• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400031510924
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری لرستان:

مردم‌سالاری دینی موجب سربلندی ملت و ناامیدی دشمنان می‌شود

مردم‌سالاری دینی موجب سربلندی ملت و ناامیدی دشمنان می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: انتخابات تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم است و سبب اقتدار و امنیت و منافع کشور در جهان می‌شود و مهمترین مجرای حاکمیت مردم‌سالاری دینی است که موجب سربلندی ملت و ناامیدی دشمنان می‌شود.

محمد رزم امروز در مراسم صلح و سازش(خون صلح، خون بس) در روستای شهنه از توابع بخش فیروز آباد شهرستان سلسله با تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد اظهار کرد: صلح و سازش سنت حسنه‌، خداپسنده و دیرینه مردم غرب کشوراست که ریشه در مذهب، ملیت و اعماق جان و دل مردم عشایر لرستان، کردستان، کرمانشاه و ایلام دارد.

وی با بیان اینکه آیات متعدی در خصوص صلح‌وسازش و  بخشش وارد شده است، بیان کرد: نتیجه این صلح وسازش سبب اتحاد، وحدت، انسجام و همدلی مردم این دیار می‌شود.

رزم با بیان اینکه مردم غرب کشور اهل گذشت، برادری و فداکاری هستند، اظهار کرد: اولیای دم با شجاعت، فداکاری، قداست و بزرگواری گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه معتمدین و مصلحین تلاش می‌کنند کینه، نفاق و دشمنی از بین برود، گفت: عفو و بخشش تاجی بر سر انسان‌ و راس همه کرامت‌هاست.

وی با بیان اینکه قبل از انسان، خداوند بهترین بخشنده است،اظهار کرد: افراد قدرتمند گذشت می‌کند.

رزم گفت: اگر بین دو طایفه از مومنین قتلی رخ دهد باید به دنبال صلح و سازش بین آنها باشیم چرا که به فرموده رسول اعظم(ص) ارزش صلح و سازش به اندازه یکسال انجام فرضیه روزه ونماز است.

رئیس شورای قضایی لرستان در خصوص انتخابات عنوان کرد: ولی‌فقیه فتوا دادند که شرکت در انتخابات واجب عینی، تکلیف الهی و شرعی است.

وی با تاکید براینکه انتخابات تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم است و سبب اقتدار و امنیت و منافع کشور در جهان می‌شود و مهمترین مجرای حاکمیت مردم‌سالاری دینی است که موجب سربلندی ملت و ناامیدی دشمنان می‌شود، تصریح کرد: با صحت و سلامت و در کمال امنیت انتخابات انجام می‌شود و این امر رقابتی و آزاد است و کسی به ما تحمیل نمی‌کند که به چه کسی رای دهیم.

رزم گفت: تحقیق شود و به کاندیدای اصلح رای دهید و فردی انتخاب شود که با شاخص‌ها و معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری هم‌خوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه فردی که انتخاب می‌کنید مدیر، جوان‌گرا، جهادی، عدالت‌خواه، ضدفساد، کارآمد، با ایمان، مردمی و باکفایت باشد، افزود: کاندیدای ریاست جمهور باید متدین، متعهد، خوشنام،نفوذناپذیر در برابر دشمنان داخلی و خارجی، حافظ خون شهدا، ساده زیست و دارای برنامه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha