• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400031711745
  • خبرنگار : 71129

رئیس جمهوری کلمبیا خواستار اصلاحات در پلیس کشور شد

رئیس جمهوری کلمبیا خواستار اصلاحات در پلیس کشور شد

رئیس جمهوری کلمبیا در بحبوحه اتهامات وارده به پلیس درباره خشونت و وحشی‌گری در جریان اعتراضات ضد دولتی اعلام کرد، دولت از کنگره می‌خواهد تا آموزش بهتر حقوق بشر برای پلیس و نظارت بر عملکرد افسران را تصویب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از کمیته‌های حمایت از اعتصاب سراسری در کلمبیا متشکل از اتحادیه‌ها، گروه‌های دانشجویی و سایر سازمان‌ها و نهادهای جامعه مدنی مذاکرات با دولت بوگوتا را به حالت تعغیق درآورد چون می‌گوید که دولت هنوز پیش نویس توافق به دست آمده ماه گذشته میلادی را امضا نکرده است؛ این کمیته با هدف دستیابی به توافق به منظور پایان اعتراضات دولتی شکل گرفته است.

مذاکره کنندگان دولت نیز گفته‌اند که این توافق، یک پیش نویس است و کمیته به صورت یکجانبه به مذاکراتی که درباره همه موارد شامل بهداشت و درمان تا درآمد اولیه می‌شود، خاتمه داده است.

دفتر دادستانی کل کلمبیا می‌گوید، در جریان اعتراضات ضدو دولتی علیه ایوان دوکو، رئیس جمهوری این کشور و سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی وی ۲۰ تن کشته شدند اما گروه‌های حقوق بشری این تعداد را بیشتر می‌دانند.

استفاده بیش از حد از زور و اعمال خشونت در جریان اعتراضات در کلمبیا محکومیت بین‌المللی را نیز در پی داشت و دست کم سه افسر پلیس این کشور نیز اکنون با اتهام قتل روبرو هستند.

دوکو در جریان مراسمی برای بزرگداشت اقدامات پلیس گفت، دولت بوگوتا از کنگره می‌خواهد تا ایجاد یک " اداره حقوق بشر پلیس"‌ را تصویب کند که کارش یافتن کمک‌های بین‌المللی درباره سیاست‌گذاری و یک سیستم آموزشی جدید برای آموزش افسران است.

وی همچنین گفت: در این ساختار، احترام، حفاظت و حفظ حقوق بشر مورد نظر است چون در پلیس ملی یک اداره حقوق بشر ایجاد می‌شود. امروز بیش از هر زمان دیگر، حمایت از حقوق بشر باید از تمامی حمایت‌های نهادی برخوردار باشد.

این لایحه که قرار است در نخستین جلسه کنگره در ژوئیه مطرح شود شامل ایجاد یک سیستم شکایت جدید و گسترش استانداردهای انضباطی برای افسران می‌شود.

رئیس جمهوری کلمبیا همچنین گفت، دولت همچنین در حال کار بر روی قانونی به منظور ایجاد معیارهای استفاده مشروع از زور و قانون دیگری برای تنظیم استفاده و فروش سلاح‌های کمتر کشنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha