• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400031813138
  • منبع : نمایندگی دانشگاه هنر

رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد

ضرورت سوق دادن دانشگاه ها به کسب درآمدهای اختصاصی

 ضرورت سوق دادن دانشگاه ها به کسب درآمدهای اختصاصی

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور به پرهزینه بودن دانشگاه هایی چون دانشگاه هنر به لحاظ نوع رشته های موجود در آن و تخصیص بسیار پایین میزان بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقایسه با سایر سازمانها و نهادهای کشور از سوی دولت و ضرورت سوق دادن دانشگاه ها به کسب درآمدهای اختصاصی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن میرزا بزرگ رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مسعود شفیعی معاون عمرانی امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از دانشگاه هنر با سید حسن سلطانی رییس و مسولین دانشگاه هنر در مورد پروژه های عمرانی دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند. در این نشست توضیحاتی در مورد روند اجرای پروژه های عمرانی از سال ۹۸ و تخصیص اعتبارات صورت گرفته در این مدت توسط مهندسان حوزه ی مدیریت دفتر فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی ارایه شد.

 همچنین دکتر سلطانی به اقدام های انجام شده در پردیس کرج از جمله ایجاد مسیرهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی،‌دیوار کشی ضلع شمالی زمینهای پردیس کرج که با همکاری شهرداری استان البرز صورت گرفته اشاره کرد.

در ادامه این نشست، دکتر میرزا بزرگ به پرهزینه بودن دانشگاه هایی چون دانشگاه هنر به لحاظ نوع رشته های موجود در آن و تخصیص بسیار پایین میزان بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقایسه با سایر سازمانها و نهادهای کشور از سوی دولت و ضرورت سوق دادن دانشگاه ها به کسب درآمدهای اختصاصی تاکید کرد.

دکتر شکوری معاون اداری و مالی دانشگاه هنر ضمن تایید صحبت های دکتر میرزا بزرگ، به تفاوت اعضای هیات علمی دانشگاه های هنری از نظر مرتبه با سایر دانشگاه ها و تخصیص بودجه بر اساس میزان جذب دانشجو در پردیس ها که یکی از برنامه های میان مدت دانشگاه هنر است پرداخت.

 وی همچنین در ادامه به مرتبه علمی تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه هنر که مربی هستند اشاره کرد و این موضوع را دلیل عدم جذب دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری دانست و خواستار بررسی و رفع این تناقض شد.

دکتر میرزا بزرگ درباره برون رفت از پاره‌ای از مسائل بینادین نظام بودجه‌ای که در طی سالیان گذشته مشکلات ساختاری برای دانشگاه فراهم آورده بود قول های مساعد داده و درباره راهکارهای قانونی مربوطه که با حمایت های ویژه ایشان قابل تحقق خواهد بود مذاکره شد و در پایان این دیدار مدعوین از قسمت های مختلف دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha