• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400031209523
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

سالارآملی در نشست کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه تأکید کرد

تاکید وزارت علوم بر سیاست فعال بین‌المللی‌سازی و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه

تاکید وزارت علوم بر سیاست فعال بین‌المللی‌سازی و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، بر ضرورت سیاست فعال بین‌المللی‌سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سالارآملی در این نشست که امروز (چهارشنبه) به میزبانی دانشگاه تبریز (به عنوان کارگروه ملی همکاری‌های علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن توانمندی‌های بسیار و پیشرفت‌های چشمگیر سالیان اخیر در حوزه‌های علمی و فناورانه برای تعمیق همکاری‌های علمی و گسترش آن با کشورهای مسلمان و برادر اهمیت بسزایی قائل است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، با اشاره به سیاست فعال بین‌المللی‌سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه اعلام کرد: همکاری با کشور ترکیه به دلیل قرابت‌های دینی و فرهنگی بسیار برای ما اهمیت دارد. در دوران پاندمی محققان کشورمان اقدامات ارزشمندی در تولید لوازم پزشکی مورد نیاز داشتند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۴۶۰ طرح تحقیقاتی توسط محققان ایرانی با کشورهای مختلف جهان در حال انجام است.

دکتر سالارآملی با اشاره به سیاست فعال بین‌المللی‌سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه اعلام کرد: اجرای دو فراخوان طرح‌های تحقیقاتی با کشور ترکیه و استقبال محققان دو کشور نشان داد زمینه همکاری بسیار مساعد هست و در آینده باید در فراخوان‌های بعدی زمینه‌های تحقیقاتی گسترده‌تری فراهم شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سالارآملی خاطرنشان کرد: هم اینک رتبه دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی‌های جهانی بسیار قابل توجه است و تعداد آنها در رتبه‌های برتر نشان از عزم جدی آنها در حضور در عرصه‌های جهانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha