• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400031611255
  • خبرنگار : 71463

یادداشت

این مناظره نیست

این مناظره نیست

برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شاید برنده مشخصی نداشت، اما یکی از بازندگان آن صداوسیما بود، چرا که نام این برنامه چندساعته را هر چیزی می‌توان گذاشت جز مناظره!

اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم دیروز (شنبه 15خرداد) با موضوع اقتصاد برگزار شد. مناظره‌ای که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، اما در نهایت مواضع و برنامه‌های اقتصادی هیچ کدام از هفت کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ برای مخاطبان مشخص نشد. این اتفاق چند دلیل مشخص دارد که بیشتر آن دلایل، به نحوه برگزاری مناظره (هم در فرم و هم در محتوا) از سوی صداوسیما و سیاست‌گذاران این برنامه بازمی‌گردد.

مناظره که از ریشه نظر گرفته شده در لغت به معنای بحث و گفت‌وگو کردن با یکدیگر است. اما در برنامه دیروز، یکی از مسائلی که بسیار کمرنگ بود و در حاشیه قرار گرفت همین "بحث و گفت‌وگو" درباره عنوان مشخص شده یعنی "اقتصاد" بود.

اول از همه اینکه بدون آن که به کاندیداها فرصت داده شود در چند دقیقه ابتدایی وقت خود، علاوه بر معرفی خودشان، مواضع کلی و اصلی اقتصادی خود را بیان کنند، از همان ابتدا سوالات تخصصی آغاز شد. در حالی که در حالت منطقی باید کاندیداها در ابتدای صحبت خود فرصت ارائه کلیاتی از برنامه و رویکردشان درباره اقتصاد و در کل فرصت معرفی خود را داشته باشند.

ایراد اصلی این مناظره در نحوه برگزاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای آن از سوی صداوسیما و برگزارکنندگان آن است. در این به اصطلاح مناظره، از طریق قرعه‌کشی از هر کاندیدا سوال متفاوتی به صورت اتفاقی پرسیده می‌شد و او در سه یا چهار دقیقه فرصت داشت برنامه و نظر خود را درباره این سوال مطرح کند! بنابراین در هر دور، هفت سوال متفاوت از کاندیداها پرسیده می‌شد. در حالی که اگر قرار باشد که یک مناظره واقعی انجام شود باید از هر هفت کاندیدا "یک سوال مشخص" پرسیده شود و با پاسخ‌های کاندیداها، مخاطب بتواند نوع رویکرد و برنامه‌شان را با یکدیگر مقایسه کند. وقتی سوالات متفاوتی از کاندیداها پرسیده می‌شود طبیعتا امکان مقایسه بین کاندیداها هم وجود نخواهد داشت و یکی از دلایل سردرگمی بسیاری از مخاطبان و انتقاداتشان در فضای مجازی همین موضوع بود.

از طرفی بر مبنای همان معنای مناظره، در برنامه دیروز فرصت چندانی برای بحث و گفت‌وگو پیرامون مباحث مطرح شده میان کاندیداها وجود نداشت و به دلیل همان مشخص نبودن سوالات واحد، هر یک از کاندیداها به جای نقد برنامه طرف مقابل، به حمله به یکدیگر و جدال‌های لفظی و شخصی پرداختند و تنها یکی از آن‌ها تلاش کرد بدون وارد شدن به بحث‌های حاشیه‌ای در چارچوب سوالات مطرح شده به ارائه برنامه‌های خود بپردازد.

از سوی دیگر یکی از انتقادات، نوع اجرای این برنامه بود که به جای مجری آن، یک ربات و یا برنامک رایانه‌ای هم می‌توانست این وظیفه را به عهده بگیرد. مجری مناظره تنها وظیفه پرسیدن سوالات مشخص شده و یا به عهده گرفتن نقش وقت‌نگهدار را ندارد، بلکه باید از چنان وجهه، اقتدار و تسلطی برخوردار باشد که اولا بتواند کاندیداها را مجبور کند ذیل سوال و مبحث مشخص شده صحبت کنند، ثانیا وقتی به کسانی که در آن مناظره حضور ندارند اهانت شده و یا اتهامی وارد می‌شود، اجازه این کار را ندهد و ثالثا با استفاده از یک گروه قوی در پشت صحنه بتواند ادعاها و وعده‌های کاندیداها را راستی‌آزمایی کرده و با پرسیدن سوالات چالشی و خارج از سوالات پاکتی، کاندیداها را وادار به پاسخگویی مناسب کند.

در حالی که مجری این برنامه تنها به پرسیدن سوالات مشخص و تذکر درباره اتمام وقت بسنده می‌کرد و در کل رویکرد سازندگان و سیاست‌گذاران این برنامه نه تنها به چالش کشیدن کاندیداها نبود بلکه تلاش شد با سوالات خنثی و جلوگیری از ایجاد چالش‌های منطقی و جذاب، اجازه پینگ‌پنگی شدن بحث که یکی از نکات مهم یک مناظره واقعی است هم داده نشود.

موضوع دیگر نوع سوالات طراحی شده بود که انتقادات زیادی را هم به وجود آورد. در شرایطی که موضوع تحریم و تبعات اقتصادی آن، کرونا و مشکلاتی که برای اقتصاد کشور ایجاد کرده، بورس که میلیون‌ها ایرانی درگیر آن هستند و در کل مباحث اصلی اقتصادی کشور جایی در سوالات نداشتند و به جای آن، برخی سوالات تخصصی که بعضی از آن‌ها نیاز به چند ساعت بحث و گفت‌وگو داشتند پرسیده شد و قرار بود تنها در سه دقیقه به آن‌ها پاسخ داده شود به همین دلیل تقریبا از سوی کاندیداها به سوالات پاسخ مشخصی داده نشد و مخاطبان نتوانستند درباره رویکرد اقتصادی و راهکارهای آن‌ها به نتیجه مشخصی برسند!

در نهایت این برنامه‌ای که با عنوان مناظره ۱۴۰۰ و با حضور هفت کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم پخش شد، هر چه بود یک مناظره به معنای واقعی نبود و شاید بهتر باشد در دو مناظره بعدی که قرار است سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد به مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اختصاص داده شود، صداوسیما و سیاست‌گذاران مناظره انتخاباتی، رویکرد خود و نحوه برگزاری این برنامه را تغییر دهند؛ چرا که با چنین فرم و محتوایی، نه تنها شور انتخاباتی مورد نظر مسئولان عالی نظام ایجاد نمی‌شود بلکه بسیاری از مردم و مخاطبان را ناامیدتر و سردرگم‌تر خواهد کرد.

 یادداشت از آرین افخمی خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۱

لطفا مناظره بعدی رو با پیام (سلام گلای تو خونه) شروع کنین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۳

ما نفهمیدیم آقای همتی دکترای اقتصاد داره یا متلک ؟ به جای جواب سوالات فقط متلک گفت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۴

خوب اگه در ابتدا کاندیداها فرصت صحبت نداشتند به این دلیل هست که کلا هیچ برنامه ای برای اقتصاد ندارند. همشون همینجوری اومدن ثبت نام کردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۲۱

چرا مجری همیشه ثابته؟ دوره های قبل هم مجری همین بود، به نظرم مجری رو عوض کنن بهتره.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۸

اگه مهران مدیری مجری بشه جذابیتش بالا تر میره و از این حالت خنثی و مسخره در میاد. ....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۹

ناشناس جان مگه نمیدونی حیدری قرارداد مادام العمر بسته با سداوسیما برای اجرای مناظره خخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۰

منتقد . همینو بگو . فکر کنم همون دکترای متلک داره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۲۴

همتی و مهر علی زاده کاملا بی برنامه .....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۴۵

عجب، فقط دو نفر خطرناک برای رئیسی رو نام می برید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۴۸

و نداشتن هیچ گونه سیطره به مسائل اقتصادی و سیاسی توسط جناب رئیسی و عزیزان پوششی این عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۲

چرا یه برنامه داشتن کوبیدن رئیسی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۸

احسنت بر بینشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۱

ببخشید کدومشون برنامه داشته؟شما فهمیدین؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۹

درود برتو کاملا بی برنامه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۰

دوست من هیچ کدوم از آقایون برنامه خاصی نداشتن شما هم فقط بخاطر طرفداری از نامزد مورد نظرت داری این حرف رو میزنی من از شما میپرسم آیا آقا رییسی به جز مبارزه با فساد چه هدف دیگه داره؟؟ و آیا برای جلوگیری و مبارزه با فساد نباید در همون قوه قضاییه باقی بمونه تا کارش رو بهتر انجام بده؟؟ هر یک از دوستان تونست این سوال من رو جواب بده من میگم حق با شماعع

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۸

حالا بقیه چه برنامه ای ارائه دادند که شما شنیدید و ما نشنیدیم ؟لقیه توهین کردند و اینها فقط باید جواب اهانت ه را می دادند. چرا شما همه چیز را برعکس میگید مخاطب عزیز؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۴۰

زاکانی که برنامه داشت و به ارقام بودجه مسلط بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۴۱

چقدر ضایع انتقاد کردی..اونها چه وعده و نظرات دیگه ای دادند که ما نشنیدیم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۵۵

وااای مامانم ایناچقدرم که ترسناکن اینا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۱

دقیقاااا . تنها برنامشون تخریب رییسی بود که تو اونم شکست خوردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۳

Shayan ، شما مثل اینکه مناظره رو ناقص دیدی ، وگرنه برنامه های سعید جلیلی و قاضی زاده و حتی ابراهیم رییسی میدیدی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۵

امیر، جوابت اینه که ریشه باز شدن پرونده برای قوه قضاییه از در دولت میگذره . یعنی اگر دولتمردان فساد نکنند دیگه پرونده ای فساد اقتصادی تو قوه قضاییه پیش نمیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۲۶

مجری میدادین رامبد جوان. برنامه شو تایم بود دیگه!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۸

مجری فقط مدیری

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۳۴

و همه اینها در حالی اتفاق افتاد که مهم ترین موضوع انتخابات اقتصاد است در این دوره چرا از بورس و کرونا و برجام و مذاکرات چیزی نگفتند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۳۶

کاملا صحیح است

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۴۶

موافقم انگار صدا و سیما هدفش کم شور بودن انتخابات و پیروزی کاندیدای مورد نظره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۴۹

واقعا تلویزیون باید مناظره بعدی رو جور دیگه برگزار کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۶

سلام منم از اسلامشهرم جعفر 😅

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۲

دمتون گرم مخصوصا اونجا که نوشتید جای مجری اگه یه رباتم بود فرقی نمیکرد 😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۴

ممنون از یادداشت شما. متاسفانه مناظره دیروز به‌شدت سردرگم‌کننده بود!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۷

کجاش سر در گم شدید؟اونجایی که همتی و مهرعلیزاده برنامه ای نداشتن؟اونجایی ک تهمت میزدن فقط؟اونجایی که رئیسی و جلیلی انقدر با برنامه بودن؟کجاش دقیقا؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۶

تاجایی که ما دیدیم رئیسی هم هیچ برنامه ای نداشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۹

👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۵

مسعود محبی! چرا به خودت گرفتی؟! نکنه کاندیدات به جای تشریح برنامه هاشون ن ن ن ، قصد سرگرم سازی مردم رو داشتند؟ ای شیطون، خوب زرنگی ها!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۵۷

پیشنهاد میکنم برای بالا بردن هیجان، در دور بعدی مناظره از روش "گل یا پوچ" یا "پالام، پولوم، پیلیش" برای انتخاب کاندید و سوال استفاده بشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۷

ماشاالله به تحلیل شون، از حرص اینکه همه کاندیداها روحانی را خراب کردن اينو نوشتن. ديگه اينطوري نگن چی بگن؟ چطور برنامه نداشتن وقتی سه ساله يه گروه پژوهش میکنن. روحانی چيا از عصبانیت و عقده بمیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۰

خانم نسرین! دمت گرم! به خاطر طرفداری از کاندیدات و یه رای دادن ملت رو به مردن نده! یه لیوان آب بخور و چند تا نفس عمیق بکش! اینا همش بازیه که ما اینجا نظر بنویسیم، وگرنه که رییسی جمهور از قبل انتخاب شدند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۰

مرحبا به ایسنا با این تحلیل منطقی و درست امیدوارم مسئولان صدا و سیما حرف شما عزیزان را بشنوند و به نحو شایسته ای مناظرات بعدی را برگزار کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۳

دقیقا همینطوره هر نفر ی سوال در صورتیکه ی سوال باید از همه پرسیده میشد نظرا رو بگن بعد بحث کنن مجری باید جواب کاندیداها رو به چالش میکشید که چطوری از چه راهی با چه هزینه و کلی سوال دیگه واقعا که مسخره بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۳

مسخره بود واقعا هم‌ مسخره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۰

افرین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۶

فرصت ٣و ٤دقيقه براي فردي كه ٥نفر عليه اش صحبت مي كنند زماني نيست،درود بر همتي و مهرعليزاده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۳۷

فرصت ۵۰ دقیقه ای هم میدادن همتی و مهرعلیزاده فقط تیکه میندازن چرا نتونست چوتب محسن رضایی رو جلیلی روبده وفقز میگفت پوششی فقط بزاری شعر بخونن آدمای بی برنامه دلار زمان همتی میشه ۹۰هزار مرغ میشه کیلویی۷۰ بنزین میگه صبح فهمیدم ۴۰ هزار بعدش زیر بار نمیرن بورس نابود کردن رفت بعدش از اقتصاد حرف میزنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۳

الحق که لیاقت شماهاهمین امثال مهرعلی زاده هاو همتی هااست که 8سال کشور رابه پرتگاه بردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۳۸

درود بر سید دلها ابراهیم رییسی و جلیلی ❤️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۹

جلیلی برنامه خوبی واسه اقتصاد وپیشرفت داره همتی ومهر علیزاده نماینده دولت ....روحانی بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۵

اقا واقعا دفاع از اصولگرا ها اصلا خنده داره... شما جلو برجام رو گرفتین... ۲ ۲ تا ۴ تاست. نفت فروشش یک پنجم شده بعد میخاین چکار کنین؟ دلار از کدوم گوری میخای بیاری؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۶

سلام:کاش بجای آقای حیدری آقای مدیری رو میزاشتین مجری مناظرها

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۶

آفرین من هم نطرم این بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۱

درسته در این صورت مناظره از این حالت مسخره و خنثی و گیج کننده خارج میشد. البته ایشون قبول نمی کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۹

شوخی میکنی با جدی میگی ؟؟ خخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۷

کاندیداها همه از اوضاع شکایت دارند... بدون اینکه بپذیرند همگی شان در این وخیم تر شدن اوضاع شریک بوده اند.... هیچکدام نه برنامه دارند و نه توانایی!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۸

همگی نه بله دولت فخیمه روحانی و بر وبچ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۳۵

اتافاقا برعکس . هم جلیلی و هم ریییسی توانایی حل مشکلاات دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۸

کاملا این مناظره نشان داد که فقط مناظره کنندگان به فکر میز ریاست جمهوری هستن و کسی به فکر مردم گرسنه ای نیستن که شب وروز باشکم گرسنه میخابن و صداو سیما دراین مناظره مشخص است که بدنبال اهداف خود است نه مشکلات مردم واقعا متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۸

رای ما سید ابراهیم رئیسی والسلام...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۸

آقای سردبیر فکرنکن خیلی زرنگی ودرنوشتارت کسی متوجه دلبستگیت به دولت روحانی نشده گمان میرود شما ازرنج و مشکلات اقتصادی که دولت بی تدبیر سرمملکت آوردند مورد لطف قرارداشتید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۱

مناظره باید دو به دو برگزار بشه و هر یک از کاندیداها در مورد برنامه خود بحث و تبادل نظر کنند و بیننده هم از بحث دو نفر به یه نتیجه کلی برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۱

همتی ومهرعلیزاده که نماینده روحانی وخاتمی هستن پس اشتباه محض دوباره به این دسته رای بدیم رئیسی باوقارمتین صبورو.....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۶

صبوری ومتانت رئیس به چه درد مشکلات اقتصادی و باله گردان می خوره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۲

مناظره خوبی نبود .در مورد ی سوال باید بدونیم کدام نامزد ها برنامه خوبی اراییه میده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۰

مناظره نبود.منازعه بود.تخریبچی هانه برنامه داشتن نه شخصیت ....یک سوال واحدازکاندیداها درمسایل اصلی کشورپرسیده شودتاملت بتواندتصمیم بگیرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۴

کدوم مناظره؟؟؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۵

خداوکیلی جوانان کشور چگونه باید بین این آقایون یکی رو انتخاب کنن؟مناظره دیروز که فقط تخریب و توهین بود اینکه آقای روحانی کاری کرده یا نه تاریخ قضاوت میکنه،برنامه ی این اقایون چی بوده ما که نفهمیدیم؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۶

چه مناظره مسخره ای .هیچکدام از نامزدها به سوالاتی که ازشون پرسیده میشد جواب ندادند ..رضایی فقط اومده بود همتی رو بکوبه .فقط هدفشون آبرو بردن همدیگه بود ...واقعا مسخره بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۶

بله اقای زاکانی و قاضی زاده و محسن رضایی هم خوب نقششون رو اجرا کردن ولی اقای همای جوابشون رو داد معلوم شد اقای رضایی دکترای اقتصادشان را پشت درهای بسته و بصورت دستوری دریافت کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۴

تنها کسی که با اعداد و ارقام دقیق بودجه صحبت میکرد و بر نامه جامع و کامل داشت زاکانی بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۹

عالی بود متن شما واقعا حرف دل مابود .من انقدر سعی می کردم سوال را بفهمم که گیج می شدم ! آخه این سوالات چی بود ؟ آدم اول سوال ووسطش را یادش می رفت! کی طراح این سوالات پیچ در پیچ بی محتوا وبی پاسخ بود ؟ کل دنیا بهتون خندیدن .حداقل یکم از کشور های دیگه یاد بگیرید.آقای حیدری از شما بعید بود ! واقعا عمدا این طور برپا کردندن که کاندیداها نتونن جواب بدن وبرن به کوچه علی چپ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۵

بیشتر شبیه رینگ بوکس بود داشتن همدیگه رو می کوبیدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۸

مناظره بود یا نبود ولی چهره واقعی بود ومیزان دلبستگی به پست ومقام حقوق بنظرم این سوال ها رو مردم هم میتوانستند خیلی بهتر جواب بدهند ومسولین ققط انجام دهند اینبار از حقوق هاشان بپرسند واز هوششان مسئله هوشی بدند چند نفر میت انند انجام دهند اصلا سلامت جسمی این اقایون برسی شده توان دویدن دارند بار سنگین بلند کردن در صف بودن در ایستگاه اتوبوس ایستاده اند در مطب نشسته اند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۹

مناظره کاملا بی روحی بود و اینکه با هدف گذر زمان و پر کردن صرفا یک برنامه ساخته شده بود این جور برنامه ها نه تنها هیج کممی به انتخاب درست نمیکنه بلکه هرگونه انگیزه را عملا کور و کمرنگ میکنه اینها شعور مخاطب را بازیچه خود قرار داده اند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۱

فقط یک ذره همتی ومهر علیزاده خوب بودند .از همه ضعیف تر رئیسی بود ودوستان پوششی شان .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۳۲

ببخشید میشه بفرمایید دقیقا از کجای صحبت های این دو نفر به این نتیجه رسیدی😐🤔

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۵۳

اصلا خدای به مناظره نگاه کردین نظر میدین😂

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۲

مشکل مملکت سیاست خارجیه.در این شو تلویزیونی هیچ اشاره ای بهش نشد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۴

همش‌سیاه‌نمایی‌بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۵

عجب مگه هنوز کسی این برنامه ها را هم میبینه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۶

دیگه نه خنده بازار میزارن نه دورهمی. این خندوانه هم مسخرس. مردم به چی سرگرم شن توو صدا و سیما؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۲

اتفاقا جلیلی ورییسی برنامه وموضعشون کاملامشخص شد این نانزدای هوچی گرا بودن ک بی برنامگی خودشونو پشت فوش وتهمت قایم کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۸

مهراوه جان عزیزم فحش درسته نه فوش !!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۲

همتی چون نه کارنامه ی خوبی داره ونه برنامه ای همه‌ی سعیشو برای تخریب کاندیداهای خوش سابقه مخصوصا رییسی به کاربست از اول هم باحرفایی که هنگام ورودش برای مناظره گفت نشون داد که اومده برای هوچی گری و دعوا شاید باهیجانی کردن مردم چندتا طرفدار پیدا کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۲

بجای تخریب خوب بود برنامه ارائه بدن .چند نفر که واقعا هدف شان تخریب بود یک نفر هم مظلوم نمایی برا عوام فریبی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۳

فقط اونجا که حرف از کلید بی‌خاصبت شد، خیلی حال کردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۹

فقط ریسی😍

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۶

به نظر من هم این اصلا مناظره نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۷

ایسنا :صدای مخالف را هم بشنو و واسه خودت شورای نگهبان ایسنا نشو بذار مردم آگاه باشن نظریات رو انتخابی نکن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۷

فقط رییسی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۸

رییسی‌ رو‌ خیلی‌ بد‌ خراب‌ کردن‌.....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۲

صلابت ،مدیریت بر خود ،سنجیده و منطقی صحبت کردن فقط در سخنان سید عزیز رئیسی قهرمان تجلی پیدا میکند و بس.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۴

باوجود شماهاس که کشور به این حال وروز افتاده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۶

،،سوپر من یا شاید هم بتمن،خخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۵

برنامه دادن هیچ فایده یی ندارد و نخواهد داشت،چون تجربه ثابت کرد،خیلیها حرف زدند ولی کاری انجام نشد،مقلا دو اقتصاددان مدعی بزرگ اونجا نشسته بودند،ادب را قی کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۰۷

من که یک کلمه از برنامه آقای همتی رو نفهمیدم درواقع یک کلمه هم از برنامه خودشون صحبت نکردن به جای جواب دادن به سوالا یا تخریب میکردن یا از همون حقه قدیمی چرا زنا نیستن استفاده کردن شاید واقعا برنامه ای نداشتن که بخوان بگن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۱۶

هیچکدام برنامه نداشتندفقط مشکلات راشمردند،مشکلات که همه بلدند، باحمایت رسانه میلی فقط دولت را کوبیدن،بابا این دولت ولش کنید از خودتون بگویید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۲۴

حالا تو چرا عصبی هستی از انتقاد به دولت ؟؟!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۱۷

به نظرم همینکه ۷ تا کاندید به دور آخر رسیدن اشکاله چه خبره نهایت ۴ تا باید بودن که به هرکدوم بیشتر وقت برسه الان زاکانی و مهرعلیزاده و رضایی یا قاضی زاده چرا اونجان

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۴

جلیلی عالی بود چون کارشناسانه به سوالات خودش جواب میداد و همتی بسیار بدبخت و حقیر چون توانایی جواب دادن به یکی از سوالات خودش رو هم نداشت مهر علیزاده بی ادب

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۴۴

هیچکدوم از آقایون برنامه مشخصی نداشتن به جز آقای هاشمی و تا حدودی مهرعلیزاده و رئیسی بقیه اومده بودن فقط طرف مقابل رو بکوبن آقایون به جای اینکارا برنامه های خودتون رو اعلام بکنین!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۱

درود بر احمدی نژاد فقط پاک و شجاع

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۴۵

سلام.این مناظره نبود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۴۹

سلام.چرا رضایی و زکایی چشم خودشون از تبلیغات ۲ساله رییسی در صدا سیما و رفتن به استانهای مختلف بستن و ضعیف کشی کردن!شجاعتتون کجا رفته؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۸

وقتی کاندیداها برنامه جدیدی واسه بهبود وضع کشور ندارن ما باید به کی رآی بدیم ؟ این افراد که قبلا هم تو این مملکت مسئول بودن چرا تو این چهل و چندسال انجام ندادن ... ...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۹

هدف وقت کشی بود هیچ برنامه ای ارایه ندادن شاید هم نمیتونن کاری کنن خدا به مردم بزرگوار مان رحم کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۰

با سلام من یه اموزگارم اگه بخوام یه کاندیدای ریاست جمهوری نمره بدهم به هیچ کدوم بالا تر از پنج نمیدم ....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۸

از چند نمره ۵ میدین؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۱

طبق بررسی نظرات و دیدگاههای مردم از نظر شاخص های عدم کلی گویی و با برنامه بودن و هوش عیجانی و اخلاق و تسلط و...کاندیدای انقلابی بودند که رئیسی و جلیلی اول شدند نظرات شما برای خودتان محترم است ولی هدف مخاطبان هستند که دیروزبخوبی موضوع را دنبال کرده اند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۲

دم صدا سیما گرم. بعد چند وقت یه برنامه طنز دیدم. کلی خندیدم بخصوص هنگام گیر دادن همتی به مدرک آقا محسن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۸

آره عالی بود ، تنها برنامه صدا سیما بعد کلی وقت که منو وادار به خنده کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۳

اداره مملکت فقط سواد اقتصادی نمیخواد .. یه ذره غیرت میخواد .. رای ما رئیسی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۵

با احترام ،ریاست جمهوری مسئولیت دارد ،در محضر خدا جوابگویی دارد ،اینهمه حرص و تخریب برای مسئولیت معنی ندارد ،تجارت است می جنگید ،بقایای سیاستهای قبلی هنوز بر زندگی هایمان مشهود است ،فرصت بدهید به کسانی که دلسوز مردم هستند ،ریاست جمهوری قدرت مدیریت میخواهد پس بهترین مدیر می تواند از بهترین اقتصاد دانان استفاده کند ،مگر مدیر مدرسه بر تمام دروس اشراف دارد قدرت مدیریت بر مدرسه دارد .در کشور هم همینطور است بهتر است بجای تخریب از ظرفیت های خود سخن بگویند از برنامه ها و مجموعه تعریف شده شان ،مجموعه قبلی که مشخص است و اثراتش همچنان پیدا ،پس بجای جناح بندی و مثل بچه ها یار کشی از بهترین ظرفیت برای پیشرفت کشور استفاده کنند نه چپاول کشور از جیب مستصعفان .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۸

خخخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۹

لایک

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۲

احسنت به همتی پرچم مردمو بالا بردی و بدون هیچ فیلتری صحبت کردی...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۷

آره واقعااا مونده بودیم کی بعد از روحانی میتونه تا این حد پرچم ملت رو بالا ببره که پیداش کردیم😆

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۷

از حانب خودت حرف بزن نه مردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۴

داشتن برنامه و سالم بودن فقط ملاک نیست. بیش از ۵ هزار مدیر و کارگزار در کشور بر سرکارهستند که عموما ناسالم یا ناکارآمد هستند. کسی که قصد آمدن دارد چند نفر نیروی خوب برای جایگزینی دارد.....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۴۲

مهرعیزاده یا همتی 🌹🌹

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۲۷

این مناظره نبود..فقط تخریب بود..اصلا ساختار مناظره اشتباه بود.بازنده واقعی صداوسیما بود.اصلامنجربه بینش و درک بهتر مردم درمورد هر کدام از کاندیدها نشد.فقط وقت مردم رو هدر دادند.تو را بخدا در مناظره های بعد ساختار کلا عوض کنید.تا کمکی به انتخاب درست مردم کنید..واقعا متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۲۸

فقط رئیسی دنبال حاشیه نبود بقیه هم فقط کارشون گیردادن به رئیسی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۰

ولی دقت کنید از اقای رییسی تنها و تنها ایرادی که گرفتن این بود که چرا از قوه قصاییه میاد بیرون اونم دلیل منطقی داره و دلیل هم برخورد اول کار نه اینکه فساد انجام بشه و اون اخر کار بخاد برخورد کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۴۵

اینجور که معلوم شد همشون یه خلافی کردن همه پته همو ریختن رو آب😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۴۷

عزیزم. اسمش مناظره است باید چالشی باشه. کلاس درس که نیست. کدوم برنامه رو میشه توی سه دقیقه توضیح داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۰

سلام. نمایش است سخت نگیرید!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۳

اولین که در مناظره دیروز اصلا خوب نبود به جای اینکه بحث آیندشون را بکنند فقط دارن تهمت میزنند ولی این تهمت هارا کی شروع کرد خب جواب این سوال خیلی راحته آقای همتی و مهرعلیزاده هم تهمت میزنند و هم هیچ برنامه ای نداشتند حداقل آقای رییسی یا آقای جلیلی و آقای قاضی زاده یک مقدار از برنامشون را گفتند ولی انگار آقایان همتی و مهر علیزاده فقط داشتند تهمت میزدند واصلا صادق نبودند در مورد آقایان زاکانی و آقای رضایی نظری ندارم و صحبت آخری که هیچ از کاندیداها در این مناظره برنده نبودند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۵

سلام، کدوم یک از کاندیداها برای اقتصاد برنامه داره؟ همه این از اول پست های مهم داشتن که به اقتصاد هم ربط داشته، تا حالا چکار کردند؟ اینا از اول با رانت شغل های حساس کشور رو تو چنگ گرفتن بعد ادعای درست بودن هم دارند. آیا اجازه میدن یه متخصص مستقل که فقط مسلمان و دلسوز کشور باشه و ادعای انقلابی گری نداشته باشه پست حساس بگیره؟ ایا اگه کسی تو گروه اینا نباشه اجازه فعالیت مثبت اقتصادی داره؟ یا هزار تا برچسب به طرف میچسبونند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۸

اگه ایشون می خوان با فساد مبارزه کنن از همان قوه قضائیه مبارزه کنن ؟ پاسخ : اگر بتوان جلوی فساد در قوه مجریه را گرفت دیگر نوبت به قوه قضائیه نمی رسد – پیشگیری بهتر از درمان است –

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۹

عالی بود اما آقای ریسی از همه بهتره هیچ شکی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۴

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۶

جواب اقای mb. اقا پس قوه قضاییه رو تعطیل کن و دولت رو اصلاح کن والسلام. اخه این چه استدلال مسخره ای است؟ کارها تقسیم شده... هرکس یه جا وظیفه اش رو درست انجام به با بقیه کار نداشته باشد. همچین رییسی گفت مدرک دام انگار مدرک مکانیک کوانتوم داره... دکتری فقه و حقوق چه ربطی به دولت داره؟ کتاب استخدامی رو ببینید فقه و حقوق کجا غیر از قوه قضاییه و بالا منبر کاربرد داره؟چه کار کارشناسی ایشون تو ارکان دولت انجام داده یا بلده انجام بده؟ ۲ ۲ تا ۴ تا. والسلام

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۵

در جواب محمد . دوست من لازم نیسست قوه قضاییه رو تعطیل کرد اما میشه بار رو از روی دوش قوه قضایبه برداشت و دیگه درگیر پروده فساد اقتصادی و خصوصی سازیدولتی و ارز ۴۲۰۰ و ..‌‌ نباشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۰۶

سلام. من با نطر شما کاملا موافقم. ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۱۷

برنده اخلاق جناب سیدابراهیم رئیسی بوب...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۰

خوبی هموطن؟!؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۴

من طرفدار هیچکدام نیستم امااز حق نگذریم سواد وعلم اقای همتی قابل قبول است بقیه از لحن سخنانشان مشخص بود از دانش وعلم بهره ای نبرده اند وسعی در موج سواری دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۴

خیلی عجیبه توی این مناظره یک سوال اقتصادی !!!!!!! درباره زمین خواری بود !! که اتفاقا باید آقای رئیسی جواب می داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۸

آقای آرین افخمی لطفا یک هشتک تشکی چیزی راه بیندازید تا در مناظره بعدی عادل فردوسی پور را به جای حیدری مجری بگذارند تا ببینیم اوضاع و احوال مملکت چه جوریه . فکر کنم در آن صورت معلوم میشه که کدوم یکی از این کاندیداها برنامه دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۸

پرچم کجاست ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۲

کاملا درسته..من به عنوان یک مخاطب عام متوجه شدم که باید نوع سئوالات از همه به یک شکل باشه تا مقایسه صورت گیرد.در حالیکه هر کسی اول جواب توهین طرف مقابل را میداد و بعد چیزهایی خارج از چهارچوب سئوال.مجری هم که فقط یک رباط بود..فقط طرح سئوال و اعلام پایان وقت...ب یک بچه هم توانایی این کار را داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۳

تحلیل درستی را ارائه دادید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۳

کاندیداهای محترم، مردم به اندازه کافی از اشتباهات و کوتاهی های دولت های قبلی اطلاع دارند و در جریان کارها هستند لطفا شما برنامه های خود را جهت اصلاح مملکت بیان و ایده های نوین خود را مطرح کنید و کاری به دولت های قبلی نداشته باشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۴

سلام فقط 450 تومن یارانه رو بچسب

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۴۱

کلی دیروز خندیدم تاحالا انقدر نخندیدم ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۴۵

واقعا متاسفم برا نظرات بعضیا تون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۰

ای کاش کمی به برنامه های دکتر جلیلی توجه می کردین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۴۷

خودشونم میدونستن که این اقتصاد دیگر درست شدنی نیست بخاطر همین هیچ برنامه ای هم نیست جز تبلیغ برای انتخابات

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۴۹

وقتی کاندیدای مورد نظر برنامه نداره، چاره ای جز اینگونه برگزار کردن مناظره ندارن تا دستشون رو نشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۴:۵۶

توروخدا در مورد بورس هم سوال بفرمایید بالاخره تکلیف میلیون ها آدم که با وعده دولت روحاانی وارد بورس شدند در دولت جدید چه خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۲

ربطی نداشت. اینا تو بخش های دیگه نظرات اقتصادی و سیاسی خودشون رو گفته بودن. اگر فقط همین مناظره بود و بهشون فرصتی داده نمیشد این حرفتون درست بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۵

بله انتقاد شما کاملا منطقی و بجا و مستدل بود. از ریزبینی و نکته سنجی جناب عالی مسرور شدیم. معنای مناظره این نیست!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۸

عجب مناظره خنده داری خخخخ فقط تخریب بازی یکی آرپیچی برداشته اون یکی کلاش اونیکی اسنایپ اون یکی ام فور کلت کمری اون یکی مگسی اونیکی چرخ خیاطی کلا فکرکنم اومدن کانتر بازی کنن فقط تخریب هیچکدوم نگفتن قراره درچه زمینه هایی بطور شفاف فعالیت کنن این حرفهارو همه کاندیدهای قبل هم زدن .....لطفا تایید کنید حرف مردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۸

قشنگ مشخصه کانتر بازی میکنی ها خخخ اما راجب باقی حرفت باید بگم فکر کنم با دقت ندیدی چون اگر میدی قاضی زاده و جلیلی کلب برنامه ارائه دادن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۹

رئیسی و قاضی زاده هاشمی عالی بودند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۹

رئیس جمهور باید فردی پیگیر و مطالبه گر باشه با تشکیل یک تیم اقتصادی قوی مشکل اقتصاد را پیگیری کنه و در دیگر زمینه ها هم بهمین شکل مثلا اقتصاد دان با عهده دار پستهای اقتصادی دولت باشه همون مطلبی که جناب رئیسی در مناظره عنوان کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۳

این رضایی چجوری روی داره تو هر دوره انتخابات اسمش مینویسه رای نمیاره بخدا من دیگ خجالت میکشم خخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۷

این که مناظره نبود درست . ولی بنظر من جناب رضایی دست بالا را داشتند و واقعا لیاقت رییس جمهوری را دارند . طرفدار رییسی بالاست اما لطفا کشور را بدبحت نکنید با رای غلط .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۴

سلام همه چیز داشت‌ افترا.توهین.متلک.حکم زندانی کردن طرف مقابل در صورت رئیس شدن. الا منفعت مردم و کلی گویی.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۵

رای مافقط رئیسی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۶

همتی تو این مدت برنامه ای نداشت حالا میخواد رئیس جمهور بشه!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۳

همینو بگو

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۹

آقای هاشمی خیلی با منطق صحبت می کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۰۶

منظره باید کاندیدا نقد کنند برنامه های همو،وگرنه سوال پرسیدن مجری و جواب دادنو ،که برنامه های دیگه مثل گفتگوی خبری که هست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۱

فقط رییسی ✌️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۴

همش الکیه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۱

فقط به خاطر نماینده اصلاح طلبان به خصوص به نام نامی، آقای سید محمد خاتمی ، در انتخابات شرکت‌ میکنم و به آقای همتی رای میدهم تا نظام ایران رو از جمهوری به موروثی تبدیل نکردند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۲۷

خوب بود اگه به هم دیگه متلک پرانی نمی کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۲

عجب .انگار نه انگار که همین خاتمی بود که با تکرار روحانی سر کار تورد .حالا اندفعه میخواید به رییس بانک مرکزی این پولت رای بدین ؟؟؟ خدایا با کیا سدیم ۸۰ میلیون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۳

لطفا به فرد مردمی رائ دهید نه به کسی که امده مال روی مال بزاره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۶

این مناظره بیشتر شبیه طنز بود ای خندیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۸

جک ترین فرد مناظره مهر علیزاده بود که کل مناطره داشت از رو برگه انشا میخوند و حتی شعر به زبان ترکی اونم باز اروی برگه !! 😂😑

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۸

من ی نظر دارم هر هفت نفر رئیس جمهور بشن آبم قطع بشه چی میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۸

فقط رییسی و جلیلی ❤️🌹

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۱:۲۸

در مناظره باید هیچ کاندیدایی هراس گفتن حقایق را نداشته باش چون بحث مردم و مشکلات مردم است گویا برخی از کاندیداها ترس از گفتن برخی حقایق در مورد پست ریاست جمهوری و اختیارات آن داشتند ضمنا همه اینها سخنوران خوبی هستن ولی خرشون که از پل گذشت مسولیت ها رو میندازن گردن همدیگه باید تضمینی برای حرف های خود داشته باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۱:۳۴

خیلی آبکی و اصل به حاشیه رفته بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۲۱:۳۵

شماهاهمون کسانی هستین که به هرکاری ایرادمیگیرین وکاری روکه خودتون انجام میدین همیشع بهترینه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۰۱:۴۸

کلیتش مفهومی رو که میخواستیمو داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۰۲:۴۷

من که عضو هیچ حزبی نیستم و تعلق خاطری هم بهشون ندارم ولی با دیدن مناظرات همتی و مهرعلیزاده رو کاملا مطمئن شدم که انتخاب نمی کنم، محسن رضایی رو هم ۸۰ درصد نه، زاکانی و قاضی زاده خوب بودند، جلیلی خوبه ولی برنامه هاش شبیه احمدی نژاد نیست؟ مثلا میگه سبدغذایی یا همین طرح وان که میشه شبیه کارت سوخت ولی با کلاس تر آخر ماه هم انقدر بنزین کم تعلق بدند بهمون که مجبور بشیم همش وان بخریم، تازه تو این طرح قیمت ها هفتگی عوض میشه!!!! یعنی امروز بنزین ۳ تومن هست هفته ی بعد ممکنه بشه ۵؟! باز هم زیاد نمیدونم ولی با این حساب رایم روی رئیسی قطعی شد هم جوانمردانه مناظره کرد هم برنامه هاش خوب بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۱۱:۲۸

مناظره یعنی به چالش کشیدن نامزدها که مردم بتونن نفر اصلح رو تو این چالش انتخاب کنن. اما تو این برنامه که میشه اسمش رو گذاشت "مباحثه" اصلن چالشی ندیدیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۷

فکر کنید اینها رجال شماره ی یک حکومت هستند .....ببینید مملکت را چه کسانی اداره می‌کنند .....یاد جدال و دعوای بچه های مهد کودک افتادیم .......

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۱۲:۳۶

فقط اقای رئیسی وجلیلی برنامه ارائه دادن وبی اخلاقی نکردن..... واقعا ما مردم چی میدونن که اینجوری برخورد میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۱۳:۰۵

برنامه همشون فقط ریاست همین و بس! برنامه دیگری ندارند مثل اونایی که اومدن و رفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۱۳:۲۸

سلام کاملا با مطلب فوق موافقم. واقعا مسخره بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۱۳:۴۸

درود برشرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۹ ۱۲:۵۷

واقعا مطالب شمادرست است واقعا انگار هم مردم وفهم وشعورشون وهم کاندیداها رو به مسخره گرفتن اگربخواهیم این مطالب رامستقیما به صداوسیمای مربوطه برسونیم راهی داره؟ درباره برخی مطالب مردم سوال دارن که اصلا پرسیده نمیشه اونهایی هم که میپرسند مهلتی برای پاسخ داد ه نمیشه مثلا درباره مبارزه بابدحجابی شدید نه فقط کمی موبیرون باشه که الان درجامعه هست ومارواذیت میکنه ودرواقع لگدمال کردن خون شهداست وخیلی مسایل دیگه