• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400031310034
  • خبرنگار : 50182

سرپل ذهاب شاید حالا حالاها "قرمز" بماند

سرپل ذهاب شاید حالا حالاها "قرمز" بماند

ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به وضعیت "قرمز" کرونا در این شهرستان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و از طرفی کاهش استفاده مردم شهرستان از ماسک، احتمال استمرار وضعیت "قرمز" کرونا در این شهرستان وجود دارد.

محسن مرادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان سرپل ذهاب تنها شهرستان با وضعیت "قرمز" کرونا در استان  است، گفت: عوامل مختلفی در ایجاد این وضعیت دخیل هستند که مهمترین آن کاهش استفاده مردم شهرستان از ماسک است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کاهش یافته و در شهرستان سرپل ذهاب هم وضع به همین منوال است و میزان استفاده مردم از ماسک عملا به زیر 50 درصد رسیده است.

مرادی گفت: از طرفی به دلیل خانوارهای پرجمعیت در شهرستان، متاسفانه مراسم عروسی و عزای شلوغی در سرپل ذهاب برگزار می شد که همین امر موجب انتشار بیش از پیش ویروس کرونا شده است.

وی یادآور شد: بیشتر این مراسم در منازل برگزار شده و با توجه به گرمی هوا راه های تهویه بسته شده و از کولر استفاده می شود که این امر هم علت مضاعفی برای تشدید انتقال ویروس کرونا شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شهرستان سرپل ذهاب یک حالت مرکزیت در میان شهرستان های اطراف را دارد و تردد به آن بسیار است و حتی در بیمارستان شهرستان از سایر شهرستانها بیمار داریم و این موضوع هم علت دیگری است که می تواند در افزایش آمار مبتلایان کرونا در سطح شهرستان دخیل باشد.

وی افزود: در حال حاضر آمار مبتلایان کرونا در سطح شهرستان نسب به هفته های گذشته بیشتر شده و برای اظهار نظر در خصوص سیر نزولی یا تداوم سیر صعودی بیماری باید طی چند روز تعداد مبتلایان و بستری ها تفاوت معنی داری داشته باشد که فعلا این تغییر آمار حاصل نشده است.

مرادی گفت: در حال حاضر نگران تعطیلات پیش رو هستیم، چرا که امکان برگزاری مهمانی و دورهمی ها وجود دارد و احتمال می دهیم با وجود این تعطیلات فعلا وضعیت شهرستان قرمز بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha