• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400031309986
  • خبرنگار : 50165

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ راهکاری برای تحریک اقتصادهای محلی

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ راهکاری برای تحریک اقتصادهای محلی

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، راهکاری برای تحریک اقتصادهای محلی است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: کسب‌ و کارهای خانگی عمدتاً به کسب‌ و کارهایی اشاره دارد که در اقامت‌گاه‌ها و یا منازل شخصی انجام می‌گیرد، به گونه‌ای که این نوع اقامت‌گاه‌ها به‌طور معمول محل زندگی و سکونت فرد است.

وی افزود: امروزه کسب‌ و کارهای خانگی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته بوده و رشد فزاینده آن‌ها نقش مهمی در تولید ناخالص ملی کشورهای صنعتی داشته است.

این مسئول ادامه داد: تحریک اقتصاد محلی به شکل کسب‌ و کارهای خانگی منجر به این می‌شود که هم مشتریان و هم تامین‌کنندگان از کسب‌ و کارهای محلی باشند. علاوه‌ بر این، اینگونه مشاغل، بازارهای تجاری بالقوه قابل‌ توجهی را برای ارتباط‌های اداری و اطلاعات تامین‌کنندگان، ارائه‌دهندگان بیمه و خدمات بانکی و ارائه‌دهندگان خدمات کسب‌ و کار از قبیل تبلیغات، حسابداری و حقوقی فراهم می‌کنند.

فغفوری با تاکید بر اهمیت بالای مرحله فروش و اتصال به بازار در مشاغل خانگی، تصریح کرد: تا زمانی که تولیدات حاصل در مشاغل خانگی، بازار پایداری برای فروش نداشته باشند، روند تولید کمتر شده و شغل با شکست مواجه می‌شود، به همین دلیل نیاز است تا پیشران‌هایی با سابقه و فعال در حوزه اتصال به بازار به همکاری دعوت شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مشاغل خانگی باید در حوزه‌های زودبازده و تولید با حجم اندک انجام شود، خاطرنشان کرد: طرح مشاغل خانگی باید از یک طراحی مدیریتی زنجیره‌های چرخه‌ای کیفی و عملی شکل بگیرد تا بتواند نتایج بهتری را برای جامعه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha