• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400031813253
  • خبرنگار : 71592

بعد از قرارداد رافال

مصر چشم انتظار "ماهواره نظارتی" برای افزایش توانایی نیروی هوایی است

مصر چشم انتظار "ماهواره نظارتی" برای افزایش توانایی نیروی هوایی است

از سال ۲۰۲۴ فرانسه تحویل ۳۰ فروند جنگنده رافال را در قالب قراردادی به ارزش چهار میلیارد یورو (۴.۸ میلیارد دلار) به مصر آغاز خواهد کرد و کارشناسان می‌گویند این توافقنامه چشم اندازی را برای قراردادهای تسلیحاتی دیگر با فرانسه باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الحره نوشت، محمد الکنانی، پژوهشگر نظامی و تحلیلگر امور دفاعی در مجمع عربی تحلیل سیاست‌ها در قاهره گفت، به عنوان بخشی از همین توافق، احتمال دارد مصر تجهیزات نظامی بیشتری از جمله ماهواره نظارتی "فالکن ای" و هواپیمای چندمنظوره "ای۳۳۰" (ام آر تی تی) ساخت شرکت ایرباس را دریافت کند.

محمد حسن، پژوهشگر و تحلیلگر امور دفاعی در مرکز مطالعات استراتژیک مصر گفت، این توافق شراکت استراتژیک پاریس با قاهره را هم تقویت می‌کند.

مصر یکی از مهمترین شرکای امنیتی و اقتصادی فرانسه است بنابراین به نفع پاریس است که روابط خود را با کشوری که در لیبی، مدیترانه شرقی، ساحل و صحرا به ویژه با آن کشورهایی که با گروه‌های مخفی تروریستی و افراطی مبارزه می‌کنند و دیدگاه‌های استراتژیک یکسانی دارد، تقویت کند.

در سال ۲۰۱۶ ، مصر چندین قرارداد به ارزش ۲.۲ میلیارد از جمله ماهواره مخابراتی بی‌سیم و سیمی توسط شرکت ایرباس و مرکز فضایی "کن ماندلیو" در فرانسه منعقد کرد اما توافقی برای به دست آوردن ماهواره نظارتی به دلایل بالا بودن هزینه صورت نگرفت.

الکنانی گفت، امروز دو طرف آماده هستند پیرامون کار دو ماهواره از شرکت فالکن ای گام بردارند زیرا مسائل مالی حل و فصل می‌شود. این ماهواره مشابه ماهواره‌ای خواهد بود که نیروهای مسلح امارات در اختیار دارند.

وبسایت "برکینگ دیفنس" اعلام کرد، قاهره همچنین از سال ۲۰۱۴ با توجه به عدم توانایی سوخت گیری هوایی در نیروی هوایی خود منتظر هواپیمای "ام آر تی تی" است.

الکنانی این امر را مهم توصیف کرد و گفت، چرا که مصر در صورت دستیابی به این نوع هواپیما برای اولین بار توانایی سوخت گیری هوایی را خواهد داشت. جنگنده‌های رافال، میگ ۲۹ و سو -۳۵ قادر به انجام سوخت گیری هوایی در سطح تاکتیکی هستند.

وی افزود، هواپیمای ای۳۳۰ توانایی‌های استراتژیک بیشتری را ارائه و برد عملیاتی نیروی هوایی را به ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه نیروی هوایی مصر دارای برنامه‌های توسعه پایدار برای افزایش کمی و کیفی خود است، الکنانی ابراز امیدواری کرد که تعداد هواپیماهای ام آر تی تی دو برابر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha