• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400031813343
  • خبرنگار : 50378

سامانه «کوثر» حرم مطهر رضوی رونمایی شد

سامانه «کوثر» حرم مطهر رضوی رونمایی شد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی سامانه «کوثر» به عنوان سامانه جامع معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

این سامانه به نشانی kouthar.razavi.ir علاوه بر اطلاع‌رسانی دقیق درباره برنامه‌های روزانه فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی، امکان ارائه درخواست فعالیت فرهنگی توسط متقاضیان را فراهم ساخته و با توسعه آن، فرصت مشارکت افراد و تشکل‌های مردمی در اجرای برنامه‌های حرم مطهر ایجاد خواهد شد.

سامانه کوثر همچنین در فازهای بعد، خدماتی همچون نظارت و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی گروه‌های زیارتی، ثبت‌نام انجام عقد زوجین در رواق شیخ طوسی و... را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

حرم مطهر در خط مقدم جهاد فرهنگی است

محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در مراسم رونمایی این سامانه گفت: در شرایطی که دشمنان ما همه توان خود را برای تهاجم فرهنگی به کار گرفته‌اند، حرم مطهر رضوی در خط مقدم جهاد فرهنگی است و تلاش می‌کند با ارائه برنامه‌های متنوع، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) را به سلاح دانش و ایمان مجهز کند و بینش و آگاهی آن‌ها را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: دشمنان ما همواره برای پیشبرد اهداف خود از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند و اگر ما بخواهیم بدون مجهز شدن به ابزار لازم، به این جنگ تمام عیار برویم، وظیفه خود را به درستی اجرا نکرده‌ایم و از همین رو اقداماتی از این دست یک ضرورت و اجبار است.

نباید از فرصت فضای مجازی غافل شد

برادران تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه خدمات در بستر مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید از این فرصت غفلت کرد.

وی افزود: سامانه کوثر یکی از ابتکارات خوب در این حوزه است که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است و می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای مجموعه فعالیت در حرم مطهر رضوی و خدمت‌رسانی فرهنگی و تبلیغی به زائران داشته باشد.

لزوم ایجاد بستر تعامل با مخاطبان برنامه‌های حرم

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر ضرورت ارتقاء امکانات و خدمات این حوزه افزود: رونمایی از سامانه‌ای مانند کوثر، آغاز راه است و ما باید به سمت هوشمند کردن و تعاملی کردن آن حرکت کنیم تا مخاطبان بتوانند در مورد خدمات فرهنگی و تبلیغی حرم اعم از برنامه‌ها، مراسم، سخنرانی‌ها، مداحی‌ها و.... نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و این تعامل دو سویه زمینه ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و متناسب سازی آن با نیاز مخاطب را نیز فراهم خواهد کرد.

برادران همچنین به این نکته اشاره کرد که در سطح اماکن متبرکه ۶۰۰ خدمت احصا شده است که بسیاری از آن می‌تواند در فضای مجازی ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.