• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400031813299
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی:

حوزه پژوهش و فناوری ۱۰ درصد ساختار و ۶۰ درصد عملکرد جهاد دانشگاهی را تشکیل می‌دهد

حوزه پژوهش و فناوری ۱۰ درصد ساختار و ۶۰ درصد عملکرد جهاد دانشگاهی را تشکیل می‌دهد

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه حوزه پژوهش و فناوری ۱۰ درصد ساختار و ۶۰ درصد عملکرد این سازمان را تشکیل می‌دهد، گفت: از برخی سازمان‌ها انتظار ایفای نقش ملی داریم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورعابدی در مراسم تقدیر و تشکر از زحمات دکتر سیدعلی طباطبایی رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و معارفه دکتر مسعود کمبرانی سرپرست این سازمان، با تأکید بر ضرورت بازمهندسی جدید این سازمان در این برهه از زمان گفت: همچنین باید منافع سازمان بر منافع شخص ارجح باشد.

وی با اعتقاد به اینکه واحدهای سازمانی بزرگ به اینرسی تصمیم گیری بیشتری نیاز دارد، افزود: در دوران مدیریت دکتر طباطبایی با تجمیع مجموعه‌ها تصمیم گیری‌ها سریع‌تر انجام شد.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: همانگونه که دانشگاه تهران نماد آموزش عالی است سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم باید نماد جهاد دانشگاهی باشد. از ویژگی‌های سازمان جهاد دانشگاهی تهران منابع انسانی آن است.

پورعابدی با بیان اینکه کمتر شاهد نیروی جایگزین مناسب در جهاد دانشگاهی تهران هستیم، افزود: البته این موضوع در همه واحدها مشاهده می‌شود اما در سازمان جهاد دانشگاهی تهران پررنگ تر است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی تهران تاکنون ماموریت‌های مختلفی را پذیرفته است اما امروز شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری فعالیت‌های ما را انجام می‌دهند؛ پس باید با مختصات امروز برای خود مأموریت‌های جدیدی تعریف کنیم و با استفاده از تجربه گذشته و با آینده نگری برای امروز مأموریت جدید تعریف کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی با تأکید بر ضرورت تسریع تجمیع‌ها با هدف سرعت بخشیدن به تصمیم گیری‌ها گفت: در جهاد دانشگاهی هر واحدی باید حداقل در دو تا سه حوزه مختلف کار کند و تاکنون جهادی موفق بوده است که تنها در این تعداد حوزه کار کرده است.

پورعابدی  با بیان اینکه باید ارتباط معقول و ساختاریافته‌ای در منابع انسانی بازنشسته ایجاد شود، افزود: ارتباط بازنشستگان باید با سازمان حفظ شود و نباید این افراد به راحتی کنار گذاشته شوند از نقاط مثبت سازمان همکاری چند رده مدیر در کنار یکدیگر است اگر مبنا بر آمدن و رفتن افراد باشد در نهایت تغییرات زیگما ثابت خواهد بود.

در ادامه این مراسم  مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی از تدوین برنامه توسعه هفتم جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: در این برنامه چندین جهت گیری در نظر گرفته شده است جهت گیری در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: با تأکید دکتر طیبی در حوزه پژوهشی چند محور مشخص در واحدهای بزرگ در نظر گرفته شده است که انجام طرح‌های فناورانه در این راستا تعیین شده است البته واحدهای کوچک هم می‌توانند از ظرفیت واحدهای بزرگ‌تر استفاده کنند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: واحدهای بزرگ با توسعه می‌توانند به توسعه واحدهای کوچک کمک کنند. در حوزه آموزش آموزش‌های تخصصی است. در حوزه فرهنگی انجام فعالیت‌های شاخص در سطح ملی و منطقه‌ای است که جهاد تهران در حوزه آموزش و فرهنگ می‌تواند از حرفه‌ای ترین‌ها باشد.

باصولی با بیان اینکه در حوزه پژوهش تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام شده است، افزود: با توجه به قدمت جهاد دانشگاهی تهران در حوزه فرهنگی، این واحد می‌تواند مددرسان حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی باشد.

وی با بیان اینکه باید از جهاد دانشگاهی تهران در توسعه جهاد کشور استفاده کرد، گفت: به اعتقاد بنده جهاد دانشگاهی تهران در دوران دکتر طباطبایی ارتقاء چند پله‌ای داشته است.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha