• جمعه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400031410670

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

کوتاهی‌های احتمالی شوراهای نظارت باید جبران شود

کوتاهی‌های احتمالی شوراهای نظارت باید جبران شود

ایسنا/یزد امام جمعه بخش مرکزی یزد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حقوق پایمال شده برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در مورد نامزدهای شوراهای شهر و روستاها نیز اگر از سوی شورای نظارت کوتاهی شده است باید جبران و از صاحبان حق عذرخواهی شود.

آیت الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه بخش مرکزی یزد، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم‌له در فرمایشاتشان توجه به حقوقی که بعضاً در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پایمال شده را خواستار شدند که البته این موضوع باید در مورد نامزدهای انتخابات شوراها نیز لحاظ شود چرا که ممکن است از سوی هیات‌های نظارتی، کوتاهی‌هایی صورت گرفته باشد و افرادی دارای ارزش باشند و جامعه متدین در کنارشان باشد ولی به بهانه‌ی این که قرار است محکومیتی در آینده بعضاً شامل حالشان شود، نباید آنها را صلب حق می‌کردیم لذا شوراهای نظارت باید چه در شهر و چه در روستا و اگر در این موارد کوتاهی شده، جبران کنند و از صاحبان حق عذرخواهی کنند.

وی در مورد فرمایشات رهبر تصریح کرد: راز و رمز جامعه اسلامی شامل دو کلمه‌ی جمهوری و اسلامی است و هم جمهوریت و اسلامیت را دو رکن مهم و پایدار برای تقویت اسلامی مورد تاکید قرار دادند چرا که برخی برای مایوس کردن مردم چه در داخل و چه در خارج کشور و زیر سوال بردن جمهوری و اسلامیت نظام، در تلاش هستند امنیت کشور را را زیرسوال ببرند که باید به آنها تذکر داده شود.

مدرسی با بیان این که روز گذشته شاهد اجرای حرکت‌های سخیف و ضد ارزشی در برخی از مناطق شهر یزد بودیم، گفت: افرادی که این حرکت را به وجود آورند، اهدافی مانند دو قطبی سازی دارند که اهدافشان مقابله با ایثار و جانبازی و امنیت روانی جامعه است.

وی در آستانه شهادت امام صادق(ع)، به نقش تشریحی و هدایتی ایشان اشاره کرد و گفت: آیات و روایاتی در این باره وجود دارد که در مسائل معرفتی و اخلاقی به سعادت دنیا و آخرت بشر مربوط است، البته پاسخ‌های امام به شبهات جوانان نیز از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

وی ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی ببناینگذار کبیر انقلاب، با بیان این که امام راحل(ره)، امام تحول در مسائل اجتماعی، سیاسی و مفاهیمی چون صبر و ایثار بودند، گفت: اینها مصادیق تحولی است که امام راحل(ره) ایجاد کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در مورد انتخابات امسال نیز با بیان این که حضور سیاسی در فرهنگ اسلام ضروری است، گفت: رای دادن و رای ندادن، سیاست است و حتی اگر بگوید موضع سیاسی ندارد، در واقع با اظهار نظر، سیاسی شده است.

آیت الله مدرسی به تعبیر امام راحل(ره) در مورد سیاست هم اشاره کرد و گفت: سیاست مانند هواست و چه بخواهیم و چه نخواهیم از آن استفاده می‌کنیم و نمی‌توانیم خود ار مجزا و دور از آن بدانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha