• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400031310134
  • منبع : نمایندگی کردستان

امام خمینی (ره) الگوی بارز اخلاقی برای مسلمانان جهان است

امام خمینی (ره) الگوی بارز اخلاقی برای مسلمانان جهان است

ایسنا/کردستان یک ماموستا آئینی گفت: اخلاق مبتنی بر دین از ویژگی‌های برجسته امام خمینی (ره) بود و بی تردید می‌تواند به عنوان الگوی اخلاقی برای همه مسلمانان جهان مورد استفاده قرار گیرد.

وبینار "بررسی ابعاد اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) " با سخنرانی ماموستا یوسف احمدی توسط کانون قرآن و نهج البلاغه دانشگاه کردستان برگزار شد.

ماموستا یوسف احمدی ضمن اشاره به ضرورت علم و اخلاق در جامعه امروز، اظهار کرد که انسان علیرغم پیشرفت‌های علمی و صنعتی، بیش از همیشه به علم و اخلاق نیازمند است و هیچ علمی نزد خدا والاتر از اخلاق نیست و به همین دلیل امام خمینی ره بیش از هر چیز به این مسئله اهمیت می‌دادند.

وی افزود که امام خمینی (ره) اخلاق فردی را مهمتر از اخلاق اجتماعی می‌دانست و در حیطه عمل و رفتار نیز دارای خصوصیات بارز اخلاقی همچون قاطعیت، بصیرت، مردم دوستی، نظم و آینده نگری بود و همواره با اعمال و رفتار خود الگوی مناسبی برای همه مسلمانان جهان است.

این ماموستا آئینی در رابطه با این سخن حضرت امام خمینی (ره) که فرموده بودند: "اگر انسان همه علوم را تحصیل نماید اما از تسلط بر نفس خود ناتوان باشد، در رسیدن به سعادت بازخواهد ماند" تصریح کرد که امام خمینی (ره) به خوبی این مسئله را درک کرده و به آن پرداخته بود.

وی به جایگاه و شخصیت برجسته امام خمینی (ره) برای انسان‌های این عصر پرداخت و عنوان کرد که شخصیت انسانی با فضایل اخلاقی رقم می‌خورد و رذایل اخلاقی سازندگی را در پی نخواهد داشت.

ماموستا احمدی ادامه داد که امام خمینی (ره) از نظر سیاست و حکومت یک رجل سیاسی به معنای واقعی، از نظر فلسفی فیلسوف، از نظر فقه فقیه و نمونه یک انسان کامل و همه جانبه بود که علم و عمل را در هم آمیخته بود.

وی خاطرنشان کرد که از جمله آثار اخلاقی امام خمینی (ره) که بیشترین تاثیر را بر فضلا و طلاب داشته، کتاب الاربعین (چهل حدیث) است که نکات اخلاقی را به دروس ذکر شده در این کتاب آمیخته و آن را با عرفان و سیاست ارائه می‌کند.

این ماموستا آئینی با تاکید بر اینکه اخلاق باید مبتنی بر دین باشد تا به حد اعلا برسد، گفت: حضرت امام خمینی ره در اخلاق خود همواره به آیات قرآن بسنده می‌کرد و سیره اهل بیت و امامان را الگوی خود قرار داده بود.

وی همچنین عدالت در اخلاق را از دیگر معیارهای اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) ذکر کرد که آن را در سعادت انسان غیرقابل انکار می‌داند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha