• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400031209504
  • خبرنگار : 50404

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: 

خیابان هنر، نشاط و امید را به جامعه تزریق خواهد کرد

خیابان هنر، نشاط و امید را به جامعه تزریق خواهد کرد

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ایجاد خیابان هنر مشهد منجر به ارائه بهتر خدمات فرهنگی و هنری به مردم و تزریق نشاط و امید به جامعه خواهد شد.

یوسف امینی در نشست خبری امضاء تفاهم‌نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای ایجاد خیابان هنر که ظهر امروز، ۱۲ خرداد ماه، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه باور و اعتقاد داریم که توانایی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی و هنری در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و به هرکدام از بخش‌ها و رشته‌های فرهنگی و هنری که‌ توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که خراسان رضوی پایگاه تمدنی خاصی را داراست و هنرمندان شاخصی در این استان وجود دارند که رشد و پرورش یافتند و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند.

وی افزود: در زمان کنونی ضرورت دارد که به سمت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین بخشی برویم و در این راستا برای استفاده از ظرفیت‌هایی که در مشهد وجود دارد و علاقه‌مندی‌هایی که در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف وجود دارد، تفاهمنامه همکاری خیابان هنر بین شهرداری مشهد و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شد. در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری، دستگاه‌های دیگری مانند حوزه هنری، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بسیج هنرمندان، صداوسیما و هر دستگاه دیگری که ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دارد، می‌تواند به طرح کمک کند و قابلیت اضافه‌شدن آن‌ها و همکاری وجود دارد؛ چراکه هدف استفاده از بیشترین ظرفیت برای فعالیت‌های مورد نظر است.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خیابان هنر خدمات فرهنگی هنری را به صورت مستقیم به مردم ارائه خواهد کرد و مردم می‌توانند در فضای محیطی شهری دسترسی آسان به تولیدات فرهنگی و هنری مشهد داشته باشند و بدون واسطه با هنرمندان ارتباط برقرار کنند. برنامه‌ها در قالب آموزش، تولید زنده آثار هنری است. هدف دیگری که در این طرح وجود دارد کنشگری هنرمندان اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به مسائل اجتماعی است. 

امینی تصریح کرد: به دلیل این‌که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان بخشی از نخبگان جامعه، بر افکار عمومی تاثیرگذار هستند و تولیدکننده هنر هستند، ضرورت دارد که به موضوعات اجتماعی ورود و در این زمینه کمک کنند. 

وی در رابطه با زمان افتتاح خیابان هنر مشهد، عنوان کرد: افتتاحیه طرح خیابان هنر مشهد با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مقارن شده و اولین دوره برگزاری این رویداد، پیش از انتخابات برگزار خواهد شد و هنرمندان در این طرح حضور مستقیم خواهند داشت و آثار خود را ارائه خواهند داد. امیدوار هستیم فعالیت‌ها و اقداماتی که به این شکل انجام می‌شود، به این منجر شود که خدمات فرهنگی و هنری به شکل بهتری به مردم ارائه شود و به ایجاد فضای نشاط و امید در سطح جامعه کمک کند. همچنین زمینه‌سازی باشد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و تلاشی از سوی هنرمندان باشد برای ناامید کردن دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران که مردم را برای شرکت نکردن در انتخابات تشویق می‌کنند.

جواد روشندل، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در ادامه این نشست، بیان کرد: پس از یک دوره همزیستی با کرونا در شرایط قرمز و حاد، کمی شرایط بهتر شده و سالن‌های نمایش، سینماها، آموزشگاه‌های هنری، نگارخانه‌ها و دیگر مکان‌های فرهنگی توانسته‌اند دوباره بازگشایی شوند و به فعالیت خود بپردازند. زمان کنونی می‌طلبد که بسترسازی برای شاخصه مخاطب‌محوری برنامه‌های فرهنگی انجام دهیم و تسهیل‌گری انجام دهیم تا با کاهش بیماری کرونا، مردم با سلامت کامل در برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت کنند.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که در طرح خیابان هنر از ظرفیت حداکثری هنرمندان استفاده به عمل بیاوریم و انتظار داریم که با کمک رسانه‌ها، این طرح به گوش مردم و اصحاب فرهنگ و هنر برسد تا خیابان هنر ویترینی از استعدادهای هنری باشد. خیابان هنر محدودیت مکانی و جغرافیایی ندارد، بلکه یک روح فرهنگی و هنری است که در هر نقطه‌ای از شهر مشهد که مورد توافق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد باشد قابل برپایی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha