• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400031812993
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی ابراهیم رئیسی در اصفهان:

دیپلماسی اقتصادی را متحول می‌کنیم

دیپلماسی اقتصادی را متحول می‌کنیم

ایسنا/اصفهان رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان اصفهان، گفت: در دولت های مختلف برای ارتباط تجاری با جهان نگاه به چند کشور محدود بوده است، در حالی که اگر ارتباط سازنده با سایر کشورها داشته باشیم ارزش مبادلات تجاری کشور شش برابر افزایش می یابد.

سید حمیدرضا مرتضوی، امروز (سه شنبه_ ۱۸ خرداد) در نشست خبری با موضوع شور انتخاباتی، برنامه‌ها و رویکردها که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات همواره به عنوان مقوله و پله‌ای برای تغییر رویکرد و نحوه مدیریت در کشور مطرح بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است، اما گاهی این تغییر رویکردها رخ نداده است.

وی با بیان اینکه امروز با نگاهی ناامیدانه به انتخابات مواجه هستیم و حتی برخی از داخل نظام به شکل زیر پوستی مردم را به شرکت نکردن در انتخابات دعوت می کنند که جای تاسف دارد، افزود: هر کس که آینده ایران را دوست دارد، باید تلاش کند تا مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند. انتخابات و مشارکت حداکثری جزء مولفه های قدرت است.

رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان اصفهان، گفت: از روز اولی که ستاد انتخاباتی تشکیل شد، به دنبال این بودیم که حضور ابراهیم رئیسی را در اصفهان محقق کنیم که دوشنبه هفته آینده به سفر می کنند. گام نخست ستاد، تلاش برای مشارکت حداکثری مردم است که جمع بندی ما این بود که آقای رییسی را به عنوان کاندیدای اصلح به مردم معرفی کنیم.

مرتضوی ادامه داد: در شهر اصفهان در ۱۵ منطقه ستاد تشکیل داده‌ایم و این ستادها در بهارستان و سپاهان شهر و در هر شهرستان یک ستاد تشکیل شده است. هر کاندیدایی می‌تواند یک ستاد در سطح کشور داشته باشد و یک ستاد هم در استان‌ها که درباره آقای رئیسی این امر رخ داده است. هر ستادی که تخلف کند به تخلفات آن ستاد توسط فرمانداری‌ها رسیدگی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه که چه برنامه هایی برای ارتقای دیپلماسی عمومی و اقتصادی دارید؟ گفت: رویکردی که در گذشته برای ارتباط اقتصادی تعریف شده بود، محدود به چند کشور شده است. اگر بتوانیم تنها با کشورهای همسایه خود ارتباط سازنده برقرار کنیم می توانیم سه هزار میلیارد دلار مبادلات تجاری داشته باشیم. اگر این ارتباط سازنده را با سایر کشورهای جهان به غیر از رژیم صهیونیستی برقرار کنیم، به جای ۵۰ میلیارد دلار کنونی ۳۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری با دنیا خواهیم داشت. در دولت آینده این نگاه محدود به سه یا چهار کشور، اصلاح خواهد شد و با تمام کشورها ارتباط تجاری اصولی برقرار خواهیم کرد.

مرتضوی گفت: آنچه که در انتخابات گذشته اتفاق افتاد، نگاه صحیح به سوابق کاندیداها نبود و اگر کسی دلش برای ایران می‌سوزد، باید انتخاب اصلح را اصل قرار دهد و شجاعت و مدیریت جهادی باید جزو خصیصه‌های یک کاندیدا باشد. در قوه قضائیه پالایش درونی انجام شد و قضات بسیاری تنزل درجه گرفتند یا برکنار شدند. چرا باید وضعیت مسکن در کشور اینگونه باشد؟ امروز قرارگاه مرغ و خیار تشکیل شده و مردم از این وضعیت ناراضی هستند. روح امید در یک هفته تضعیف نمی شود، بلکه طی چندسال عملکرد ضعیف حاصل می شود.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان اصفهان، گفت: فضای انتخاباتی در استان اصفهان بهتر خواهد شد و یک رویکرد فراجناحی را در استقبال از انتخابات و ابراهیم رئیسی شاهد هستیم. همه مردم به یک جمعبندی رسیده اند که مرزهای باطل را کنار بزنند و این رویکرد روبه جلو است و مردم برای شرکت در انتخابات به نتایج بهتری رسیده اند.

به گزارش ایسنا، مرتضوی ادامه داد: افرادی که در انتخابات تهمت و افترا می زنند راه غلطی را در پیش گرفته اند. ابراهیم رئیسی رویکرد فرا جناحی دارد و به هیچ وجه کاندیداهای دیگر را تخریب نمی کند و فقط نقد سازنده می کند. در تبلیغات از امکانات دولتی به هیچ وجه استفاده نمی کنیم و این نوع نگاه باید در جامعه نهادینه شود. کاندیداها بدانند، اگر یک کاندیدا تخریب می کند با اقبال مردم مواجه نمی شوند.

وی گفت: در گذشته هم رویکرد رییسی برای حفظ اشتغال و دفاع از حقوق کارگران بوده است. ابراهیم رئیسی برای اینکه مردم بتوانند از حداقل معیشت برخوردار باشند در قوه قضائیه تلاش زیادی کردد و ۲۰۰۰ کارگاه و کارخانه تعطیل شده را احیا کرد.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان اصفهان گفت: مشکل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی در بیشتر دولت ها وجود داشته است. باید افرادی در راس صندق ها قرار گیرند که طمع ورز نباشند و شرایطی را فراهم کنند که از ظرفیت های عمومی کشور برای حل مشکلات صندوق ها استفاده شود. با نگاه مدبرانه و امیدآفرین می توان از ظرفیت های اجتماعی به بهترین نحو استفاده کرد.

مرتضوی تصریح کرد: برای حل مشکل آب اصفهان مسئله آب در این استان و چهارمحال و بختیاری را باید از سطح استانی و محلی به یک سطح ملی ببریم و رویکرد ملی در پیش بگیریم. در دولت های قبل رویکرد ملی برای حل مشکل آب استان اصفهان را شاهد نبوده ایم، اما اگر رئیس جمهور آینده مشکل آب را در تراز ملی و با مشورت صاحب نظران قرار دهد، این مشکل به تدریج حل می شود. رویکرد مشورت پذیری از خواسته های ابراهیم رئیسی است و وی می خواهد موضع نخبگان اصفهان برای حل مشکل آب را بداند. پس باید از رویکرد بخشی به آب پرهیز کنیم.

وی افزود: رییسی این توانایی را دارد که کشتی جمهوری اسلامی را به ساحل امن برساند. وقتی دشمن به ما طمع می کند که در جامعه صداهای مختلف را می شنود. کاندیداها وقتی یک حرف خلاف واقع را در مناظرات مطرح می کنند، خودشان به دروغ بودن آن مطلب واقف هستند و تنها با اهداف خاصی این موارد خلاف واقع را مطرح می کنند و فقط در تلاش برای حذف رقبا هستند.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تصمیم رییسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بسیار به جا بود. برخی از کاندیداهایی که فعلا مطرح هستند، عملکردشان در استان اصفهان مشخص است.

وی گفت: رییسی ارتباط وسیعی با مدیران در تراز ملی دارد و نگاه او به افق های امید آفرین است و تلاش کرده از مدیران جهادی بهره ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha