• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400031813122
  • خبرنگار : 71496

حمایت رئیس جمهور الجزایر از مساله فلسطین/موضع الجزایر درباره صحرای غربی ثابت است

حمایت رئیس جمهور الجزایر از مساله فلسطین/موضع الجزایر درباره صحرای غربی ثابت است

رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره درباره مسایل داخلی این کشور و نیز موضعگیری‌های الجزایر نسبت به مساله فلسطین و عادی‌سازی‌ها، صحرای غربی و لیبی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: آنچه "جنبش مبارک" خوانده می‌شود، کشور الجزایر را از نابودی نجات داد و به لطف مسالمت‌آمیز بودنش با حمایت نیروهای امنیتی و ارتش به پیروزی رسید اما هویت راهپیمایی‌های اخیر نامعلوم بوده و از نظر فکری خواسته‌ها و شعارهایشان یکپارچه نیستند.

رئیس جمهور الجزایر درباره موضعگیری‌ کشورش نسبت به مساله فلسطین و عادی‌سازی ضمن انتقاد از گام‌هایی که در نبود صلح و بدون پس گرفتن اراضی فلسطینی، برای عادی‌سازی با اسرائیل برداشته شدند، گفت: موضعگیری الجزایر درباره مساله فلسطین با گذشت زمان و یا کم‌کاری تغییر نمی‌کند.

او با اشاره به وجود توافقی عربی بر اساس اصل "زمین مقابل صلح" و پایبندی الجزایر به این موضعگیری، گفت: اما امروز نه صلحی وجود ندارد و نه زمینی پس عادی‌سازی برای چیست؟

تبون درباره مساله صحرای غربی نیز گفت: موضعگیری ما درباره صحرای غربی ثابت بوده و تغییری نمی‌کند و شرایط هرچه که باشد، ما واقع امر را نمی‌پذیریم.

او درباره وضعیت لیبی نیز گفت: الجزایر آماده است برای جلوگیری از سقوط طرابلس، پایتخت لیبی مداخله کند و الجزایر نمی‌تواند بپذیرد که طرابلس اولین پایتخت عربی اشغال شده توسط مزدوران باشد.

تبون در این مصاحبه بار دیگر اعلام کرد که الجزایر با اینکه طرابلس یا هر پایتخت عربی دیگری و یا پایتختی در شمال آفریقا توسط گروهی تحت عنوان "مزدور" اشغال شود، مخالف است.

همچنین رئیس جمهور الجزایر تاکید کرد: زمانی که الجزایر اعلام کرد که طرابلس خط قرمز است، دقیقا منظورش همین بود و این پیام به کسانی که موضوع برایشان اهمیت داشت، رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha