• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400031812997
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل غله استان خبر داد

پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در فصل خرید کرده‌ایم.

علی نوبخت در جریان بازدید از ۴۴ مرکز خرید گندم در مناطق شمالی استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۳ هزار تن گندم با کیفیت از کشاورزان استان اردبیل خریداری و برای حمل به سیلوها و انبارها اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی به جا انجام شد.

وی تصریح کرد: این میزان گندم خریداری شده در قالب ۳۷ هزار محموله در انبارها و سیلوها ذخیره‌سازی شد و کشاورزان ۵۳۸ میلیارد تومان از محل فروش محصول خود منابع درآمدی کسب کردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال نیز با تمهید مقدمات عملیات خرید گندم از کشاورزان استان اردبیل از ۱۱ خردادماه در مناطق شمالی این استان شروع شده و با تجهیز ۴۴ مرکز تلاش می‌کنیم تا از شکل‌گیری صف‌های طولانی و به هم خوردن پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری کنیم.

نوبخت افزود: در حال حاضر از این تعداد مراکز خرید پیش‌بینی شده ۱۷ مرکز فعالیت شبانه‌روزی دارند و به تدریج سایر مراکز خرید نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند.

وی قیمت مصوب خرید گندم را از کشاورزان پنج هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به نرخ سال گذشته که دو هزار و ۵۰۰ تومان بود، ما با یک جهش صد درصدی در قیمت مصوب و تضمینی گندم روبه‌رو هستیم.

نوبخت از کشاورزان منطقه مغان خواست تا با حوصله بیشتر گندم عمل‌آوری را برداشت کرده و پایین‌تر از رطوبت ۱۴ درصد آنها را به مراکز خرید تحویل دهند تا مشکلی از بابت خرید گندم نداشته باشیم.

وی اداره غله را متولی خرید تضمینی گندم اعلام کرد و گفت: باید اطلاعات کشاورزان در قالب سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی به ثبت برسد تا در فرآیند ارسال اطلاعات به بانک و تحویل محصول مشکلی به وجود نیاید.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چنانچه اطلاعات کشاورزان در این پهنه ثبت نشده باشد، ما مشکلاتی را در فرآیند تحویل و همچنین پرداخت مبالغ آنها خواهیم داشت که از هم اکنون از کشاورزان انتظار می‌رود با مراجعه به دهستان‌ها و مشاهده اطلاعات خود در سایت پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی زمینه سهولت عرضه محصول خود را به مراکز خرید فراهم کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان فصل خرید در کل استان ۲۰۰ هزار تن گندم با کیفیت خریداری کنیم که عمده آنها به مصرف داخلی استان خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha