• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400031813257
  • خبرنگار : 71038

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

کشورهایی که در دوران تحریم روابط خود را با ایران توسعه دادند فراموش نمی‌کنیم

کشورهایی که در دوران تحریم روابط خود را با ایران توسعه دادند فراموش نمی‌کنیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: ایران، همسایگان و دیگر کشورهایی که در دوران تحریم روابط خود را با تهران توسعه داده و به همکاری با ایران ادامه دادند، فراموش نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رسول مهاجر در پایان نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی گفت: در این جلسه در مورد مذاکرات وین صحبت کردیم و تاکید شد که تحریم‌های ظالمانه و یک طرفه آمریکا سال‌ها است که علیه ایران ادامه دارد و اگر بایدن و دولت کنونی آمریکا احتمالآ سیاست خود را در این ارتباط عوض کنند این امر به خاطر مقاومت ستودنی مردم ایران است و دولت آمریکا به این نتیجه رسیده است که فشارها آن‌ها را به نتیجه دلخواهشان نرسانده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: در این جلسه تاکید کردیم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند کشور نباید معطل این جور مذاکرات باشد مذاکرات در حال انجام است و وظیفه وزارت خارجه است که مذاکرات را انجام دهد و در عین حال سازمان ها و وزارتخانه های دیگر نیز باید کار خود را انجام دهند و نباید معطل مذاکرات شویم.

 وی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید به تولید و رشد اقتصادی کشور توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: باید در ارتباط با افزایش تاب آوری کشور نیز اقدامات جدی انجام دهیم تا کشور بتواند در مقابل تحریم‌ها تاب آوری داشته باشد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در بخشی دیگر از صحبت های خود تاکید کرد: ایران دوستانی که در دوران تحریم ها با او همکاری کردند از جمله همسایگان و غیر همسایگان و روابط خود را با تهران گسترش دادند فراموش نخواهد کرد.

مهاجر همچنین با بیان این که در راستای گسترش امر تولید باید میزان صادرات و واردات کشور افزایش پیدا کند تصریح کرد: سوبسیدی که در کشور داده می شود باید در راستای رشد تولید و حمایت از تولید کننده باشد تا از این طریق کسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند راندمان اقتصادی کشور را افزایش دهند.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha