• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400031611404
  • خبرنگار : 71475

خوش‌بینی رژیم صهیونیستی نسبت به معامله تبادل اسرا با حماس/ مصر: مذاکرات آتش‌بس متوقف شده است

خوش‌بینی رژیم صهیونیستی نسبت به معامله تبادل اسرا با حماس/ مصر: مذاکرات آتش‌بس متوقف شده است

روزنامه عبری "اسرائیل الیوم" صبح امروز (یکشنبه) گزارش داد، خوش بینی زیادی در مورد احتمال دستیابی به معامله تبادل اسرا با حماس در غزه وجود دارد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، بین رهبران ارشد امنیتی در اسرائیل خوش بینی زیادی درباره دستیابی به معامله تبادل اسرا طی هفته های آتی وجود دارد.

مقامات ارشد اسرائیلی ارزیابی می‌کنند که دستیابی به راه حل برای مسئله سربازان اسیر شده توسط حماس طی چند هفته امکان پذیر باشد.

روزنامه اسرائیل الیوم در این باره اظهار داشت: خوش بینی محتاطانه‌ای در اسرائیل پس از تغییر سیاست آن در پایان جنگ وجود دارد، به طوری که همچنان آتش بس دائم در غزه به پیشرفت در پرونده سربازان اسیر نزد حماس و حتی بازگشت سربازان اسیر اسرائیل ارتباط داده می‌شود.

این روزنامه افزود: به عنوان بخشی از این سیاست، اسرائیل تنها اجازه ورود تجهیزات پزشکی، غذا، دارو و سوخت به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم و گذرگاه ایرز را می‌دهد و بیماران فقط برای درمان مجاز به خروج هستند.

رژیم صهیونیستی در این مرحله همچنین از صادرات کالا از نوار غزه جلوگیری می‌کند که این مسئله نه تنها برای تجار غزه بلکه برای تعداد قابل توجهی از شرکت‌های اسرائیلی نیز مسئله مهمی است.

اسرائیل تصمیم به توقف صادرات از غزه را به این دلیل توجیه می‌کند که پس از جنگ هیچ بحران انسانی در نوار غزه وجود ندارد.

توقف مذاکرات

در همین حال، یک مقام ارشد اطلاعاتی مصر که در تلاش‌های قاهره برای تبدیل توافق آتش بس در غزه به یک توافق آتش بس طولانی مدت نقش دارد، به اسرائیل الیوم گفت که از زمان اعلام آتش بس، مذاکرات آتش بس به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: اوضاع سیاسی در اسرائیل مانع مذاکرات آتش بس است، زیرا در حال حاضر هیچ کس در تل‌آویو تصمیمات قاطعی نمی‌گیرد و تمام بحث‌ها و گفتگوهایی که در حال حاضر در جریان است چیزی بیش از گفتگو نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha