• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400031209691
  • خبرنگار : 71145

بوگدانف: آشتی قطر و همسایگانش را رصد می‌کنیم/ به محض تضمین امنیت سفارت در لیبی را باز می‌کنیم

بوگدانف: آشتی قطر و همسایگانش را رصد می‌کنیم/ به محض تضمین امنیت سفارت در لیبی را باز می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه از پیشرفت‌های اخیر در نزدیک شدن دیدگاه‌های قطر و همسایگان منطقه‌ای‌اش بعد از بحران شورای همکاری خلیج فارس که سه سال و نیم طول کشید ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایسنا، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه و فرستاده رئیس‌جمهوری روسیه به خاورمیانه و کشورهای آفریقا به شبکه آرتی گفت: مسکو از وحدت جهان عرب و وحدت مواضع و آرا حمایت می‌کند. در این راستا اتحادیه عرب به عنوان سکوی دربرگیرنده تمام مواضع عربی در قبال مسائل منطقه حائز اهمیت است.

دیپلمات برجسته روسیه به آخرین رویدادهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خواهان هم‌افزایی تلاش‌ها و اقدامات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستیم و قطر در این بین برای عبور از تمام اختلافات در دیدگاه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند تا تمام مشکلات و مسائل از طریق گفت‌وگوی کامل حل و فصل شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو اخیرا شاهد نزدیک شدن دیدگاه‌های بین دوحه و همسایگانش بوده و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر که اخیرا با من نشست داشت اشاره کرد که در سفرش به قاهره پیشرفتی در عبور از اختلافات بین طرف‌های بحران شورای همکاری خلیج فارس حاصل شده است.

بوگدانف بر اهمیت پیروی کشورهای عربی از جمله عربستان از رویکرد سازنده مشابه در راستای وحدت نظر و موضع در سطح منطقه و جهان تاکید کرد.

دیپلمات روسیه تصریح کرد: وحدت این کشورهای عربی برای حل مساله فلسطین حائز اهمیت است؛ مساله‌ای که از اهمیت زیادی برای جهان عرب برخوردار است.

او اضافه کرد: کشورهای عربی باید به شکل مستمر و با همکاری جدی به حل این مساله بپردازند و راه حلی طبق توافقات بین‌المللی پیدا کنند.

بوگدانف به اهمیت همکاری دوجانبه بین روسیه و قطر اشاره و تاکید کرد، روابط بین دو کشور شکل انفجاری و سریع در حال توسعه است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: روسیه طی تماس‌هایش در آینده با مقامات لیبی مساله تضمین‌های امنیتی را بررسی خواهد کرد تا بتواند سفارتش را در طرابلس بازگشایی کند.

او در حاشیه همایش اقتصاد جهانی پترزبورگ گفت: هیچ زمانی برای بازگشایی سفارت نهایی نشده و ما برای حل و فصل این مساله تلاش می‌کنیم و مساله ساده نیست و مهمترین موضوع در این باره امنیت است.

بوگدانف بر اهمیت بازگشایی سفارت روسیه در اسرع وقت تاکید کرد و در عین حال اشاره کرد: روسیه نمی‌تواند خطرات علیه شهروندانش و تامین امنیت هیئت‌های دیپلماتیکش را نادیده بگیرد. اولویت ما حل و فصل مساله امنیتی در مقام اول است و وگرنه به لحاظ سیاسی ما هیچ مشکلی با شروع کار سفارت نداریم. اما مشکل نگرانی‌ها از بابت عدم وجود تضمین‌های امننیتی کافی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha