• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400031209767
  • خبرنگار : 50291

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس: پیروزی جبهه مقاومت در منطقه نشات‌گرفته از فرهنگ ۱۵ خرداد است

ایسنا/تهران رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: تمام کشورهای آزادی‌خواه منطقه الگوی خود را ایران می‌دانند و اینها از برکت شهدای ۱۵ خرداد است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه آثار و اسناد قیام خونین ۱۵ خرداد در حسینیه بنی‌فاطمه شهرستان ورامین بیان کرد: فریاد شهدا در طول تاریخ هیچگاه خاموش نمی‌شود تا انسان‌های خداجو را به خودباوری و ایمان مسلح سازند، همه شهدا به ویژه پیشگامان آن یعنی شهدای پانزده خرداد که دشت را با خون خود رنگین کردند و فریادشان در شب ظلمانی طاغوت شکسته شد و رسم مبارزه با طاغوت را به همگان آموختند چنین ویژگی‌هایی داشتند.

وی ادامه داد: شهدا قله برومندی از تاریخ این کارزار را برای این مردم آفریدند و اینکه چرا ما باید همیشه به یادشان باشیم و یادبود و بزرگداشت بگیریم بخاطر این است که این بزرگداشت‌ها فلسفه و وظیفه ما است که نگذاریم این رویدادها را که تاریخ و هویت ماست فراموش شوند. ما صاحب تاریخ و تمدن هستیم و ارزش‌های اسلامی، ارزش ماست.

تقوی، بزرگداشت حادثه ۱۵ خرداد را مانند زنده نگه داشتن عاشورا دانست و تصریح کرد: زنده نگهداشتن این ایام نوعی قدردانی محسوب می‌شود و بدانیم شهدای عزیز برای ما فداکاری کردند و نمک‌نشناسی است اگر قدردان این شهدا نباشیم چرا که بیشترین خدمت و محبت را شهدا برای ما کردند و تجلیل از شهدا تجلیل از ارزش‌ها بوده و فرهنگ جهاد و ایثار را باید زنده نگه داریم تا بتوانیم با برپایی این مراسم به نسل جدید، فرهنگ عاشورا و ۱۵ خرداد را منتقل کنیم و وظیفه نظام آموزش وپرورش ما این است که در تمام مقاطع، این فرهنگ، تاریخ و هویت را یادآوری و آموزش دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس پاسداری از این ارزشها را برای انتقال به نسل جوان واجب دانست و افزود: وظیفه ما این است که این فرهنگ و ارزش را به نسل جوان منتقل کنیم و بدانیم اگر مشکلی در رفتار نسل جوان وجود دارد ما نیز مقصر هستیم که این عزیزان را آگاه و آماده مواجهه با شبهات و انحرافات نکرده ایم و باید راه صحیح  که راه شهدا است نشان دهیم.

وی در خصوص قیام خونین مردم دشت ورامین در سال ۴۲ نیز اظهار کرد: ۱۵ خرداد اولین فصل افتخار آمیز و قطور  انقلاب است و مکان قیام ، زمان قیام و محور قیام و شعار و اهداف قیام باید بررسی گردد.

حجت الاسلام تقوی فرهنگ عاشورا را مهمترین دلیل برای مثال غیرت ایرانی ها در مواجهه با سازش ناپذیری دانست و بیان کرد: امام راحل از فرصت عاشورا که افتخار انقلاب ما است استفاده کرد. امام با فرهنگ عاشورایی انقلاب را هدایت کرد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اهداف قیام ۱۵ خرداد در زمان فعلی این است که منطقه از شور و شعور این ملت دچار جوشش شد و بدنبال آن عراق آزاد و سوریه از دست داعش نجات پیدا کرد و یمن، عربستان را زمین گیر کرد و فلسطین اسرائیل را مبهوت قدرت خود نمود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود گفت: تمام کشورهای آزادی خواه منطقه الگوی خود را ایران می‌دانند و اینها از برکت شهدای ۱۵ خرداد است که پایه گذار این حرکت ها شدند و سد استبداد را شکستند و دنباله رو آن شهدا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha