلسات فرهنگی در بافق                                                

«محسن شریعتی» دبیر انجمن ادبی پژواک پس از خیر مقدم و تشکر از همکاری انجمن ادبی وحشی بافقی و انجمن هنرهای تجسمی، قدردانی از حضور عاشقان هنر و ادبیات، از برگزاری جلسات هفتگی این انجمن در پایان خرداد خبر داد و گفت: تنها راه اشاعه فرهنگ و هنر غنی ایرانی_اسلامی، همکاری و همبستگی انجمن‌های شهرستان بافق با یکدیگر هستند و از تمام هنرمندان دعوت می‌کند تا پژواک را در بهتر برگزار شدن مراسم یاری کنند و در هر برنامه شاهد یک مجموعه‌ای از هنرهای هفتگانه باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انجمن ادبی پژواک بافق، «مهشید تقی‌زاده» از اقوام ناجی در بافق نیز پیام خود را به بافق رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha