• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400031310001
  • خبرنگار : 71575

/جامعه ورزش و دولت آینده، کاستی‌ها و نیازها/

رضایی: وزیر ورزش دولت آینده بهتر است مدیری جوان باشد

رضایی: وزیر ورزش دولت آینده بهتر است مدیری جوان باشد

یک پیشکسوت فوتبال معتقد است یکی از مشکلات اصلی فوتبال ایران همه کاره بودن هیات های فوتبال است که در نتیجه آن، راه نیافتن افراد فوتبالی به بدنه ورزش و فوتبال کشور است.

مجید رضایی، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشکلات ساختاری و مدیریتی ورزش و خواسته‌ها از دولت آینده گفت: من خیلی به ساختار مدیریتی سایر ورزش‌ها آگاه نیستم اما اصلی‌ترین مشکل فوتبال ما این است که به جای این که خاک خورده ها و افراد با دانش این رشته تصمیم گیرنده باشند، این هیات‌های فوتبال که صرفا سابقه مدیریتی دارند، در خصوص آینده و آن چه که در فوتبال رقم می خورد، تصمیم می‌گیرند. تصمیماتی که گه‌گاه، زیان‌های ناشی از آن را در بدنه فوتبال می بینیم و ایراد بزرگ آیین نامه فوتبال این اجازه را به آن ها می دهد و همین باعث می شود از ورود کسانی که برای این رشته زحمات زیادی کشیده شده، به بدنه ساختاری آن جلوگیری شود.

بازیکن سابق تیم ملی و استقلال در خصوص راهکارهای این مشکل گفت: همه چیز نباید تحت تسلط هیات های فوتبال باشد. چه دولت جدید که روی کار می آید و چه همین فدراسیون جوان باید فکری به حال این مشکل بکند و تغییرات مهمی را در اساسانامه ایجاد کند. اساسنامه باید طوری تبیین شود که راه ورود فوتبالی ها را باز بگذارد. فوتبال ما به افرادی نیاز دارد که جنس مشکلات این رشته را بدانند و بتوانند طوری آن را حل کنند که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. آیین نامه فدراسیون فوتبال با این که تازه اصلاح شده، هنوز مشکلات خاص خود را دارد و به سختی یک آدم فوتبالی می تواند وارد فضای مدیریتی و ساختاری فوتبال شود.

رضایی در خصوص نقش دولت آینده در ایجاد تحول در ورزش و همچنین توقع او از رییس جمهور آینده گفت: بدنه فوتبال ما نیاز به مدیران جوان دارد. ما باید از مدیران باتجربه‌ای که عمر خود را در این ورزش گذاشته‌اند تشکر کنیم اما به جای پست های مدیریتی، از آن ها در سمت مشاور مدیران جوان استفاده کنیم. روی کار آمدن مدیران جوان که به واسطه میدان دادن به آن ها توسط دولت صورت می‌گیرد، می‌تواند تحول بزرگی را در ورزش کشور ایجاد کند و باعث پیشرفت شود.

وی ادامه داد: ما انتخابات مهمی را پیش رو داریم و حضور ما در این انتخابات می تواند نقش مهمی داشته باشد. ما ورزشی ها باید نگاه هوشمندانه‌ای به این انتخابات داشته باشیم و من از رییس جمهور آینده توقع دارم، نکته مهم در خصوص جوانان برای او، بها دادن به علاقه اصلی آن ها یعنی ورزش باشد. همچنین رییس جمهور آینده باید در بحث مدیریتی مدیرانی قوی و جوان را روی کار بیاورد. اگر مدیران قوی و جوانی داشته باشیم، می توانیم شاهد ساختاری قدرتمند در ورزش باشیم زیرا مدیران جوان ذهنیت پویایی خواهند داشت.

رضایی تاکید کرد: همچنین وزیری که برای دولت جدید انتخاب می شود، باید توجه ویژه‌ای به ساختار ورزش، افزودن امکانات سخت افزاری و نرم افزای، گسترش آموزش و بها دادن به بحث‌های پایه و آکادمی داشته باشد و تعامل خوبی نیز با مدیران فدراسیون ها داشته باشد. اتفاقی که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم. به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش از رییس جمهور آینده می خواهم که با دقت بیشتری وزیر ورزش را انتخاب کند و در انتخاب آن از بزرگان ورزش کشور مشورت بگیرد؛ این رویکردی است که او می تواند در انتخاب همه وزیرانش از آن استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha