• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400031812898
  • خبرنگار : 71560

نیک‌بین: شورای نگهبان برای ممانعت از ظرفیت‌سوزی دلایل رد صلاحیت‌ها را اعلام نمی‌کند

نیک‌بین: شورای نگهبان برای ممانعت از ظرفیت‌سوزی دلایل رد صلاحیت‌ها را اعلام نمی‌کند

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این‌که شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت یا احراز صلاحیت کاندیداها را به صورت علنی اعلام نمی‌کند این است که شاید بعدا نظام اسلامی بخواهد از ظرفیت این افراد استفاده کند.

به گزارش ایسنا، جواد نیک‌بین در تذکری با استناد به اصل 75 آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس بیان کرد: برخی از کلمات از زبان نمایندگان در مجلس صادر می‌شود که حرف حقی می‌باشد. این که باید صلاحیت افراد براساس شاخص و ملاک و معیار معینی سنجیده شود حرف حقی است اما هشت سال آقای موسوی، هشت سال آقای هاشمی، هشت سال آقای خاتمی و هشت سال آقای روحانی سکاندار کشور بودند و جمعا نزدیک به 32 سال دولت در اختیار تفکر خاصی اداره شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: شورای نگهبان نیز براساس حق در آن دوره صلاحیت افراد را همانند امروز بررسی کرد، اما هیچ کس در آن دوره اعتراضی نداشت. شورای نگهبان همواره سعی کرده تا سلایق مختلف سیاسی در چارچوب قانون بر سر میز مناظرات حضور پیدا کند. دوستانی که امروز داعیه‌دار بی‌عدالتی هستند چرا در دوره‌های قبلی که شورای نگهبان نیز براساس حق کار خود را انجام داده بود این مطالب را مطرح نکردند؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دوستان به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند اعتراض‌های خود را مکتوب به شورای نگهبان ارسال کنند و دلیل عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت خود را به صورت خصوصی جویا شوند. این‌که دلیل عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت برخی از افراد را شورای نگهبان اعلام نمی‌کند این است که شورای نگهبان حافظ آبروی افراد است و نظام اسلامی شاید بعدا بخواهد از ظرفیت این افراد استفاده کند. اگر برخی از نکات به صورت علنی اعلام شود شاهد ظرفیت سوزی خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: چرا امروز در مقابل افرادی که کشور را به چنین وضعیتی رساندند و بارها با مواضع غلط کشور را تا لبه پرتگاه بردند سکوت کردند؟ گلایه رهبری نیز در خصوص شایعاتی بود که پیرامون عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت برخی از افراد در فضای مجازی پخش شد و تاکید داشتند که نباید اجازه داد تا با آبروی این افراد بازی شود. آینده انقلاب روشن است.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر بیان کرد: ای کاش روزی برسد به جای آنکه مسئولان از پشت تریبون‌ها با هم حرف بزنند و از یکدیگر گلایه کنند در فضای دوستانه بنشینند و مسائل را با یکدیگر حل کنند. متاسفانه چند سالی است که این رویه باب شده و هر یک از مسئولان از جناح‌های مختلف از پشت تریبون صرفا نسبت به هم انتقاد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha